Nuffen Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Ja, spørsmålet sier seg selv: når du har handlet matvarer, hva gjør du da når du kommer hjem? Setter du det rett på plass eller tørker du over emballasjen først? Jeg gjør førstnevnte, men hadde kanskje vært lurt og tørket av dem først..? Er jo ofte folk har tatt på ting og satt det tilbake i hyllen, og gud-vet-hva slags håndhygiene de har... Sikkert et teit spørsmål, men jeg lurer nå lell
HerbGirl Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Aldri fallt meg inn å skulle tørke over... 26
helenaa Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Vi pleier ikke å spise emballasjen, så varene går "ubehandlet" inn i skap og kjøleskap. 8
Gjest gjest17 Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Nei, jeg setter varene rett på plass. Har sjeldent planer om å ha med emballasjen sammen med råvarene i matlagingen. Grønnsaker og frukt skylles alltid uansett :-) 2
Nuffen Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2012 Skjønner at jeg ordla meg litt feil her, ja; spise emballasjen, lissom . Jeg tenkte nå mest på at emballasjen kunne "forpeste" resten av sakene i kjøleskapet. Da har jeg iallfall forstått ut i fra dere som har svart, at det ikke er vanlig å skulle tørke av varene før man setter de på plass. Godt det er flere enn meg som ikke gjør det .
Gjest Minpin Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Har aldri hørt om noen som tørker av emballasjen på maten de kjøper.
LilleBille Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Er det virkelig noen som tørker av varene/embalasjen? Har jeg aldri hørt om. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #8 Skrevet 10. august 2012 Jeg har en tante som tørker av alt og det som kommer i papirposer (tørrvarer, brød osv) tar hun over i annen emballasje. Husker jeg glodde fælt og lurte på hva i all verden hun holdt på med første gang jeg så det, men ble ikke fristet til å begynne med den samme praksisen selv. Anonym poster: dd629626c28dda72eb0365ac570cdd86 1
Fresi Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Haha. Da jeg leste overskriften trodde jeg spørsmålet dreide seg om hvorvidt man satt maten rett inn i kjøleskapet eller sov en time/spilte wordfeud/drakk en flaske vin/kranglet med naboen/stirret tomt inni veggen først. Tørke av emballasjen? Hoho. Niks og nei. 26
Gjest NozMonster Skrevet 10. august 2012 #10 Skrevet 10. august 2012 (endret) Har aldri hørt om noen som tørker av emballasjen på maten de kjøper. ikke jeg heller, og har aldri tenkt over det... men når jeg tenker etter, så er det jo egentlig veldig lurt! man vet jo ikke hvilkne uhygjeniske mennesker som kanskje har tatt på masse penger, klødd seg litt her og der, og kanskje til og med tatt seg en ronk før han gikk på butikken, eller kanskje en dame som skifta tampong uten å vaske hender. Og så finner h*n en jarlsbergost i butikken som vedkomne legger i handlekurven, men ombestemmer seg og legger den tilbake...... Jeg vil ikke ha en mensenbefengt ost i kjøleskapet mitt ihvertfall edit: fra i morgen kommer jeg til å tørke av det jeg kjøper i butikken! tror nesten jeg skal ta med meg antibac også jeg! hehee.... Endret 10. august 2012 av NozMonster
Fresi Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Mensenbefengt ost? Tror du kan ta det helt med ro, så lenge du ikke spiser plast eller papir. 11
Gjest Surrehodet Skrevet 10. august 2012 #12 Skrevet 10. august 2012 ikke jeg heller, og har aldri tenkt over det... men når jeg tenker etter, så er det jo egentlig veldig lurt! man vet jo ikke hvilkne uhygjeniske mennesker som kanskje har tatt på masse penger, klødd seg litt her og der, og kanskje til og med tatt seg en ronk før han gikk på butikken, eller kanskje en dame som skifta tampong uten å vaske hender. Og så finner h*n en jarlsbergost i butikken som vedkomne legger i handlekurven, men ombestemmer seg og legger den tilbake...... Jeg vil ikke ha en mensenbefengt ost i kjøleskapet mitt ihvertfall edit: fra i morgen kommer jeg til å tørke av det jeg kjøper i butikken! tror nesten jeg skal ta med meg antibac også jeg! hehee.... Takk for den tanken Nozze, nå kommer jeg til å tørke av alt jeg kjøper heretter. Jeg som er så slapp at jeg ikke alltid gidder å vaske tomatene engang. 3
Gjest Minpin Skrevet 10. august 2012 #13 Skrevet 10. august 2012 ikke jeg heller, og har aldri tenkt over det... men når jeg tenker etter, så er det jo egentlig veldig lurt! man vet jo ikke hvilkne uhygjeniske mennesker som kanskje har tatt på masse penger, klødd seg litt her og der, og kanskje til og med tatt seg en ronk før han gikk på butikken, eller kanskje en dame som skifta tampong uten å vaske hender. Og så finner h*n en jarlsbergost i butikken som vedkomne legger i handlekurven, men ombestemmer seg og legger den tilbake...... Jeg vil ikke ha en mensenbefengt ost i kjøleskapet mitt ihvertfall edit: fra i morgen kommer jeg til å tørke av det jeg kjøper i butikken! tror nesten jeg skal ta med meg antibac også jeg! hehee.... Men hvis jeg skulle tenkt sånn hele tida tror jeg at jeg hadde blitt smågal.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. august 2012 #14 Skrevet 10. august 2012 Gjør folk virkelig sånn? Hvem har tid til det? For å være ærlig, virker det noe nevrotisk. Hvis man er så bakteriesky, hvordan håndterer man penger, dørhåndtak, handlekurver, ja, alt man må ta i i det offentlige rom? 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #15 Skrevet 10. august 2012 Ja, spørsmålet sier seg selv: når du har handlet matvarer, hva gjør du da når du kommer hjem? Setter du det rett på plass eller tørker du over emballasjen først? Jeg gjør førstnevnte, men hadde kanskje vært lurt og tørket av dem først..? Er jo ofte folk har tatt på ting og satt det tilbake i hyllen, og gud-vet-hva slags håndhygiene de har... Sikkert et teit spørsmål, men jeg lurer nå lell Jeg jobber med hygiene til daglig. Inn døren, så velter jeg alt av grønnsaker og frukt i vasken, skrur på kranen og fyler med kaldt vann. Så tar jeg iallefall melkekartonger,og tørker av de. Ofte står de i gulv på kjølene,kassene er ikke rene. Ofte blir de lempet av bilen,satt ned på veien osv. Når frukten og grønnskaer er skylt så plasseres de der de skal Anonym poster: 84b1e35aff511dee6215a5d9f48a2bb8
Zakuro Skrevet 10. august 2012 #16 Skrevet 10. august 2012 (endret) Første jeg gjør er å kle av meg i undertøyet Jeg må opp en masse bakker på tur hjem fra butikken så jeg blir så varm:P Men har aldri tørket av dem, med unntak av frukt, grønt og denslags. Å vaske emballasje høres ut som litt overkill om man ikke har problemer med immunforsvaret eller noe sånt. Endret 10. august 2012 av Zakuro 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #17 Skrevet 10. august 2012 Det første jeg gjør er å drikke et stort glass vann. Jeg er alltid så tørst når jeg kommer hjem. Deretter tørker jeg IKKE av emballasjen når jeg setter matvarene på plass. Anonym poster: a4b7494ccade164e2d3978a2b7d74b56 5
Gjest NozMonster Skrevet 11. august 2012 #18 Skrevet 11. august 2012 Mensenbefengt ost? Tror du kan ta det helt med ro, så lenge du ikke spiser plast eller papir. heheee, nejda, jeg har det ikke for vane å spise plast eller papir, men med jarlsbergosten så tar man jo ut osten av plasten. ergo- man tar på plasten, og så tar man hånden sin på osten for å holde den fast mens man skjærer av den........ 2
Wednesday Skrevet 11. august 2012 #19 Skrevet 11. august 2012 å vaske varene før man setter dem i kjøleskapet er vel på nippet til galskap? det holder rikelig å vaske kjøleskapet grundig en gang i blandt, og praktisere god håndhygene rundt matlaging. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #20 Skrevet 11. august 2012 Men hvordan mener du bakteriene smitter over på det andre? Det er jo også i emballasje, bortsett fra frukt/grønnsaker som jeg vasker før bruk uansett. Hvis melken har stått på gulvet og jeg setter det i kjøleskapet ved siden av leverposteien så kommer det jo ikke oppi leverposteien, den har jo eget lokk igjen.... Men har heller ikke hørt om noen som vasker/tørker over det før det settes inn i kjøleskapet eller andre kjøkkenskap. Anonym poster: b4d9d4bc3c6cc86207233a89278ca943 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå