brud 2011 Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Hmm, jeg må si at jeg blir overrasket over utdrikningslag som arrangeres om dagen. Jeg har selv vært delaktig i 2 utdrikningslag nå i sommer,og jeg må ærlig innrømme at det sjokkerer meg at ikke forloveren i hvert av de to ikke har peiling, og viser svært lite interesse for hele opplegget.. Og nå har jeg blitt invitert i et utdrikningslag til, og det ser ikke ut til å være noe på stell der heller.... Jeg trodde det var en ære å få være forlover jeg?? Det er faktisk ei jente/ gutt her som ser på deg som den som står seg selv nærmest og som ønsker å ha DEG som forlover. Vil du ikke da gjøre ditt beste for å gi denne personen en dag full av gode opplevelser? Eller er ikke det utdrikningslaget så viktig lenger, at ikke forloveren gidder? Er det jeg som ikke henger med i tiden??? Jeg har nå opplevd forlovere som kjører sitt eget løp, spør om tips, men når det blir gitt så er alt feil?? Hallo.. Og hadde vedkommende hatt alt under kontroll, så er det selvfølgelig helt greit og veldig behagelig for de andre deltakerne å komme til ferdig opplegg. Men når det ikke er noe planlagt og hele dagen ser ut til å bli fiasko... Godt det er noen som tar tak allefall, i begge disse tilfellene har vi vært 3-4 stykk som har satt himmel og jord i bevegelse for å "redde" dagen i siste liten. Hvis du skal være forlover og ikke aner hva du skal gjøre eller hvordan du skal få det til.. Det er ikke alltid så lett, og det er mye å tenke på.. Flere hoder tenker da bedre enn ett, og desto flere man involverer i planleggingen, desto flere har man å støtte seg til. Og i utdrikningslaget er det ofte personer som kjenner den som skal drikkes ut på forskjellig vis, som kanskje har innspill å komme med. Og en annen ting er økonomi.. Når flere er involvert har man flere kontakter som kan gjøre at man får til mye bra til en billig penge.. Noen tips til de som skal være forlovere kanskje?
Guybrush Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Dessverre er det vel mange som kanskje ikke har noen bestevenn de har kjent i mange år. Alternativt at denne personen bor langt unna og ikke har mulighet til å stille opp. Tror det er mange som bare "safer" av den grunn og velger noen de kjenner som bor på samme sted. Jeg har inntrykk av at vi gutta er langt flinkere til å bare fokusere på å ha det gøy, samle gamle venner og sikre at brudgommen har en kjempedag. Selvsagt skal man kødde litt, men slik utdriting med teite kostymer og selge kyss i sentrum og slikt flaut - det holder vi oss stort sett for god til. Var faktisk med i utdrikningslaget til bestevenninna mi. Hu var overlykkelig for at ingen dro igang med slike ting - som hu sa, da hadde hu snudd i døra. Så vi kjører på med paintball, fjordrafting, sumobryting, gocart og en knallbra fest. Funker gull. 2
Wonders Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 nei det er ikke ut, det er vel bare mer dysset ned med spa osv...
Wonders Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 folkens veit dere hvor jeg får tak i slike ting i oslo? Veit bare om Decorium...http://www.decorium.no/default.asp?c=352&c2=596 Vil gjerne heller være hjemme enn rave rundt i sentrum... Eller ta det utenlands. Skal på dette i Riga om ikke lenge. Så er det litt hireaki, forlover skal liksom lede ann. Men når de er helt på jordet, og man ikke kan si noe til bruden... vel.... det er ikke lett.
brud 2011 Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2012 Dessverre er det vel mange som kanskje ikke har noen bestevenn de har kjent i mange år. Alternativt at denne personen bor langt unna og ikke har mulighet til å stille opp. Tror det er mange som bare "safer" av den grunn og velger noen de kjenner som bor på samme sted. Jeg har inntrykk av at vi gutta er langt flinkere til å bare fokusere på å ha det gøy, samle gamle venner og sikre at brudgommen har en kjempedag. Selvsagt skal man kødde litt, men slik utdriting med teite kostymer og selge kyss i sentrum og slikt flaut - det holder vi oss stort sett for god til. Var faktisk med i utdrikningslaget til bestevenninna mi. Hu var overlykkelig for at ingen dro igang med slike ting - som hu sa, da hadde hu snudd i døra. Så vi kjører på med paintball, fjordrafting, sumobryting, gocart og en knallbra fest. Funker gull. Ja, det tror jeg jammen du har helt rett i... Vi jenter prøver ofte for hardt!! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Hmm, jeg må si at jeg blir overrasket over utdrikningslag som arrangeres om dagen. Jeg har selv vært delaktig i 2 utdrikningslag nå i sommer,og jeg må ærlig innrømme at det sjokkerer meg at ikke forloveren i hvert av de to ikke har peiling, og viser svært lite interesse for hele opplegget.. Og nå har jeg blitt invitert i et utdrikningslag til, og det ser ikke ut til å være noe på stell der heller.... Dette er typisk, folk har nok med seg selv. Dessverre. Jeg trodde det var en ære å få være forlover jeg?? Det er faktisk ei jente/ gutt her som ser på deg som den som står seg selv nærmest og som ønsker å ha DEG som forlover. Vil du ikke da gjøre ditt beste for å gi denne personen en dag full av gode opplevelser? Eller er ikke det utdrikningslaget så viktig lenger, at ikke forloveren gidder? Er det jeg som ikke henger med i tiden??? Det er egentlig en stor ære, men mange gir totalt faen. Jeg har selv vært forlover og bladde opp en del penger fra egen lomme for å sørge for at bruden hadde en super dag. Selv søsteren ønsket ikke gi en krone når alt kom til alt. Når jeg selv giftet meg var jeg nær ved å bare invitere folk selv til utdrikningslag fordi min forlover kunne ikke gitt mer faen. Mange ringte meg og spurte om når det var, og da bare en uke og to i forveien av når jeg hadde fått beskjed om at det skulle holdes. Dette var en bestevenninne jeg hadde hatt siden jeg begynte på barneskolen. Jeg har nå opplevd forlovere som kjører sitt eget løp, spør om tips, men når det blir gitt så er alt feil?? Hallo.. Og hadde vedkommende hatt alt under kontroll, så er det selvfølgelig helt greit og veldig behagelig for de andre deltakerne å komme til ferdig opplegg. Men når det ikke er noe planlagt og hele dagen ser ut til å bli fiasko... Godt det er noen som tar tak allefall, i begge disse tilfellene har vi vært 3-4 stykk som har satt himmel og jord i bevegelse for å "redde" dagen i siste liten. Kjører sitt eget løp? Jeg har inntrykk av at de fleste som arrangerer slike ting i dag ikke har noe plan eller peiling. Får ofte inntrykk av at folk like gjerne kunne gått ut på byen som vanlig. Hvis du skal være forlover og ikke aner hva du skal gjøre eller hvordan du skal få det til.. Det er ikke alltid så lett, og det er mye å tenke på.. Flere hoder tenker da bedre enn ett, og desto flere man involverer i planleggingen, desto flere har man å støtte seg til. Og i utdrikningslaget er det ofte personer som kjenner den som skal drikkes ut på forskjellig vis, som kanskje har innspill å komme med. Og en annen ting er økonomi.. Når flere er involvert har man flere kontakter som kan gjøre at man får til mye bra til en billig penge.. Min erfaring er at når en ber om innspill så er det ingen som tenker på at en trenger hjelp til å gjøre saker og ting. Mange forslag, gjerne som koster penger, som mange forventer at forloveren skal ordne helt på egenhånd. Jeg har faktisk vært vitne til at mennesker har møtt opp i et utdrikningslag og trodd at forloveren skulle betale for de (drikke,mat, kos). Noen tips til de som skal være forlovere kanskje? Et tips: Planlegg alt i god tid og gi alle mulighet til å velge selv hva de er med på. Anonym poster: e822dfb8999de169c7f7af0722c8bc54 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Har alltid syns det er rart å feire at en skal inngå den største forpliktelsen i sitt liv med å kysse fremmede og se på strippere...Hvis en har sånn veldig behov får å gå å kysse på folk mot penger så mangler en modenheten for ekteskap. Anonym poster: d4b012dcaf65d10ce291c587e5dd12f4 12
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Hmm, jeg må si at jeg blir overrasket over utdrikningslag som arrangeres om dagen. Jeg har selv vært delaktig i 2 utdrikningslag nå i sommer,og jeg må ærlig innrømme at det sjokkerer meg at ikke forloveren i hvert av de to ikke har peiling, og viser svært lite interesse for hele opplegget.. Og nå har jeg blitt invitert i et utdrikningslag til, og det ser ikke ut til å være noe på stell der heller.... Jeg trodde det var en ære å få være forlover jeg?? Det er faktisk ei jente/ gutt her som ser på deg som den som står seg selv nærmest og som ønsker å ha DEG som forlover. Vil du ikke da gjøre ditt beste for å gi denne personen en dag full av gode opplevelser? Eller er ikke det utdrikningslaget så viktig lenger, at ikke forloveren gidder? Er det jeg som ikke henger med i tiden??? Jeg har nå opplevd forlovere som kjører sitt eget løp, spør om tips, men når det blir gitt så er alt feil?? Hallo.. Og hadde vedkommende hatt alt under kontroll, så er det selvfølgelig helt greit og veldig behagelig for de andre deltakerne å komme til ferdig opplegg. Men når det ikke er noe planlagt og hele dagen ser ut til å bli fiasko... Godt det er noen som tar tak allefall, i begge disse tilfellene har vi vært 3-4 stykk som har satt himmel og jord i bevegelse for å "redde" dagen i siste liten. Hvis du skal være forlover og ikke aner hva du skal gjøre eller hvordan du skal få det til.. Det er ikke alltid så lett, og det er mye å tenke på.. Flere hoder tenker da bedre enn ett, og desto flere man involverer i planleggingen, desto flere har man å støtte seg til. Og i utdrikningslaget er det ofte personer som kjenner den som skal drikkes ut på forskjellig vis, som kanskje har innspill å komme med. Og en annen ting er økonomi.. Når flere er involvert har man flere kontakter som kan gjøre at man får til mye bra til en billig penge.. Noen tips til de som skal være forlovere kanskje? Har det ikke vært ut lenge da? Slike lag var vel mere på sin plass før i tiden? Han møtte kompiser for sin siste fest, for nå skulle han ta ansvar for familie. Hun sa "farvel" til sine venniner. Tiden er ikke slik lenger. Sett så me rart av slike greier. Man er voksen og skal gidte seg,men på utdrikkingslag blir man som fjortiser. Selge kyss....kle seg ut......gjøre teite ting osv. Anonym poster: ffef4bfc85cd2e34098b107591985ac1 4
Cordelia Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Uff, hvis jeg noengang kommer til å ha utdrikninglag håper jeg for guds skyld de holder seg unna de der utdritninggreiene. Det tror jeg hadde ødelagt noe av bryllupsgleden for meg, for sånne ting hater jeg virkelig. Ser ikke poenget i det. Jeg tror virkelig man bør kjenne personen før man begir seg ut på å arrangere slike ting. *grøss* 2
brud 2011 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2012 Jeg er helt enig i det dere. Utdrikningslaget skal absolutt IKKE være et utdritningslag. Da vi giftet oss fikk jeg en super dag med jentene, noe jeg satte veldig stor pris på. Dagen var lagt opp til hva jeg liker og trives med. Og det er jo det jeg vil for mine venner også! At hver og en av dem skal få en dag som skal dreie seg kun om dem, og hvor dem blir satt pris på og får en uforglemmelig dag med jentene.. Og det er det jeg syns er så synd da. At ikke forloverene i disse tilfellene ser det! 1
Anglofil Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Min bestevenninne arrangerte venninnekveld for bare oss to som mitt utdrikningslag, akkurat slik jeg ville ha det. Kan det tenkes at det var slik brudene ønsket det? Mvh Yvonne 5
LukaFrost Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Jeg har gitt klar beskjed til forloveren min om at jeg ikke er interessert i noe utdritingslag. Å møtes for å spise god mat holder i lange baner for min del. Jeg synes det er helt greit å slippe deisse utdrikkingslagene man så på 90-tallet. det er bare teit. 4
Sirah Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal ha utdritningslag. Det er jo bare rart og kleint for bruden. Skal det ikke være hennes dag? Jeg hadde snudd i døra... 3
Rosalie Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 (endret) Siden de fleste er godt voksne når de gifter seg, og ikke 18-20 år, så ønsker man heller ikke utdrikningslag a la "ny russetid" eller "fadderuke". Jeg har vært i ett utdrikningslag i år, og det kunne kanskje virke uorganisert helt innpå dagen for flere av oss, men forlover hadde mye mer kontroll enn vi ga henne kred for. Hun tok med den vordende brud på spa på formiddagen, mens vi andre pyntet kåken vi skulle tilbringe dagen i. Alle hadde i tillegg fått i oppdrag å ta med en matrett eller kake til tapasbord. Utdrikningslaget gikk da ut på mye god mat, mye god drikke, mye latter og skravling i munnen på hverandre. Dagen ble avsluttet med middag på en restaurant med et kjøkken bruden likte godt. Og på bryllupsdagen havnet det jammen meg ei fotobok fra dagen på gavebordet. Endret 17. august 2012 av Rosalie 2
acna Skrevet 19. august 2012 #15 Skrevet 19. august 2012 I de utdrikkningsslag jeg har vært i så har penger alltid vært avgjørende for hva man kan tillate seg å gjøre. Min erfaring er at kvinner/jenter ikke ønsker å bruke tusenvis på hvert utdrikkningsslag, mens menn/gutter i større grad lar pengene fly. Jeg har feks betalt maks 1000kr for å delta, mens min samboer aldri har vært invitert i lag som har kostet mindre enn 2000kr. (Han takket blant annet nei til ett som kostet 3500kr)
Wonders Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 vi jentene stikker på weekend i Riga, shopping og spa... Det er nok. Bruden vet jo ikke noe hihihiii
csj061 Skrevet 20. august 2012 #17 Skrevet 20. august 2012 Min forlover holdt verdens beste utdrikningslag for meg nå på lørdag! Hun kjenner meg veldig godt, og vet at jeg ville taklet alt jeg fikk kastet mot meg med ett smil og virkelig gått innfor det! Men hun hadde også spurt meg på forhånd om det var aktiviteter jeg ønsket. Det endte da opp med at vi startet med champagnefrokost hvor jeg fikk på meg en knallgul minikjole og lilla parykk! Måtte jo kjenne igjen hverm bruden er. Så reiste vi til en utendørs teambuilding leir hvor vi gjorde alt fra bueskyting, en del øvelser ute i skogen som krevde godt samarbeid, øksekasting, slengdisse og jeg klatret opp på bruskasser, klarte hele 12 stk i gul minikjole (her fikk jeg tilbud om å ta på meg bukse, men jeg ville gjennomføre i det "flotte" antrekket de hadde skaffet) så bar det videre til laser, dette tror jeg var noe av det kjekkeste alle jentene hadde vært med på! Drapsinstinktet kom virkelig frem uten at vi trengte å få vondt! Etter dette var det litt utdritning ved å selge klemmer og synge en sang på et kjøpesenter, men det var jo også morsomt! Og så hadde de ordnet fest i mitt barndomshjem. Super dag som jeg kommer til å huske hele livet, og siden min forlover ikke bor her jeg bor, vet jeg også hun hadde fått mye hjelp av min søster og mine beste venninner her!!! Og alle utdrikningslag jeg har vært i har vært tilpasset brudens ønsker og hva hun faktisk liker å gjøre! Så nei, mitt inntrykk er ikke at utdrikningslag er ut.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå