Gå til innhold

Barn med på jobb. Jeg blir gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei på jobben min som har med seg sin 10 år gamle sønn nå i ferien. Vanligvis har jeg ikke noe i mot det, men den ungen gjør meg gal snart. Er det så vanskelig å ha litt kontroll på barna da? Han flyr rundt i hele lokalet, skal prate med alle og stiller spørsmål med alt, gjerne det samme om igjen, sånn som hva heter du, hvor gammel er du, hva gjør du nå, kan jeg prøve pc-en din, har du spill. Jeg kan ikke la han sitte der å spille på min pc da jeg trenger den til arbeidet mitt. Og det synes jeg er forstyrrende når jeg har en jobb og gjøre. Han roper også når han prater og i går så drev han å kikket under dodørene på dametoalettet.

Det er andre som også har sagt i fra, men mora sitter bare der å sier at sikkert bare kjeder seg.

Anonym poster: 3b8997e74088841197d7445c592de86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig? Skjønner godt at du blir sint. Jobben er da ingen SFO. Har du prøvd å snakke litt med moren om at det må da være fryktelig kjedelig for han å være her, er det ikke noe annet han kan gjøre? Og om det ikke går ann å hinte litt på den måten får du heller sette foten rett ned og ha klare grenser for hvordan den ungen kan oppføre seg når han er på en arbeidsplass, og si i fra til sjefen.

Hadde dette vært for en 30 år siden så hadde vel lille Alexander filibombombom på 10 år vært hjemme aleine mens mor var på jobb, og passet lillesøster også for mor, og satt på potetene så de var klare til mor kom hjem og skulle steike fiskekaker. Tidene forandrer seg ja!

• Liker 3
Skrevet

En tiåring bør da faktisk klare å være hjemme alene den tiden foreldrene er på jobb?

Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen dersom moren ikke hører på gjentatte beskjeder om at dette ikke fungerer. Ingen sjef vil like at det går ut over produktiviteten til flere på arbeidsplassen at en av de ansattes barn er med på jobb.

Evt. sagt ifra til guttens mor om at dersom hun ikke kan få gutten til å oppføre seg, f.eks ordne noe som gjør at han ikke kjeder vettet av seg, så kommer dere til å gå videre til sjefen med problemet.

• Liker 3
Skrevet

En tiåring bør da faktisk klare å være hjemme alene den tiden foreldrene er på jobb?

Jeg ville faktisk sagt ifra til sjefen dersom moren ikke hører på gjentatte beskjeder om at dette ikke fungerer. Ingen sjef vil like at det går ut over produktiviteten til flere på arbeidsplassen at en av de ansattes barn er med på jobb.

Evt. sagt ifra til guttens mor om at dersom hun ikke kan få gutten til å oppføre seg, f.eks ordne noe som gjør at han ikke kjeder vettet av seg, så kommer dere til å gå videre til sjefen med problemet.

Tydeligvis ikke denne tiåringen nei, det virker jo som om han er svært umoden for alderen. :closedeyes:

Ellers er jeg helt enig i det du skriver.

Anonym poster: 8dc030a0334bf5adc66069bf905ff763

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med Mocca.

Men jeg hadde faktisk også sagt i fra til ungen selv. Sagt "dette er en arbeidsplass, hvor du ikke må forstyrre oss som sitter her og jobber". Hadde også sagt i fra at "gutter har ikke lov til å gå på jentedoen".

Når foreldrene ikke har styr på ungene, får man si ifra selv, og satse på at både foreldre og barn blir flaue.

• Liker 3
Skrevet

Hvor er sjefen i alt dette? Min sjef hadde ikke syns det var okei...jo en krisesituasjon, hvor man ingen andre muligheter har for barnepass, men det er kun 1 dag, ikke flere.

• Liker 1
Skrevet

Hadde dette vært for en 30 år siden så hadde vel lille Alexander filibombombom på 10 år vært hjemme aleine mens mor var på jobb, og passet lillesøster også for mor, og satt på potetene så de var klare til mor kom hjem og skulle steike fiskekaker. Tidene forandrer seg ja!

Hehe, og Lillebror og Knerten var med mor på jobb hver dag, men satt ute og lekte hele dagen mens hun var på jobb inne i butikken. Han syklet også hjem og satte på potetene før mor kom hjem. :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ungen har spesielle behov? Og en 10 åring får ikke gå på sfo, det er kun frem til 4.klasse. Og moren har sikkert ikke pass til han da. Så frekke dere er her. Han er sikkert en aktiv gutt da. Hadde noen sagt slik om mine barn så ville jeg blitt lei meg. Snakk heller med moren, kan han ikke ha med seg ene pc, spille, tegne eller leke med noe?

Skrevet

Forstår godt at ungen blir rastløs og masete . Og alle klarer nok og se at dette er feil sted for en guttunge på 10. Men ikke mislik ungen for at mammaen ikke gjør det hun burde gjort,gitt noe en sommerjobb,nemlig og passet denne gutten .

Skrevet

Eg hadde sagt frå. Ein 10-åring greier då å vera åleine heime?

Skrevet

Bedriften vil jo tape penger på at 10åringen går rundt å plager de ansatte. og jeg synes ihvertfall at hvis han var med på jobb må moren ha nok kontroll til at barnet sitter inne på kontoret hos henne og ikke løper rundt. Det handler jo om å ta hensyn til andre

Skrevet

Du må la gutten føle at han er i veien, da blir han sikkert så selvsikker, lysten til og snakke med fremmedfolk og lysten til og være ham forsvinner jo.

Det er ikke gutten som har valgt og være der, og det kan dere ha med når dere mobber ham.

• Liker 2
Skrevet

Du må la gutten føle at han er i veien, da blir han sikkert så selvsikker, lysten til og snakke med fremmedfolk og lysten til og være ham forsvinner jo.

Det er ikke gutten som har valgt og være der, og det kan dere ha med når dere mobber ham.

Gutten velger selv å titte under døra på damedoen, og jeg kan love deg at hadde en drittunge forsøkt seg på det når jeg er der inne skulle han fått det hett om ørene. Kall det mobbing alt du vil,men jeg foretrekker å pisse i fred.

Anonym poster: e20b63e371dfc1f110f638e121a1b7cc

• Liker 5
Skrevet

Gutten velger selv å titte under døra på damedoen, og jeg kan love deg at hadde en drittunge forsøkt seg på det når jeg er der inne skulle han fått det hett om ørene. Kall det mobbing alt du vil,men jeg foretrekker å pisse i fred.

Anonym poster: e20b63e371dfc1f110f638e121a1b7cc

Dere er lettprovoserte og venter bare på en anledning på og sprekke skal jeg si dere. Hvorfor ikke være litt mer avslappet i hverdagen? Tenke at man lever bare en gang, ta det litt rolig, lett litt i stedet for og være irritabel, få høy blodtrykk, spør heller gutten om han vil være med inn på do?

Skrevet

Da jeg gikk inn i tråden her trodde jeg det handlet om et barnehagebarn (jeg fordrar ikke foreldre som drar med seg ungene på jobb når det er planleggingsdag i bhg, heller), men en TI-åring!!?? :hakeslepp:

Jeg ville snakket til barnet først, og sagt noe av det som er foreslått om at det ikke er lov å forstyrre de som jobber der og heller ikke kikke på do.

Hjelper ikke det, og mor er så tafatt som hun er beskrevet, går man til sjefen.

Om barnet har spesielle behov eller ei har minimalt å bety: så lenge barnet forstyrrer har det ingen ting på arbeidsplassen å gjøre.

Skrevet

Snakk med sjefen, moren har tre valg; ta ut ferie og være hjemme med barnet, skaffe barnevakt til barnet eller la barnet være alene hjemme...

Om barn forstyrrer arbeidet kan det ikke være med på jobb.

Skrevet

Kan ikke tiåringen være hjemme alene? :klo:

Skrevet (endret)

Kanskje ungen har spesielle behov? Og en 10 åring får ikke gå på sfo, det er kun frem til 4.klasse. Og moren har sikkert ikke pass til han da. Så frekke dere er her. Han er sikkert en aktiv gutt da. Hadde noen sagt slik om mine barn så ville jeg blitt lei meg. Snakk heller med moren, kan han ikke ha med seg ene pc, spille, tegne eller leke med noe?

Never mind

Endret av The Kitten
Gjest Fairydust
Skrevet

Er enig med deg. Barn med på jobben er en uting når de ikke kan oppføre seg. Har opplevd det samme. Kan ungene sitte stille på kontoret til forelderen og tegne, er det ikke et problem. Men så lenge barnet går rundt og forstyrrer andre arbeidende, er det utrolig irriterende.

Ganske ufattelig at barnehagene ikke har åpne hele sommeren egentlig. Ikke alle foreldre får ferie fra jobben i fellesferien når barnehagen har ferie.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Er enig med deg. Barn med på jobben er en uting når de ikke kan oppføre seg. Har opplevd det samme. Kan ungene sitte stille på kontoret til forelderen og tegne, er det ikke et problem. Men så lenge barnet går rundt og forstyrrer andre arbeidende, er det utrolig irriterende.

Ganske ufattelig at barnehagene ikke har åpne hele sommeren egentlig. Ikke alle foreldre får ferie fra jobben i fellesferien når barnehagen har ferie.

Ungen er ti år, så han går vel ikke lenger i banehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...