Gå til innhold

Dream lakris is - veldig usunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg bare lurte på om den lakris youghurtisen fra Dream er veldig usunn? Jeg eeelsker den nemlig!

Anonym poster: 75e93f7d985cbdeee352b553fa2bb35f

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

En boks inneholder vel mer kalorier enn dagsbehovet ditt.

Det finnes ikke noe av godteri som er sunt uansett

Endret av RompeRusk
  • Liker 1
Skrevet

Spiser aldri så mye som en boks av gangen, det hadde jeg aldri klart. Men spiser en liten skål de gangene jeg forsyner meg - hvilket er opp til et par ganger i uka :)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Tja, som sagt.. Ikke noe godteri er sunt :P

Men så lenge du koser deg med litt, så bør det vel gå bra så lenge du spiser sunt ellers.. :)

Skrevet

Ja, jeg er veldig bevisst på å spise sunt ellers, så den lakrisisen er vel så å si det eneste jeg pleier å skeie ut med av og til :) Ikke brus, ikke godteri, bare lakrisis - det er det eneste jeg av og til får cravings for, haha. Er ikke noe spesielt glad i godteri og søtsaker ellers. Er derfor jeg er litt nysgjerrig på om den er hva man kan karakterisere som veldig "ille" sånn sett. Har hørt at yoghurtis stort sett ikke er fullt så ille som diverse andre typer?

Skrevet

Bedre enn å dytte i seg potetgull og sjokolade vil jeg si, men jeg ville ha holdt meg til en veldig liten porsjon, i så fall. :)

• Liker 1
Skrevet

Har litt inntrykk av det jeg også nemlig? :gullengel: Men som sagt, spiser bare litt de gangene jeg skal kose meg :)

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Spis den lille skåla med god samvittighet du ;)

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe godis, sjokolade, junk, fløteis etc er SUNT, men ingenting er skadelig for kroppen så lenge en spiser det med måte ;)

• Liker 1
Skrevet

Fant ut nå at det er ca. 190 kcal per 100 gram i lakrisyoghurtisen fra Dream. Det synes jeg faktisk ikke var så ille i forhold til kcal-innholdet i de fleste andre typer is. Og jeg spiser jo aldri store mengder uansett :)

Skrevet

I overkant av 800 kcal i en boks, så med mindre man er en småspurv er ikke det hele dagsbehovet og litt til nei.. Men sunt er det naturligvis ikke, mye sukker og salt. Mindre kalorier i forhold til mengde er vel det positive med slike iskremer generelt. Spiser du bare en liten skål om dagen vedsiden av et næringsrikt kosthold så kan du fint kose deg med den skålen.

Anonym poster: 1dbd50ef994d8ab1d5b8dced12fc831c

• Liker 5
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Må nok skuffe deg, TS, denne isen er svært usunn. Den er full av sukker, fett og salt. Det finnes andre iser som er enda verre, både i forhold til innhold og kalorier, men denne er definitivt ikke av de beste.

Du sier du spiser en skål et par ganger i uka. Jeg ville sagt at det ikke er spesielt sunt. Men, som noen andre sier, så lenge du har et variert kosthold, og du ikke går i kalorioverskudd pga isen, synes jeg du kan nyte den.

Det er noe som heter "alt med måte", og jeg mener personlig at tre-fire ganger i uka ikke er "med måte", men for mye. Men slik er vi forskjellig. :)

Skrevet

Det er ikke kalorier alene som avgjør om noe er sunt eller ikke. Is inneholder det farlige transfettet, og har sikkert en god porsjon med sukker (karbohydrater).

Skrevet

Må nok skuffe deg, TS, denne isen er svært usunn. Den er full av sukker, fett og salt. Det finnes andre iser som er enda verre, både i forhold til innhold og kalorier, men denne er definitivt ikke av de beste.

Du sier du spiser en skål et par ganger i uka. Jeg ville sagt at det ikke er spesielt sunt. Men, som noen andre sier, så lenge du har et variert kosthold, og du ikke går i kalorioverskudd pga isen, synes jeg du kan nyte den.

Det er noe som heter "alt med måte", og jeg mener personlig at tre-fire ganger i uka ikke er "med måte", men for mye. Men slik er vi forskjellig. :)

Men så er jo 3-4 dobbelt så mye som "opptil et par". Å kun spise en liten skål is 2 ganger i uka er ganske uskyldig i forhold til mange andre, deriblant meg. ;-)

Om TS derimot, i likhet med deg, legger et større innhold i par enn 2 er jo saken en annen. ;-)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror jeg bare blir helt nødt til å prøve Dream Lakrisis. :Hehe:

Anonym poster: 0d019fe164c2d336fcb23366e1c4af14

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan denne isen smaker, i og med at den er så populær blant så mange her på KG? Er det lakris-biter i isen? Smaker hele isen lakris? Personlig synes jeg ikke det høres ut som noen god kombinasjon, selv ikke Ben and Jerry´s har laget lakris-is ennå. Kan noen forklare?

Anonym poster: 484851b4b392fb8092f78e6647eb9242

• Liker 1
Skrevet

Den inneholder jo opplagt mange ting som ikke akkurat er direkte sunne - men alt med måte,

Næringsinnhold/ Näringsvärde/ Nutritional information per

100 g per

stk Energi/Energy 800 kJ / 190 kcal Protein 3,5g Karbohydrat/Kulhydrat/ Kolhydrater/Carbohydrate 28g Fett/Fedt/Fat 7g

Ingredienser: NO/DK/SE

Varebetegnelse (Rev.nr): Melkeis/Mælkeis/Mjölkglass (210610) Artikkelnummer: 11482 Nettoinnhold: 431 g (800 ml) Ingredienser: Skummetmelk/Skummjölk, lakrissaus 12% [sukker/socker, vann/vatten, glukosesirup, herdet vegetabilsk fett, vegetabilisk fett, lakrispulver, salmiak, vegetabilsk emulgeringsmeddel (mono- och diglyserider av fettsyrer), salt, fortykingsmiddel (karragenan), fargestoff/färgämne (vegetabilsk kull/kol), aromaer], sukker, yoghurt 8%, fløte/grädde, lakrisflak 6% [sukker, salmiak, stivelse/stärkelse (potet/kartoffel/potatis), lakris ekstrakt, glukosesirup, aroma, fargestoff (vegetabilskt kull), vegetabilsk fett (palm olje), overflate-/ytbehandlingsmedel (bivoks/bivax)], fiber (polydekstrose), skummetmelkpulver, glukosesirup, myse-/valle-/vasslepulver, vegetabilsk emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisatorer (guarkjernemel/guargummi, natriumkarboksymetylcellulose, karragenan), fargestoff (vegetabiliskt kull), aroma.

Produktet kan inneholde spor av egg og nøtter.

Skrevet

...og alle vet at egg og nøtter er sunt for de fleste! :nigo:

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan denne isen smaker, i og med at den er så populær blant så mange her på KG? Er det lakris-biter i isen? Smaker hele isen lakris? Personlig synes jeg ikke det høres ut som noen god kombinasjon, selv ikke Ben and Jerry´s har laget lakris-is ennå. Kan noen forklare?

Anonym poster: 484851b4b392fb8092f78e6647eb9242

B&J er amerikansk, og amerikanere har ikke salt lakris, de vet ikke hva det er ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...