Gå til innhold

Administrativ jobb innen oljebransjen...hva er relevant utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i apotek i flere år, også som leder, men kun vikariat (som jeg trivdes veldig godt med), men nå orker jeg ikke den bransjen noe mer.

Har funnet ut at kontorarbeid er greia for meg, og ser for meg å jobbe med noe administrativt innen oljebransen. Har ingen relevant utdannelse innen det, men har erfaring via lederstillingene jeg har hatt.

Er det noen som har tips om hvilken utdanning jeg skal satse på for å få en slik jobb? Liker kontorarbeid, og kunne godt ha tenkt meg å vært leder på mellomnivå etter hvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy utdanning tenker du på? Jeg (uten å være ekspert i det hele tatt) kan se for meg at ind.øk. kan være et passende studium. De som studerer det har sagt at det er en krysning mellom siv.ing og økonomi. Ellers vil vel mange siv.ing-studier være passende, eller kanskje rett og slett økonomiutdannelse?

Skrevet

Dersom man skal jobbe med administrasjon, og ikke engineering eller økonomi, så trenger man slett ikke (siv)ingeniør- eller økonomiutdanning.

En administrativ utdanning (bachelor i økonomi og administrasjon eller administrasjon og ledelse) kan være greit å ha. Det finnes også korte kurs innen tekniske dokumentasjon eller ordrebehandling som man gjerne må ta om det er slike ting man ønsker å jobbe med.

Skrevet

Hvorfor akkurat jus?

Tenker maks 3-årig utdannelse, 5 år blir for lenge. Tenkte også på å ta det som nettstudie da jeg ikke ser helt muligheten for å bli heltidsstudent igjen.

Gjest erle123
Skrevet (endret)

økonomi sikkert alltod lurt:)

Endret av erle123
Skrevet

Jeg har økonomiutdannelse, og jobber med anskaffelser og kontrakter innenfor oljebransjen:)

Anonym poster: 12c2b00655f5bb4a8ca4936d7bd211f7

Skrevet

Økonomi/administrasjon, Dokumentkontroll og selfølgelig Ingeniør eller andre tekniske utdannelser.....

Sjekk ut jobbannonsene til diverse bedrifter i bransjen.

Skrevet

Pappa jobber innenfor oljebransjen, og han sier alltid at han blir irritert over disse "lederspirene" som kommer inn og som ikke kan noe som helst om oljebransjen og det tekniske i hva de driver med. Man kan ikke lede en drøss med folk om man ikke har noe kunnskap om hvordan man skal gjøre ting, fikse ting, ordne ting osv. Nå tipper jeg du ikke satser på en slik lederstilling, men det er alltid lurt å ha noe mer kunnskap om det tekniske mellom ørene utenom at olje er det sorte gullet.

Skrevet

Haha, som hos oss, det. "Jævla blåruss!" høres til en stadighet borti gangene. :ler:

Skrevet

Haha, nei, jeg ser det som ganske obligatorisk å ha noe teknisk innsikt og god oversikt over hva som foregår om man er så heldig at man får komme seg opp på ledernivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...