AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Del Skrevet 10. august 2012 Hei. Jeg har et par spm angående inkasso og betalingsanmerkninger. Først, er det vanlig at disse varslene sendes til den folkeregistrert adresse eller til bostedsadresse? Og hvis det er opprettet en aktiv sak, så vil man få brev/telefoner om dette? Grunnen til at jeg spør er at jeg ryddet i e-posten min, og fant en melding fra når jeg avsluttet mitt medlemskap i et treningssenter. Der det sto at medlemskapet var avsluttet. men at 50 kr fra en tidligere regning ikke var betalt. Denne mailen er sikkert 1,5 år gammel, men jeg har ikke fått noen mer varsler om disse 50-kronene. Jeg kan ikke huske å ha lest e-posten før heller, så må være noe jeg ikke har lest ordentlig. Kan det hende at jeg har utestående krav som bare står og renter seg, eller blir man varslet om dette? Finnes det en måte å undersøke om man har betalingsanmerkninger? Altså, kredittsjekke seg selv? Og hvordan dette er hvis man flytter og endrer adresse. Hvis man har krav man har latt gå i glemmeboken eller ignorert eller lignende, og endrer adresse, vil dette bli oppfattet av kreditorene? Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men regner vel med at kreditorene ringer og maser dersom det er tydelig at kunden ignorer brevene som sendes i posten? Anonym poster: 2e16e29a3d58c783b7487c2299576dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå