Gå til innhold

Kvalitetsprodukter for uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg hadde fuktfattig(og fet) hud, så jeg brukte masse penger på produkter som skulle gi huden fukt. Etter et halvt år på disse produktene har jeg funnet ut at det ikke er noe i veien med fuktigheten i huden min, den er rett og slett bare veldig fet. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til produkter for kun fet hud? Den blir veeeeldig blank utover dagen, og det hadde vært en lettelse å finne produkter som kunne ha holdt huden min matt, i det minste mattere...

Helt unødvendig var ikke produktene da, får kviser mye mer sjeldent heretter! Men fremdeles veldig mye urenheter, hudormer.

Anonym poster: 670a6a5c63a8e3ea88f6cf21311a9d2e

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Decleor har en hudpleielinje som er ment for oljete til kombinert hud. Ylang Ylang serumet har jeg spesielt fått inntrykket av at mange er fornøyd med. Bruker selv neroli serumet, og får en fin glød. Masken til MD formulations er også super for å fjerne urenheter og slikt, og kan være greit for deg som vil opprettholde en ren hud. Må bare nevne at de fleste reagerer litt på syrene i MD sånn helt i starten, så prøv deg forsiktig frem.

Jeg tror at mange som sliter med oljete hud skal være forsiktig med å tenke "matt, mattere, mattest!" når det kommer til produkter, for da kan man ofte ende opp med et hudpleieregime som vasker vekk oljete hud, men gjør at man blir tørr og stram i maska i tillegg. Man må jo pleie huden også.

Kan jeg spørre deg hva slags merker du har vært borti, og om du har en hud som reagerer på nye produkter i tillegg?

Må bare nevne at det kan være lurt å spørre om testere hos hudpleiesalonger eller bestille små utgaver på nett før du kjøper en hel hudpleieserie i full størrelse. Kan fort bli dyrt, spesielt om du ikke får noen effekt, eller det som verre er, får dårligere hud, av produkter til flere tusen.

Av anti shine puddere liker jeg veldig godt the balm sitt, bare sånn for å tipse deg litt på kosmetikkfronten i tillegg =) Alt jeg tipset deg om her kan enten kjøpes på feelunique, lookfantastic eller cheapsmells (Decleor er billigst på cheapsmells)

Må bare nevne at jeg ikke har oljete hud, så du må ta tipsene mine med en klype salt og lese selv/eventuelt få deg testere. Huden til folk er forskjellig uavhengig av "type", og reagerer som resultat svært forskjellig på diverse hudpleieprodukter.

Skrevet

Decleor har en hudpleielinje som er ment for oljete til kombinert hud. Ylang Ylang serumet har jeg spesielt fått inntrykket av at mange er fornøyd med. Bruker selv neroli serumet, og får en fin glød. Masken til MD formulations er også super for å fjerne urenheter og slikt, og kan være greit for deg som vil opprettholde en ren hud. Må bare nevne at de fleste reagerer litt på syrene i MD sånn helt i starten, så prøv deg forsiktig frem.

Jeg tror at mange som sliter med oljete hud skal være forsiktig med å tenke "matt, mattere, mattest!" når det kommer til produkter, for da kan man ofte ende opp med et hudpleieregime som vasker vekk oljete hud, men gjør at man blir tørr og stram i maska i tillegg. Man må jo pleie huden også.

Kan jeg spørre deg hva slags merker du har vært borti, og om du har en hud som reagerer på nye produkter i tillegg?

Må bare nevne at det kan være lurt å spørre om testere hos hudpleiesalonger eller bestille små utgaver på nett før du kjøper en hel hudpleieserie i full størrelse. Kan fort bli dyrt, spesielt om du ikke får noen effekt, eller det som verre er, får dårligere hud, av produkter til flere tusen.

Av anti shine puddere liker jeg veldig godt the balm sitt, bare sånn for å tipse deg litt på kosmetikkfronten i tillegg =) Alt jeg tipset deg om her kan enten kjøpes på feelunique, lookfantastic eller cheapsmells (Decleor er billigst på cheapsmells)

Må bare nevne at jeg ikke har oljete hud, så du må ta tipsene mine med en klype salt og lese selv/eventuelt få deg testere. Huden til folk er forskjellig uavhengig av "type", og reagerer som resultat svært forskjellig på diverse hudpleieprodukter.

Tusen takk for svar! :) Jeg har brukt MD, Decleor og Matis. Huden min tåler en god del tror jeg, men huden min ble litt rød og sår etter bruk av MD i starten. Nå merker jeg ingenting. Tusen takk for tips, setter stor pris på det! =)

Gjest gjest17
Skrevet

Har fått gode resultater av Dermalogica, men det er vel veldig individuelt hva som passer hver enkelt. Clinique derimot ble jeg utrolig blank av!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Bare hyggelig, håper du finner ut av det =)

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

Etter et halvt år på disse produktene har jeg funnet ut at det ikke er noe i veien med fuktigheten i huden min, den er rett og slett bare veldig fet.

Huden blir ofte fet av for lite fuktighet. Just sayin.

Dersom du ikke tilfører huden nok fukt, vil den selv produsere mer talg som kan føre til kviser.

Anonym poster: 92cb9ec8d0ee5fbd2a4dfbf555085f23

Skrevet

Jeg har samme hudtype, TS. Av erfaring syns jeg det er vanskelig å få bukt med fet hud annet enn å bruke produkter uten olje. Urenhetene forsvant med rens av huden hver morgen og kveld, samt med inntak av nattlysolje. Nattlysolje er kanskje mitt beste tips mht urenheter.

Skrevet (endret)

Jeg har samme hudtype, TS. Av erfaring syns jeg det er vanskelig å få bukt med fet hud annet enn å bruke produkter uten olje. Urenhetene forsvant med rens av huden hver morgen og kveld, samt med inntak av nattlysolje. Nattlysolje er kanskje mitt beste tips mht urenheter.

Hvilket merke bruker du og hva koster det?

Edit: Nattlysoljen altså :)

Endret av venus_
Skrevet

Jeg bruker nattlysoljen fra LIFE som jeg kjøper på helsekost til 129,-

https://www.helsesho...d=0&b_id=817885

TS her. Høres spennende ut! Tror faktisk jeg skal teste det ut, det er verdt et forsøk.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Anbefaler også nattlysolje, det forebygger absolutt premenstruelle kviser og holder huden myk =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...