AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Del Skrevet 11. august 2012 Hei! Jeg skal gå på skole som er 3 timer unna meg. Dette er et deltidsstuie, og jeg skal være på skolen 2-4 dager per uke fram til jul. Problemet er at det er kun leiligheter som leies ut der jeg skal studere, de fleste fra 7000 og opp. Hyblene i området ligger på ca 4500 kroner for et rom.. jeg synes det blir drøyt å betale så mye når jeg kun skal bruke rommet til overnatting i gjennomsnitt 8 natter i måneden (2 overnattinger per uke). Noen som har erfaring med å leie noe annet billigere? Det er kun et hotell i nærheten men det koster over 1000 kroner per natt så det er også uaktuelt. Jeg trenger ikke et eget rom, sofa eller oppblåsbar madrass går helt fint, er det noen som har overnattet hos andre på hybel/leilighet mot litt betaling? Tenkte ca 1000-1500 i måneden (altså 1/4 av månedsleia til en hybel). Tenkte kanskje å legge ut en annonse på finn og spørre om noen er intr, det er jo sikkert studenter som har lyst på litt ekstra penger? Har ikke lyst til å flytte da jeg har 2 deltidsjobber der jeg bor nå, og deler leilighet med en venninne allerede. Anonym poster: 174aa67657445384800145cfbd2adba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 11. august 2012 #2 Del Skrevet 11. august 2012 Kan camping være noe? Finnes sikkert noen billige hytter eller campingvogn til leie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #3 Del Skrevet 11. august 2012 Legg ut på Finn.no Helt sikker noen som kunne tenkt seg å leid ut et rom OL 8 netter i mnd. Anonym poster: fcae53f3278b3f37372349428e9330d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 11. august 2012 #4 Del Skrevet 11. august 2012 Hvor er dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora90 Skrevet 11. august 2012 #5 Del Skrevet 11. august 2012 Hør om ikke du kan få rabatt på noen av hotellene. Fetteren min skal studere i en annen by ca. 10 dager pr mnd, og han har fått hotellrom til 500 kr natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #6 Del Skrevet 11. august 2012 Ts her! Jeg bor i Nordland og skal studere i Nord Trøndelag. Skal sjekke både camping og legge ut på finn, takk for tips! Hotel blir nok for dyrt for meg, 500 kroner natten blir jo da 500x8=4000. Jeg har ikke råd til å betale mer enn 1500 max 2000 da jeg har husleie der jeg bor til vanlig etc også og jeg får kun "halvt" studielån da det er deltidsstudie Håper å finne en billig hybel men tviler på at noen vil leie ut for under 3000! Anonym poster: 174aa67657445384800145cfbd2adba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimorna Skrevet 11. august 2012 #7 Del Skrevet 11. august 2012 Prøv deg som sofasurfer? http://www.aftenposten.no/reise/article1526811.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #8 Del Skrevet 12. august 2012 Prøv deg som sofasurfer? http://www.aftenpost...icle1526811.ece 8 netter i måneden? Jaja, lykke til, sier jeg... Til TS: Du må enten kjenne noen der du skal studere, som er villig til å leie ut til deg disse nettene, ellers må du rett og slett leie hybel på fulltid som alle andre. Ingen vil vel være interessert i å ha ukjente liggende på flatseng på hybelen sin 8 netter i måneden. Anonym poster: 8d93894c1c79e96d329b822bc3c55e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. august 2012 #9 Del Skrevet 12. august 2012 Mitt beste tips er å få avtale med en campingplass. Lite å gjøre vinterstid, så det er mulig de hadde gått på en slik deal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 12. august 2012 #10 Del Skrevet 12. august 2012 Send mail til flere kollektiv. Mange studenter leier svære hus, og det kan jo hende de har et lite rom eller en sofa i en ekstra stue eller noe slikt til overs. Mange studenter deler på hele leia, så det vil bli litt billigere for de om de leier ut til deg. Bare skriv at du kun søker en plass å sove og at du ikke trenger noe voldsomt noe. Men jeg tror det er smart av deg å komme på visning, da det er et litt merkelig spørsmål å få, så folk vil vel gjerne se hvem du er. Selv hadde vi et provisorik rom da jeg bodde i et annet kollektiv, ikke noe særlig standard, men greit om man bare skulle sove der, og hvis noen hadde spurt oss så hadde vi nå ikke sagt nei til å leie det ut til folk i samme situasjon som deg. Var jo ikke mulig å leie det ut til full pris uansett. Ellers kunne du jo leid en hybel eller noe også leid den videre ut, til litt under leieprisen, mot at du får et sted å sove mens du er i byen. Men det er nok en litt mer avansert prosess som jeg ikke har peiling på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå