Gå til innhold

Hvor skal jeg gjøre av bæsjeposen (til hunden)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og noen andre spørsmål :)

Passer en hund nå og jeg lurer på hva folk bruker å gjøre etter at de har plukket opp bæsjen? Det er ingen offentlige bosspann i nærheten og jeg vet at folk synes det er irriterende at andre kaster bæsjeposene oppi deres søppelspann.

Så hva gjør dere? Bærer dere på posen helt til dere kommer hjem? Er så usikker på hva jeg skal gjøre så det ender opp med at vi går bare rundt og rundt i nærheten av der jeg bor slik at jeg kan kaste bæsjeposen i mitt eget søppelspann.. Er redd for å få kjeft om jeg kaster det i andres, og synes det er flaut å gå og bære på bæsjeposen på en lang tur. Og så synes jeg det er litt ekkelt å gå å bære på den også..

Og så lurer jeg på om det er vanlig at hannhunder tisser på seg selv? Altså, han tisser ikke på seg selv på den måten at han ikke klarer å løfte foten, men han er så uforsiktig og løper ofte videre før han er ferdig å tisse, noe som resulterer i at han skvetter seg selv på foten. Synes det er litt ekkelt, særlig med tanke på at han er vant til å få ligge i sofaen. Har lagt et teppe der han får lov å ligge, men likevel..

Og så lurer jeg på hva dere gjør når hunden markerer på bildekk, andres søppelspann osv.? Lar dere han bare gjør det, eller drar dere han vekk? Tenker at folk kanskje blir sure når han skvetter på bosspannene deres..

Anonym poster: 2706aed95d47a3d0bd32fa5b3196ca5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Jeg bærer enten posen helt hjem, eller så spør jeg om å kaste den i andres. Nå i sommerhalvåret så er folk mye ute, og jeg har aldri fått nei. :)

- Noen hannhunder er dårlige til å tisse ja, og kan finne på å tisse på seg selv.

- Jeg lar han ikke gå bort til søplespann og dekk. Det er overhode ikke greit å la hunden tisse slike steder, ta tar du hunden inntill deg så den ikke kommer til. Det er andres eiendom og utrolig frekt. Busker og trær = OK. Gjerder, bossespann, biler eller innkjørsler = NEI.

:)

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jepp bærer på den til jeg kommer hjem, skal vi på legre tur har jeg med meg en plastikkpose jeg putter de i til jeg kommer hjem eller til nærmeste offentlige.

Hannhunden til søstersen tisser alltid på seg selv, han er så ivrig ute på tur at det å stoppe helt opp og tisse seg ferdig bare er bortkastet tid om han både kan bevege seg OG tisse samtidig, syns han :biggrin:

Og JA du skal selvfølgelig trekke ham unna når han markerer på andres eiendeler!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bærer posene hjem om jeg ikke finner offentlige søppelkasser. Har kastet i søppelkasser av bekjente som har hund selv/synes det er greit om jeg har vært lang hjemmefra.

Hannhunden min er ofte "uforsiktig" og tisser på labbene sine når han går videre og ikke er helt "ferdig" enda. Jeg synes også det er litt ekkelt, men min ligger ikke i noen møbler og jeg spyler/vasker han.

Hunden min får ikke lov å markere på ting som postkassestativer, søppelkasser, bildekk osv. Jeg sier nei før han gjør det. Om han ikke hører på nei, hadde jeg holdt den unna ting så den ikke får markert.

Skrevet

Hvis jeg går med hunden til søstra mi er det som oftest offentlig søppelkasse i nærheten så akkurat det problemet har jeg ikke. Men jeg lar han aldri tisse på unaturlige ting, altså alt annet enn busker og trær. Hadde ikke blitt glad om noen lot hunden sin tisse på bilen, sykkelen eller huset mitt. Det samme gjelder reklameskilt og liknende.

Skrevet (endret)

Enig med de andre her, hunden skal ikke tisse ned andres eiendeler (som bil, gjerder, sykkler osv).

Er man på langtur, kan man ta med seg en bærepose/plastpose, å putte bæsjeposene oppi der til man er hjemme, eller ved et offentlig søppelspann. :)

Og det er helt normalt at hannhunder vimser og rører når de tisser på tur, og dermed kan skvette på seg selv. Skvetter han mye på seg selv, kan du sette ut en bøtte med vann e.l før du går på tur, samt håndkle, slik at du kan vaske og tørke han før dere går inn.

God tur! :)

Endret av Namine
Skrevet

Jeg bærer bæsjeposene til jeg kommer hjem med mindre vi går forbi en offentlig søppelkasse. Syns ikke det er noe ekkelt å bære på posene, da utsiden er helt ren og posen er tett, men det kommer kanskje av at jeg har hatt hund noen år og har blitt vant til det tongue.png

Hannhunden min er ikke så flink til å sikte når han har det travelt, så han skvetter av og til litt på forpotene sine, tror det er helt normalt.

TW får ikke lov til å tisse på andres eiendeler uansett hvor lyst han har, det er utrolig uhøflig, så du må bare være streng med ham.

Lykke til videre med hundepassen! :)

Skrevet

Jeg bruker bare nedbrytbare bæsjeposer og de kaster jeg på usjenerte steder.

Skrevet

Jeg bruker bare nedbrytbare bæsjeposer og de kaster jeg på usjenerte steder.

Da kan du vel la være å plukke.Blir jo bare forflytting av møkka

Anonym poster: 662aec155df67a1c45d20f511424c7e7

• Liker 5
Skrevet

Jeg lar han gå på do i nærheten (bæsjer alltid etter mat) før vi går på tur :)

Skrevet

Det er jo bedre at hun kaster det på en plass hvor folk ikke går.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men hva med å putte bæsjeposen oppi en større pose når du er ute og går? Da får du litt avstand fra bæsjeposen :fnise:

Skrevet

Nei, blir ikke helt det samme. Bæsjen blir liggende heelt usjenert. Der estetiske er ofte meget viktig ser du ;)

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg bærer også posen helt hjem, men jeg syns det er en uting at andre mennesker blir sure for at man hiver bæsjeposene i søppelkassa deres. Det er jo bare for å være vanskelig. Det går ikke ut over dem på noen måte. For det første tar bæsjeposene ingen plass i dunken, de lukter ikke verre enn de andre posene i dunken og lukten er ikke et issue uansett i og med at ingen skal gå å snuse oppi der. Det skitner heller ikke til dunken i og med at bæsjen ligger oppi posen. Så hva problemet er, har jeg aldri skjønt. Det fins jo ingen offentlige søppeldunker der man kan legge disse bæsjeposene, så det blir jo til at folk enten ikke plukker opp etter hunden, eller plukker opp og kaster posen fra seg. Da må det jo være bedre at man kaster det i andres søppeldunker.

Angående markering på bildekk o.l. - ikke la han markere på andres eiendeler, som f.eks. et bildekk, en sykkel, osv. Kanskje det holder at du sier strengt nei til han, om ikke må du nesten dra han vekk. At han markerer på offentlige ting ute, f.eks. en lyktestolpe eller et tre, er vel egentlig ikke så nøye. Det regner jo vekk.

Skrevet

Når jeg bodde hjemme hos muttern, så brukte jeg å knyte posen på båndet etter bruk.

• Liker 1
Skrevet

Kaster alltid posene i nærmeste søppeldunk som står langs veien- har enda ikke fått en klage. Det får da være måte til sutring, søppel er da søppel?

Det er en uting at hanner MÅ markere på alt og pletti- i bånd får mine kun lov til å tisse, og kanskje markere litt sånn dann og vann i krøftekanten eller på en lyktestolpe, men ikke folks hekker, gjerder eller ting og tang.

Mine gutter er veldig flinke til å vaske seg selv dersom de har fått litt tiss på labben:-)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

her tømmes bare søppelkassene hver 3.uke og jeg bor rett ved en tursti/lysløype.

Selvfølgelig blir jeg sur når det iløpet av dagen ligger 3-4 bæsjeposer der som ikke var der på morgenen, det er opptil 80 poser som ikke er mine når søppelkassa endelig tømmes. 80 Poser tar plass.

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Anonym poster: 2706aed95d47a3d0bd32fa5b3196ca5b

Du har vel fått nok svar nå, men..

Enten bærer vi posen helt til vi er hjemme, eller så snur vi og kaster den før vi går videre.

Noen ganger lar vi den ligge på et skjult sted så vi kan hente den på vei hjem så vi slipper å bære den.

Vet ikke hvor vanlig det er at hannbikkjer pisser på seg selv, men min gjør det, dessverre. Hver eneste gang han tisser. Omtrent.

Jeg skal være ærlig og innrømme at det har hendt at han har tisset på søppelspannet til noen. Mye rart hender. Men jeg prøver stort sett å dra ham unna, om jeg rekker. Og ser jeg han er interessert i noe ulovlig, går vi unna. Man skal ikke la hundene gjøre det, så har man en hund som liker å tisse på sånne steder, bør man være litt obs :)

Skrevet

her tømmes bare søppelkassene hver 3.uke og jeg bor rett ved en tursti/lysløype.

Selvfølgelig blir jeg sur når det iløpet av dagen ligger 3-4 bæsjeposer der som ikke var der på morgenen, det er opptil 80 poser som ikke er mine når søppelkassa endelig tømmes. 80 Poser tar plass.

Enig. Og er det varm lukter det helt forferdelig også.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...