AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Har lenge lurt på å slette meg fra facebook, men blir aldri helt sikker. Var litt sent ute med å skaffe meg det, og føler jeg bruker unødvendig mye tid der inne. Er ikke så aktiv selv da. Er så mye som gjør at jeg vil slette meg derfra og tror jeg vil føle meg friere uten. Men kommer til å savne oppdateringer av venner og familie jeg ikke hadde fått med meg ellers (de nyttige ) samt alle bildene. Men samtidig så er man mer "tilgjengelig" om man har en konto, lettere for folk å ta kontakt der enn over sms f.eks. Spesielt om det er gamle skolevenner og kjenninger. Er det noen her som har slettet seg, angret du eller var det en lettelse? Og var du inne der lenge? Må samtidig si at jeg er meget redd for å bli sett på som en outsider uten , er i 20-årene. Greier ikke å bestemme meg helt. Anonym poster: f81d47e117e2d8101d0c42643eb606d4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Har ikke facebook. Klarer meg helt fint uten. Anonym poster: 52302bbccc6c3ce807f26979832eb73b
Sophia. Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Jeg bruker også unødvendig mye tid på facebook, selv om jeg ikke er så veldig aktiv. Har ofte vært fristet til å slette profilen min, men syns det er så dumt (som du sier) å gå glipp av nyttige oppdateringer fra venner og familie. Samtidig snakker jeg en del med venner jeg ikke treffer så ofte lenger, og det hadde jeg ikke gjort hvis jeg ikke hadde hatt facebook. Tror heller jeg må lære meg å ikke bruke så mye tid på det.
Gjest Wanderlust Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Tror det er bedre som Sophia sier å lære seg å ikke bruke for mye tid der. Jeg syns fordelene med facebook veier mer enn ulempene.
Grønt blad Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Kanskje du heller skal prøve å begrense bruken av Facebook? Da har du fortsatt mulighet til å få med deg oppdateringer.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Å begrense bruken kan sikkert være til litt hjelp, men så lenge jeg har en konto så er det lett å logge seg inn der når jeg kjeder meg eller egentlig har andre ting å gjøre. Litt som å ha en sjokolade i skapet som jeg vet jeg ikke burde spise, men så lenge den er der blir den jo spist . Liker heller ikke å ha bilder av meg selv ute på nettet og er generelt en litt privat person. Til den som svarte først; greide meg kjempefint uten jeg også, men har du først hatt det er det vanskelig å la være å logge seg inn. TS Anonym poster: f81d47e117e2d8101d0c42643eb606d4
skreppamedleppa Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Jeg har lenge vurdert å slette meg fra fb, bare latskap har gjort at jeg ikke enda er vekke derfra. Jeg tror sist gang jeg var innlogget var i desember i fjor. Lurer på om jeg husker passorde mitt, hmm… Jeg brukte mye uvetig og ukritisk tid der før, men så ble det for mye. For mye fjas, tull og tøys. Facebook-ekspert Ninette Karlsen fra torsdagskveld fra nydalen har tatt fb og den gjennomsnittlige bruker på kornet.. ”JIPPI, det e sol ute =) Nyter det hæærlige været og her sitt vi, ja meg og mannen med hvitvin av dyreste kvalitet med noen gedigne reker av ypperste kvalitet på terasen av ypperste kvalitet =) =) =) OOO i love life!!! =)".. http://www.youtube.com/watch?v=sk7LBn8T2iU. Jeg har funnet ut at jeg ikke orker det opplegget der, det er laget for noen andre enn meg. Jeg liker litt mer privat liv, å være litt mer utilgjengelig, å ha mine venner ikke ørten størten bekjente som ser alt og vet alt og skal legges til både her og der. Kanskje jeg er en liten outsider, men samtidig så ser jeg og at noen av vennene mine tenker det samme som meg, de er litt lei fb rett og slett.
Jade Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 (endret) Jeg skjønner ikke hva folk bruker så mye tid på på Facebook? Er det spill? Eller kommenterer dere på alt som er? Eller er det chatting? Hvis det tar lang tid å gå igjennom hele newsfeeden, så kan man jo bare skjule det som er uinteressant. Hvis det er spill som tar så lang tid, så kan du jo avinstallere alle spill-appsene. Uansett, jeg ser på Facebook som et kontaktpunkt. Hvor man kan kontakte hverandre i tillegg til å oppsøke fysisk, ringe eller maile. Jeg bruker mye tid på mail på jobb, men det blir jo merkelig å slette mailadressen sin av den grunn. Eller si opp telefonabonnementet pga at man snakker for mye i telefon. Man kan ihvertfall prøve å begrense seg først. Finne ut hva man bruker så mye tid på, og spørre seg selv om man kan bruke mindre tid på det, og belønne seg selv med å bruke den tiden på noe gøy "in real life". Jeg kommer nok ikke til å fjerne meg på facebook. Jeg har for det meste kun folk jeg er "ekte" venner med og i slekt med der, og mange skifter telefonnumre og mailadresse oftere enn sokker + at jeg ikke er superfan av å ringe. I gamle dager skrev jeg lange brev til venner og familie, så gikk det over på mail, og nå på facebook og sms som jeg synes har et ganske oversiktlig system. Inne på Facebook bruker jeg ikke så mye tid. Jeg kommenterer på et par bilder og statuser, ser igjennom noen bilder som folk har lagt ut, og så går jeg og gjør noe annet. Evt. bruker unødvendig mye tid på noe annet (forumer, fotogallerier, blogger, osv) Selv deler jeg ikke så mye privat på Facebook. Jeg har lukket profil, og skriver jeg noe personlig eller deler personlige bilder, så er det en svært begrenset gruppe (nære venner og familie) som får se den. Endret 11. august 2012 av Jade 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Jeg har lenge vurdert å slette meg fra fb, bare latskap har gjort at jeg ikke enda er vekke derfra. Jeg tror sist gang jeg var innlogget var i desember i fjor. Lurer på om jeg husker passorde mitt, hmm… Jeg brukte mye uvetig og ukritisk tid der før, men så ble det for mye. For mye fjas, tull og tøys. Facebook-ekspert Ninette Karlsen fra torsdagskveld fra nydalen har tatt fb og den gjennomsnittlige bruker på kornet.. ”JIPPI, det e sol ute =) Nyter det hæærlige været og her sitt vi, ja meg og mannen med hvitvin av dyreste kvalitet med noen gedigne reker av ypperste kvalitet på terasen av ypperste kvalitet =) =) =) OOO i love life!!! =)".. . Jeg har funnet ut at jeg ikke orker det opplegget der, det er laget for noen andre enn meg. Jeg liker litt mer privat liv, å være litt mer utilgjengelig, å ha mine venner ikke ørten størten bekjente som ser alt og vet alt og skal legges til både her og der. Kanskje jeg er en liten outsider, men samtidig så ser jeg og at noen av vennene mine tenker det samme som meg, de er litt lei fb rett og slett. Jo er helt enig i at alt er så fantastisk på FB, med hjerter, hjerter, hjerter osv. Er også litt privat og liker ikke at alle vet alt om meg. I tillegg så har det hendt at noen har lagt meg til som venn men som ikke hilser på meg på gata engang. Da får jeg lyst til å slette vedkommende med en gang siden jeg ikke er verdt et "hei" engang. Men ALLE er jo der, har nødig lyst til å gå glipp av noe. TS Anonym poster: f81d47e117e2d8101d0c42643eb606d4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Jeg skjønner ikke hva folk bruker så mye tid på på Facebook? Er det spill? Eller kommenterer dere på alt som er? Eller er det chatting? Hvis det tar lang tid å gå igjennom hele newsfeeden, så kan man jo bare skjule det som er uinteressant. Hvis det er spill som tar så lang tid, så kan du jo avinstallere alle spill-appsene. Uansett, jeg ser på Facebook som et kontaktpunkt. Hvor man kan kontakte hverandre i tillegg til å oppsøke fysisk, ringe eller maile. Jeg bruker mye tid på mail på jobb, men det blir jo merkelig å slette mailadressen sin av den grunn. Eller si opp telefonabonnementet pga at man snakker for mye i telefon. Man kan ihvertfall prøve å begrense seg først. Finne ut hva man bruker så mye tid på, og spørre seg selv om man kan bruke mindre tid på det, og belønne seg selv med å bruke den tiden på noe gøy "in real life". Jeg kommer nok ikke til å fjerne meg på facebook. Jeg har for det meste kun folk jeg er "ekte" venner med og i slekt med der, og mange skifter telefonnumre og mailadresse oftere enn sokker + at jeg ikke er superfan av å ringe. I gamle dager skrev jeg lange brev til venner og familie, så gikk det over på mail, og nå på facebook og sms som jeg synes har et ganske oversiktlig system. Inne på Facebook bruker jeg ikke så mye tid. Jeg kommenterer på et par bilder og statuser, ser igjennom noen bilder som folk har lagt ut, og så går jeg og gjør noe annet. Evt. bruker unødvendig mye tid på noe annet (forumer, fotogallerier, blogger, osv) Selv deler jeg ikke så mye privat på Facebook. Jeg har lukket profil, og skriver jeg noe personlig eller deler personlige bilder, så er det en svært begrenset gruppe (nære venner og familie) som får se den. Bruker mye tid bare ved å logge meg inn x-antall ganger i løpet av dagen. Om jeg har ett par minutter er det inn og se om det er noe nytt, reklamepause på tv, inn å sjekk. Etter middag, kjeder meg, sjekker FB. Blir litt som å sjekke mobilen om noen har ringt eller sendt melding, jeg bare må gjøre det og det går automatisk. Vi er avhengige av tlf. så er nok derfor folk ikke sier opp abonnementet, men man er ikke avhengig av FB på samme måte. TS Anonym poster: f81d47e117e2d8101d0c42643eb606d4
Klaine Skrevet 14. august 2012 #11 Skrevet 14. august 2012 Synes du burde slette deg. Hvis du absolutt må kontakte noen så har du jo mobil... Facebook er ikke annet enn en popularitetsside for de yngre brukerne (iallfall slik jeg oppfatter det - derfor jeg slettet meg selv). Jeg husker jeg bekymra meg for at jeg skulle bli helt sosialt utestengt og ikke få med meg noe av det vennene mine drev med hvis jeg sletta meg, men har ikke opplevd det i det hele tatt. Men det du heller kan gjøre er å være mindre aktiv. Bare logg inn en gang i blant, istedenfor å la facebook ta over det sosiale livet ditt helt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå