Mrs. B Skrevet 17. februar 2004 #1 Skrevet 17. februar 2004 Har lyst til å lære meg php. Noen som har tips til hvor jeg skal begynne? Linker til nettsteder, gode bøker osv?
CreatureCanis Skrevet 17. februar 2004 #2 Skrevet 17. februar 2004 php.net :-) Php's offisielle side.. Den jeg kom paa i farta men kan nok godt finne flere.. Og du kan jo ta en titt her !
Mrs. B Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2004 Takk for tipsene.. noen som har en god og forståelig bok å anbefale? Gjerne norsk.
Mrs. B Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2004 Noen som har testet ut denne f.eks? > PHP & MySQL for Dummies Har aldri prøvd noen av bøkene i Dummies serien, så jeg vet ikke hvordan de er.. men vil gjerne ha en så grei og lettvindt innføring som mulig..
CreatureCanis Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har ikke vert borti den boken der.. men brukte veldig aktivt html 4 for Dummies da jeg prøvde og lære meg dette og begynnte på en Java for Dummies eller noe slikt... Tror dette er gennerelt gode bøker som prøver og gjøre at så lett og forståelig som mulig men alikevell holde seg på ett profft nivå.. Er sikkert en grei bok det. En ide kan jo vere og ta turen på biblioteket og se hva dem har der? Selv lånte jeg PHP Bible men den synst jeg var diiger (både i size og det man måtte forstå) og tung og lese.. kom derfor ikke særlig langt i den jeg.. Men uannsett, dummies bøkene går nok toppers. Har bare hatt positive erfaringer med de hittil jeg.. Selv om jeg ikke akkuratt har lest dusinvis av dem..
Grooo Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Har en kjempegrei liten bok på svensk, den er vedlig lettfattelig og god. Husker selvfølgelig ikke tittel/forfatter nå, kan sjekke når jeg kommer hjem i kveld. Det finnes generelt masse gode databøker på svensk, svenskene er jo dobbelt så mange som oss så markedet er litt større der...
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Har kjøpt meg 'SAMS learning PHP in 24 hours' - og den ser bra ut. Gode kritikkar på Amazon.co.uk òg.
Saga Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Har lært meg å ikke stole på kritikker på amazon.com
Crazee Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Har lært meg å ikke stole på kritikker på amazon.com Kjem an på korleis du les dei, det, og kor mange det er. Er forresten "Teach Yourself PHP in 24 hours" boka heiter. Av Matt Zandstra, Sams forlag. Og anbefalt andre plassar enn Amazon òg, altså.
Mrs. B Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2004 Har en kjempegrei liten bok på svensk, den er vedlig lettfattelig og god. Husker selvfølgelig ikke tittel/forfatter nå, kan sjekke når jeg kommer hjem i kveld. Det finnes generelt masse gode databøker på svensk, svenskene er jo dobbelt så mange som oss så markedet er litt større der... Er det denne kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå