Gå til innhold

Hvor mange MG bruker du i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da tenker jeg på "vanlig" bruk av smartetelefon. Litt spill, facebook, sjekke nyheter og laste ned/opp noen bilder.

Syns jeg bruker veldig mye selv om jeg laster opp lite bilder. Har 600MB inkludert og bruker opp nesten alt. Hadde jeg lastet opp mer bilder i ferien så hadde jeg sprengt den grensa.

Edit:

Mente selvfølgelig MB i overskriften.

Endret av Capricorn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 400 MB inkludert, og det bruker å holde :)

Skrevet

Rundt 800 mb

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Som regel under 150. Jeg bruker egentlig ikke telefonen så mye på nett, men det er ikke fordi jeg "sparer". Litt facebook, ett og annet bilde, nettaviser og KG når jeg kjeder meg og venter på noe. I tillegg er wifi nesten alltid avskrudd. Skrur på wifi når jeg skal gjøre noe jeg vet trekker mye, sånn som nedlasting og oppdatering av apps, youtubesurfing og denslags.

Skrevet

Rundt 150MB.. synes jeg bruker telefonen mye da!

Skrevet

Har 500 inkludert, men kunne trengt et par hundre til. Når jeg nærmer meg grensen, så prøver jeg begrense bruken min

Skrevet

Bruker nesten ikke noe av det inkluderte.. Sjeldent jeg bruker telefonen til noe annet enn å sende et par SMS'er. Litt teit at jeg har brukt så mye penger på en smart telefon egentlig.

Skrevet

Bilder vil jo spise mye av MB hvis man laster opp endel. Finnes det en måte å komprimere bildene på før man laster de opp?

Hvis et bilde er på rundt 1.6MB så går det fort oppover.

Skrevet

Har 100mb i mnd.

Er ikke så ofte på nette med mobilen min, og om jeg er det så bruker jeg et wifi nett.

Skrevet

Som regel under 150. Jeg bruker egentlig ikke telefonen så mye på nett, men det er ikke fordi jeg "sparer". Litt facebook, ett og annet bilde, nettaviser og KG når jeg kjeder meg og venter på noe. I tillegg er wifi nesten alltid avskrudd. Skrur på wifi når jeg skal gjøre noe jeg vet trekker mye, sånn som nedlasting og oppdatering av apps, youtubesurfing og denslags.

Den eneste grunnen til å slå av WiFi er for å spare batteri. Wifi-data gå ikke på mobilkvoten, så man bruker mindre av den hvis man kan bruke wifi. Den beste måten å spare mobildata på er å skru av dataoverføring når ikke man bruker det, siden mange apper sender litt data fram og tilbake nesten hele tiden. Skrur man av mobildata vil de i stedet bare gjøre det når man har wifi tilgjengelig.

Anonym poster: 18dc043de041e2d867115088095858c1

Skrevet

Jeg skrur av for å spare batteri, ja. Poenget mitt var vel egentlig at det faktisk ikke går så mye datatrafikk likevel, så jeg ser ikke poenget i å tømme batteriet tre ganger så fort når jeg ikke må. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...