Gå til innhold

Vil ned i spagaten og klare "heel stretch"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å gå ned i spagaten og klare alle disse "gymnast-øvelsene". Fra naturens side er jeg ganske myk, men uten trening er jeg selvfølgelig et stykke unna. MEN, er det noen her inne som er veldig myke og har tips til meg, om hvordan jeg skal klare dette raskest mulig, uten å skade meg? Om jeg tøyer en halvtimes tid hver dag, kan jeg kunne forvente meg å gå ned i spagaten(og klare heel stretchen) innen en måned?

På forhånd takk! :-)

Anonym poster: 77f1b916d80ada3aa8e33738972c244a

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om du klarer det, eller ikke, er umulig å svare på. Kommer jo ann på så mye. Men ja strekk mye og få gjerne hjelp til å presse deg. Husk å pust. Strekk/pust ut, vent, strekk/pust ut, vent osv.

Skrevet

Jeg ble veldig mye mykere da jeg begynte å sitte å slappe av og "meditere" i strekkposisjoner da jeg var varm, etter trening. Jeg gjør det forresten gjerne også før trening hvis det passer seg sånn.

(Jeg var veldig stiv som barn og ungdom, og er mye mykere nå.)

Jeg visste ikke var heel stretch var og måtte søke det opp. Jeg kom over bl.a. http://www.youtube.com/watch?v=wtq-ddAPukg. Jeg så mange videoer som gir tips, så let og du finner sikkert noe som passer.

Du er sikkert ung med slike ønsker? :)

Jeg er sikker på at du får det til. Som sagt, mitt tips er bare å bruke tid og slappe av i strekkposisjoner.

Anonym poster: 9484e54fa970cf6db26a418a273c8bb0

Skrevet

Vil anbefale deg å varme godt opp og ikke presse deg for hardt til å begynne med.

Gå deg gjerne en tur eller ta deg en joggetur før du starter tøyningen, da unngår du å slite musklene dine for mye. Du skal kjenne at det strekker når du tøyer, men det skal ikke være smertefullt :)

Skrevet

http://www.voeblogg....g-heel-stretch/

Her har du noen eksempler til måter å tøye på. Har prøv selv, og ja, det funker, men det tar tid. Kommer ikke helt ned, men merker stor forskjell fra tidligere. Har hørt at noen klarer det på ca. 3 uker, men du må i hvertfall regne med 1 måned. Ellers er gymnastic split et fint søkeord på YouTube.

Interessant når menn anbefaler fjortis rosabloggere!

Anonym poster: 9484e54fa970cf6db26a418a273c8bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...