AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Flere(studenter) enn meg her som ikke tør "å gi alt", på grunn av frykten for å mislyktes? Jeg gir heller middels"halvveis", så jeg har muligheten til å tenke "jaja, jeg ga ikke alt" eller "jaja,jeg kan jo bedre" om det skulle gå skeis. Dette har blitt en slags livsstil, og det psyker meg egentlig litt ut. Karakterene/resultatene jeg oppnår varierer,- noen ganger får jeg toppkarakterer, en annen gang kan jeg få en karakter mellom 2-3. Jeg tenker alltid at alle andre kan bedre enn meg. Både i studie og jobbsammenheng. Vet ikke hvorfor, for det har jeg ingen grunn til å tenke!! Andre som meg? Hva gjør dere evt med det? Anonym poster: 2c13baf49a70a9393871be89bfdf8287
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Redd for at hvis du gir alt så er det allikevel ikke bra nok? Anonym poster: a8891825438e9f65880beefb1b40021a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Nei, det har jeg aldri vært redd for. Jeg gjør mitt beste, alltid. Anonym poster: f9d01dd2fc4c4084902e76b01f9a806d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Kjenner meg igjen i dette, men funnet ut at det er kjipt å ikke vite hva man egentlig duger til. Det beste er å gi alt og heller leve med at man ikke alltid er så god som man skulle ønske. Som oftest klarer man bedre enn det man tror. Noen ganger ikke, men sånn er livet. Anonym poster: 23cb368d10dd6ef9033b1d6d64f78f27
Gjest alille Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Nei, sliter heller med litt motsatt (?) problem-jeg gir alt, og får resultater deretter. Nå er jeg så vant til det at jeg er "redd" alt annet enn toppkarakter, og er helt nervevrak før eksamen i tilfelle jeg skulle gjøre noe teit og ende opp med B eller C. Veldig slitsomt, har altfor høye krav til meg selv, og er redd det kan ta knekken på meg til slutt. Tror både du og jeg trenger et kakk i hodet, TS, med beskjed om å skjerpe oss? ;-) Du har jo ingenting å tape på å satse mer! Og jeg har ingenting å tape på å senke skuldrene innimellom. Men gud så lett det er å si... :-P
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Jeg kjenner på noe av det samme. Jeg tør liksom ikke å satse hundre prosent på noe, og jeg tror noe av grunnen er nettopp det at jeg er redd for å satse alt jeg har og fortsatt mislykkes. Ironisk nok endte jeg opp med kun toppkarakterer i bacheloren min, så samtidig er jeg livredd for ikke å få gode formelle resultater. Jeg føler meg svært tilbakeholden angående masteren jeg begynner på neste uke, og sliter med tanker som sier at jeg ikke er god nok, at lærerne snart kommer til å merke at jeg ikke kan noe, og at jeg derfor like gjerne kan gi opp med det samme. Hvis jeg ikke blir "best", kan jeg bare la være. Vanskelig. Anonym poster: fb0ca6a086e714dbfbeb828c9a39c621
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå