Gå til innhold

Tror jeg er ekstrem samler, innerst inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, jeg tror jeg har problemer med å samle på ting. Har forstått at det bunner i opplevelser i barndommen hvor mye ble tatt fra meg, ikke bare ting, men omsorg, kjærlighet og alt. Jeg samler på ting som betyr noe for meg, mens for andre har det ikke mening. Jeg tvinger meg til å kaste ting jevnlig, og lage plass hjemme. Det flyter ikke over av ting,men det er mer enn nok av dem.. Jeg er voksen, og sparer på mye av det lille jeg har fra barndommen, leker,bøker og sånn. Jeg kjenne innerst inne at jeg gjerne kunne spart på alt mulig... Har kontroll, men litt tøft er det jo...

Hvor kan jeg be om hjelp?<br /><br /> Anonym poster: eb60f98ddc6e257fec7040891ea919ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en prosess. Ett valg du må ta om hva du vil ha og ikke ha.

Anonym poster: c26f7c4c3a5b690c77821610ddffed23

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Så lenge du er bevisst på det, og er klar over at du har et problem, klarer du muligens å ha det under kontroll. Den dagen du ikke har det lenger, bør du søke hjelp. Det kan jo ta helt overhånd og skape store problemer i tilværelsen, om du mister kontrollen.

Jeg har en nabo som er en ekstrem samler. Det hoper seg opp både inne og ute, og det ser bare forferdelig ut. For oss som ikke lider av dette, er det helt uforståelig hvordan noen kan leve sånn, men jeg forstår jo at det ligger noe psykt bak.

Håper du søker hjelp om du føler du skulle trenge det.

Du kan snakke med fastlegen din om det, og be den sende en henvisning til psykolog.

Endret av Purple Haze
  • Liker 1
Skrevet

Du er Hoarder hore? Bare hiv dritten ut.

Anonym poster: 47e266accd6846a89d846e64b1dd04a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...