AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en Macbook Air 11"" til studiene, og er superfornøyd!! Eneste problemet mitt er at på hybelen min må jeg bruke kabel for å få internett, altså sann jeg stikker inn i veggen, og videre med en kabel inn i dataen om dere skjønner. Dette tenkte jeg selvfølgelig ikke på når jeg bestilte Airen, som ikke har uttak for dette. Og for en fattig student, er dette virkelig surt om det ikke kan ordnest på noen måte! Så fant jeg noe som heter Apple USB Ethernet Adapter. Der står det at jeg enkelt med denne kan koble Airen til et Ethernet nettverk. Såå, kan jeg bruke denne? isåfall hvordan? USB`en inn i datan, og så kabelen inn i adapteren? Har virkelig ikke peiling på slikt, så noen kyndige der ute som kan gi meg et kjapt svar? Anonym poster: 45ac006546bfcb714d9c4916c2d11178
t0nje Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 ''USB`en inn i datan, og så kabelen inn i adapteren'', stemmer nok det ja
Medlem Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 USB`en inn i datan, og så kabelen inn i adapteren'', stemmer nok det ja Korrekt! Eller titt innom Elkjøp e.l. og kjøp den billigste trådløse basestasjonen du finner. Da kobler du nettverkskabelen i denne, og så MacBook Airen på det trådløse nettverket. F.eks. denne til 349,- http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/WNR612/netgear-n150-classic-tradlos-router
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå