AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Hei! Er det noen som vet om det går an å lage denne kaken dagen før servering? eller er dette en kake som som smaker best samme dag som den er laget? Anonym poster: 72f82cb3ab9e76b636673ca88953759c
Gjest gjest17 Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Vet mange lager skumkake dagen før, så det skal ikke være noe problem! :-)
Gjest Borghild Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Hva er egentlig skumkake? Er det sånn kokosbolleaktig bunn og uten mel og sånt? Hørtes godt ut egentlig.
Brunhilde Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 , Hva er egentlig skumkake? Er det sånn kokosbolleaktig bunn og uten mel og sånt? Hørtes godt ut egentlig. Ja, det er vel bare eggehviter, melis og gelatin. Smeltet sjokolade og kokos oppå og rundt kantene. Veldig godt - syns jeg. 1
Gjest Borghild Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 , Ja, det er vel bare eggehviter, melis og gelatin. Smeltet sjokolade og kokos oppå og rundt kantene. Veldig godt - syns jeg. Aaah, høres bra ut! :D Passer selv min håpløse mage.
Wonders Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 (endret) åhhh det vil jeg kunne lage. Det er min favoritt! Har ikke smakt den på flere år! ALLE mammaer laget denne på 80-tallet. Merk at sjokoladeglasuren blir helt hard når kaken står i kjøleskapet. Dette gjelder særlig hvis du bruker delfiafett og ikke smør. Kaken kommer da til å sprekke på toppen hvis du skjærer i den rett fra kjøleskapet. La kaken derfor stå i romtemperatur til sjokoladen har myknet noe (15-20 min), før du skjærer stykker av kaken (bruk en skarp kniv for å komme igjennom sjokoladen). "Skumkake" er holdbar i kjøleskapet i noen dager, men smaker best når den er fersk. Skummet har en tendens til å bli litt seigt i kantene etter noen dager. . Endret 14. august 2012 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå