Gå til innhold

Veske til skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går på VGS og trenger en veske som jeg kan bruke på skolen (ikke en bag på størrelse med en gymbag og heller ikke en sekk, men en VESKE). Tenker å bruke den til dager hvor jeg ikke har full dag/mange fag og/eller skal noe spesielt etter skolen. Det må være litt størrelse på den, så jeg får laptopen min nedi den, men ikke sånn veldig stor heller. Den bør helst tåle litt (ikke at jeg skal slenge den rundt omkring, men den kan jo bli litt tung til tider hvis jeg har laptop oppi).

Noen tips til hva slags type veske jeg kan kjøpe og eventuelt hvor jeg kan kjøpe den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er glad i ryggen din, så kjøper du en sekk med plass til laptopen. For selv det å bære rundt på laptop pluss litt annet dilldall mye gir skjevbelastning.

Anonym poster: 923c41f640858a9cd0e693e65ac38316

Skrevet

Nå så er ikke dette så relevant for spørsmålet ditt, men jeg vil ikke anbefale å bære rundt på bøker og laptop i en veske. Jeg har ødelagt flere vesker fordi innholdet har vært for tungt, så det å investere i en veske for skolebruk kan være litt dumt.

Skrevet

Har også klart å ødelegge en del vesker fordi den har vært for tung. Men har hatt en skinnveske de tre siste årene som har holdt seg ganske bra! Men skinnvesker er som regel dyrere, hvis du ikke er heldig å finner en på tilbud for 400 kr som jeg gjorde ;)

Skrevet

Nå vil du vel ikke ha dette svaret, men jeg ville ha investert i en sekk. I Bergen hvor jeg bor går nesten "alle" jentene på videregående skole med Amanda-sekker, brune skinnsekker. De er veldig populære og samtidig bedre for ryggen din enn en veske. Jeg vet ikke hvilken prisklasse du vurderer, men disse sekkene koster vel mellom 1000 og 3000 avhengig av hvilken størrelse du kjøper. Du får plass til det meste oppe i den minste :)

Om du likevel er fast bestemt på en veske, vil jeg anbefale en skinnveske. Jeg ville brukt litt penger på kvalitet om du har tenkt å ha tunge ting som laptop og bøker i den.

Jeg selv har en Mulberry Brynmore som jeg er veldig fornøyd med, men her kommer jo det igjen an på hvilken prisklasse du legger deg i.

Skrevet

Jeg skal ikke bruke veske hver eneste dag på skolen, men de dagene hvor jeg skal noe spesielt etter skolen eller veldig spesielle dager hvor jeg kun har et eller to fag. Med andre ord, sjelden. Til vanlig bruker jeg en sekk med god støtte til ryggen, og det vil jeg fortsette med, men som sagt skal denne vesken kun brukes innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...