Gjest Katarine Skrevet 18. februar 2004 #21 Skrevet 18. februar 2004 Måtte du endre navn o.l. på VISA kort og sånt etter at du byttet navn? Ja,jeg har endret på bankkort og studentkort, det er gratis og medfører ikke noe særlig styr. Jeg måtte bare ta med meg bekreftelse på navneendring. Skal selvfølgelig også endre på passet når jeg engang skal ut og reise igjen.
Gjest Vega Skrevet 18. februar 2004 #22 Skrevet 18. februar 2004 Jeg har en venninne, og har måttet forholde meg til tre navnebytter (vet ikke om hun har skiftet overfor folkeregisteret). Det gikk greit, og heldigvis er hun fornøyd med navnet sitt nå, og har vært det i flere år... (Hun gjorde ikke radikale forandringer, men omskrivninger som liknet, f.eks. Gyri, Gurid, Gyril...)
VesleBråka Skrevet 18. februar 2004 #23 Skrevet 18. februar 2004 Svigermor skifter navn annethvert år eller så. Helt ærlig, jeg vet ikke hva hun heter nå. Hun har en par-tre hun bytter imellom stort sett. Jeg har bare valgt et og holder meg til det Svigerinnen min driver også med det. Familien tar veldig lett på disse byttene, "nå er det Hanne, ikke Hanna" osv. Jeg synes det er veldig veldig rart..
Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #24 Skrevet 18. februar 2004 Kan man skifte etternavn også.. Jeg vil legge til en bokstav bare på navnet mitt. Kan jeg gjøre dette over nett??
Arkana Skrevet 18. februar 2004 #25 Skrevet 18. februar 2004 Kan man skifte etternavn også.. Jeg vil legge til en bokstav bare på navnet mitt. Kan jeg gjøre dette over nett?? Ja, du kan skifte etternavn, men ikke over nett, det må søkes om på samme måte som fornavn. Du står fritt til å bruke alle navn det er flere enn 200 som har.
Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #26 Skrevet 18. februar 2004 Ok. Takk for svar :-) Har også alltid hatt lyst på mellomnavn. Hva synes dere om Tina Natasha?
Arkana Skrevet 18. februar 2004 #27 Skrevet 18. februar 2004 Hva synes dere om Tina Natasha? For dillete for meg, men det er jo du som skal hete det og din mening er vel alt som betyr noe.
Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #28 Skrevet 18. februar 2004 Joda :-) Tenkte på Natasha fordi det er vanlig i hellas og jeg skal flytte dit. Synes det er litt tøft jeg.
Arkana Skrevet 18. februar 2004 #29 Skrevet 18. februar 2004 Joda :-) Tenkte på Natasha fordi det er vanlig i hellas og jeg skal flytte dit. Synes det er litt tøft jeg. Du vil ha et gresk navn, ja. Da kan jeg jo slenge ut noen forslag, sånn helt tilfeldig: Tina: - Cynara - Helene/-a - Margaret - Melissa - Oceana - Ophelia - Selena/-e - Sophie - Stefania - Zenobia (det var jo litt stilig da )
VesleBråka Skrevet 18. februar 2004 #30 Skrevet 18. februar 2004 Tina Xantippe! Det er jo et velkjent gresk kvinnenavn.
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #31 Skrevet 18. februar 2004 Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor bytter dere navn? Jeg har heller ikke noe i mot at folk gjør det, men kunne aldri gjort det selv.. jeg er jo meg hvis dere skjønner? :D
Arkana Skrevet 18. februar 2004 #32 Skrevet 18. februar 2004 men kunne aldri gjort det selv.. jeg er jo meg hvis dere skjønner? :D Jeg er helt enig. Jeg kunne aldri byttet navn. Da jeg var yngre likte jeg ikke fornavnet mitt, det var ingen andre som het det og det likte jeg ikke. Nå derimot er jeg svært glad for å ha et navn som ikke er så populært, det føles mer unikt og jeg liker navnet mitt godt.
Saga Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #33 Skrevet 18. februar 2004 Svigermor skifter navn annethvert år eller så. Helt ærlig' date=' jeg vet ikke hva hun heter nå. Hun har en par-tre hun bytter imellom stort sett. Jeg har bare valgt et og holder meg til det Svigerinnen min driver også med det. Familien tar veldig lett på disse byttene, "nå er det Hanne, ikke Hanna" osv. Jeg synes det er veldig veldig rart..[/quote'] Det er vel kanskje å ta det litt langt TinaK: Du får lastet ned søknadsskjema fra nett http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> www.ssb.no Arwen: Jeg er jo fremdeles meg selv, men jeg har aldri vært komfortabel med navnet mitt og det hemmer meg litt, men jeg har ikke tenkt å skifte det hele tiden. Når jeg skifter det nå blir det nok slik til jeg gifter meg Arkana: Problemet er jo at navnet mitt er for vanlig og kombinasjonen er helt tørr.
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #34 Skrevet 18. februar 2004 Ja, skjønner jo at jeg du er deg selv, men klarer ikke se for meg at jeg heter noe annet.. vanskelig å forklare. Lykke til uansett. :D
Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #35 Skrevet 18. februar 2004 TinaK: Du får lastet ned søknadsskjema fra nett Tusen takk
Diva Skrevet 18. februar 2004 #36 Skrevet 18. februar 2004 Kan man få seg et "ekstra" navn og ? Sånn som f.eks Karen Cecilie i stedet for bare Karen ? ( er ikke mine navn asså ) Hadde lyst på et navn til for noen år tilbake, og lette lenge, tenkte og grublet, men jeg fant ikke helt ut hva jeg skulle gjøre... Har et par etternavn jeg "tilhører" som det hadde vært morro å hatt og, men spørs om jeg gidder å gjør noe med det ;-)
Gjest Moonshadow Skrevet 18. februar 2004 #37 Skrevet 18. februar 2004 Sånn som jeg har skjønt det kan du det. Jeg har lyst på ett navn til for jeg synes Tina blir så kjedelig.
Diva Skrevet 18. februar 2004 #38 Skrevet 18. februar 2004 Oki, tusen takk :D Kanskje det blir et ekstra navn på meg snart ? hihi
Saga Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #39 Skrevet 18. februar 2004 Kan man få seg et "ekstra" navn og ? Sånn som f.eks Karen Cecilie i stedet for bare Karen ? ( er ikke mine navn asså ) Hadde lyst på et navn til for noen år tilbake, og lette lenge, tenkte og grublet, men jeg fant ikke helt ut hva jeg skulle gjøre... Har et par etternavn jeg "tilhører" som det hadde vært morro å hatt og, men spørs om jeg gidder å gjør noe med det ;-) Om du skal ha et mellomnavn så må over 200 personer i Norge ha det navnet, og det finner du forøvrig ut på www.ssb.no
Diva Skrevet 18. februar 2004 #40 Skrevet 18. februar 2004 Takk for tipset :D Det skal nok la seg gjøre,- finner vel ikke på et så spes navn (?) Lykke til, til alle "navneendrere"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå