Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #41 Skrevet 18. februar 2004 Lykke til, til alle "navneendrere" Du å
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 19. februar 2004 #43 Skrevet 19. februar 2004 Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor bytter dere navn? Jeg har heller ikke noe i mot at folk gjør det, men kunne aldri gjort det selv.. jeg er jo meg hvis dere skjønner? :D La rett og slett til et navn fordi fornavnene mine (jeg har to) rett og slett er klinke umulig for feks en amerikaner å uttale. Det hjelper ikke med etternavnet mitt heller, og jeg ville gjøre akkurat det der litt enklere. Men de jeg hadde fra før er såpass spesielle for meg at jeg kunne aldri i verden tenke meg å fjerne noen av dem. Så, da legger man heller til.
Leo Skrevet 19. februar 2004 #44 Skrevet 19. februar 2004 Etter at navneloven ble endret, kan man vel hete nærmest hva man vil... Hvis det ikke var for at mine to fornavn fungerer greit på de fleste språk (Begge forekommer i sin opprinnelige form i Bibelen), ville jeg nok kanskje ha valgt å bruke en forkortelse eller et "nickname" i mailadresser etc. (Blir jo rimelig slitsomt når man må bruke halve arbeidsdagen på å stave navnet sitt... Min kollega Helge syntes vel heller ikke det var så morsomt å stadig motta faxer addressert til "Miss Helga" fra Tyskland ). Etternavnet går også greit å uttale, og stave, for de fleste. Spørs vel imidlertid om jeg ville ha gått så langt som til å endre det offisielt. I USA er det jo f.eks. vanlig å ha et "Business Name" og et "Legal Name"
Gjest Carmelita Skrevet 19. februar 2004 #45 Skrevet 19. februar 2004 Jeg ville bytte navn da jeg var liten, men nå har navnet mitt blitt en del av meg, ville vært rart å hete noe annet. Jeg har endret mitt navn flere ganger' date=' likeledes min datters navn. Det er ikke noe problem, tar litt over en uke og er helt gratis.[/quote'] Hva slags endringer har du gjort? Helt nye navn, eller omskrivninger?
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #46 Skrevet 19. februar 2004 Kanskje jeg skal sette inn "den fantastiske" som mellomnavn? Da blir det Vigfa den Fantastiske xxxxxland. Det blir jo en fin ting for selvtillitten min da Og når Espen Thoresen kan hete Espen Thoresen Værsågod, så syns jeg ikke at jeg forlanger så mye..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå