Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har akkurat begynt å interessere meg for neglelakk, og lakker nå jevnlig (har aldri brydd meg noe særlig om det før).

Har prøvd et par topcoater, men får alltid problemer med at topcoaten "løser opp" neglelakken, slik at rester fra neglelakken fester seg i kosten og gjør topcoaten grumsete i flasken :(

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan unngå dette? På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bare vente til den lakken du har på neglene er relativt tørt. Jeg har litt grums i min topplakk også som regel siden jeg iblant har dårlig tid, men det pleier å løse seg opp og merker ikke noe til det om jeg f.eks skulle brukt den over hvit lakk senere.

Anonym poster: 5a7cef8a6859a8310d5b8fc0356bab0d

Skrevet (endret)

Kjøp top coat fra Seche Vite! Da unngår du dette problemet og hele lakken tørker på kort tid.

Edit: Det er meningen å legge på denne top coaten mens lakken fortsatt ikke er tørr altså.

Endret av kills
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp top coat fra Seche Vite! Da unngår du dette problemet og hele lakken tørker på kort tid.

Edit: Det er meningen å legge på denne top coaten mens lakken fortsatt ikke er tørr altså.

Det er den jeg har brukt i 3 år, den er fortsatt flink til å dra meg seg endel av lakkene.

• Liker 1
Skrevet

Du må vente til neglelakken er helt tørket, og bruke en god top coat. Personlig liker jeg Depend sin =)

Skrevet

Det er den jeg har brukt i 3 år, den er fortsatt flink til å dra meg seg endel av lakkene.

Hvilke lakker bruker du under da?

Skrevet

Sally Hansen har en "5 i en"-løsning i sine lakker. Med én eneste lakk får du base, toppcoat, vekst, pleie og farge.

Personlig synes jeg det beste med lakken er børsten. Den er ganske stiv og mer firkantet i utformingen; noe som gjør lakken utrolig lett å legge ved bare ett strøk! :strix:

Skrevet

Jeg pleier å vente helt til den er tørr, jeg har til og med venta helt til dagen etter :P

Men kanskje jeg skal prøve depend.

Er litt skeptisk til seche-vite, har lest at den inneholder kjipe kjemikalier...

Takk for svar! :)

Skrevet

Hvilke lakker bruker du under da?

Alle, kan man vel si. :)

Skrevet

Alle, kan man vel si. :)

Hm, jaja. Jeg har hvertfall ikke opplevd at den drar med seg lakker, selv på noen som er ganske ubrukelige.

Gjest Loverdose
Skrevet

Du må vente til neglelakken er tørr. For å sjekke om neglelakken er 100% tørr, så kan du legge for eksempel neglen på pekefingeren din over på neglen på den andre pekefingeren din. Om neglene henger sammen og ikke glir over hverandre, er ikke neglelakken tørr. Dårlig forklaring, men er slik jeg sjekker om neglelakken er tørr. Deretter kan du påføre topcoat. :) Noen neglelakker bruker ufattelig lang tid på å tørke ordentlig, mens noen tørker fort, er veldig forskjellig...

Skrevet

topcoat`n fra Dior er uten tvil den beste. :)

Skrevet

Det finnes overlakk i spray- form, tror bla Opi har en. Ellers er trikset å ha mye overlakk på kosten slik at den i stor grad flyter ut over av seg selv uten at du trenger å bruke kosten noe særlig. Kan også være fint med et lofritt papir ( serviett o.l) som du kan tørke kosten på dersom du ser den har dratt med seg farge.

Funker fint hos meg iallfall :)

• Liker 1
Skrevet

Det finnes overlakk i spray- form, tror bla Opi har en. Ellers er trikset å ha mye overlakk på kosten slik at den i stor grad flyter ut over av seg selv uten at du trenger å bruke kosten noe særlig. Kan også være fint med et lofritt papir ( serviett o.l) som du kan tørke kosten på dersom du ser den har dratt med seg farge.

Funker fint hos meg iallfall :)

Det skal jeg prøve. Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...