AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Jeg er i begynnelsen av 30 årene og vil omskolere meg. Lurer på å ta en ny bachelor grad (har allerede en i estetiske fag, men får ikke jobb til å leve av) og ønsker å jobbe med noe spennende og gjerne godt betalt. Jeg har aldri vært særs god i matte, men klarte å ta 1 MX for å få vitnemål. Har likt naturfag, men kanskje ikke de beste karakterene. Må si at i senere tid har jeg fått litt mer sansen for matte og naturfag, tror at jeg er mer moden nå Kikker her litt på Geologi studiet og andre studier som kan være relevante for olje bransjen. Er dette spennende studier der man kan få en variert arbeidsdag? Hva er muligheten for å jobb etterpå, er det mange om benet? Jeg har vurdert å ta forkurs på høyskolen i Bergen for å komme inn på UIB til neste høst, på studiet Geologi. Kan man jobbe ved siden av? Noen som angrer på dette som studievalg/ikke angrer? Jeg tok drama og angrer ikke på det, men ser meg nå ferdig med den tiden av livet mitt. Det er lite jobb å få og mye usikkerhet, og nå vil jeg har en interessant, godt betalt jobb, gjerne med rotasjonsmuligheter. Hjelp og forslag mottas med takk! Anonym poster: d0dfb305ed0a64affa8f7830cdb627f4
Gjest Høymann Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Se på denne siden http://www.jobboffshore.no/yrker-offshore/
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 De aller fleste på rotasjon har ett eller helst flere fagbrev. Så er det noen ingeniører og et par sivilingeniører. Det er også noe administrativt personell, men det er folk som har vært fast ansatt i Statoil/BP lenge, slike jobber gis ikke til n00bs. Det er stor rift om rotasjonsjobber, og selv om du tar "rett" utdannelse er det fortsatt en svært lang vei å gå fram til en slik jobb. Du skal være svært dyktig, stå på som bare det og ha en stor porsjon flaks. De fleste ingeniører og sivilingeniører som jobber innen olja sitter på land, gjerne med mye reisevirksomhet. Og noen utvalgte heldiggriser får sikkerhetskurs og en og annen offshoretur for å se på/kvalitetssikre fasilitetene. Anonym poster: d76a47ba2b23d8ff7d65117137028d37
tthomas12 Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Det er vanskelig å få jobb med bare en bachelorgrad som geolog, de fleste selskapene ønsker at du har en master. Den "enkleste" veien å gå er nok en bachelorgrad i en eller annen ingeniørretning, eller mastergrad i geologi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå