AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Starter ikke tråden for å høre hvor dum jeg er, det er jeg jo klar over, men heller for å høre andre som har lignende erfaringer og for å advare. To dager på rad har vi fått besøk av en student fra Israel som solgte malerier på vegne av kunststudenter som følte galleriene lurte de... Første dagen var bare mannen hjemme og forelsket seg i et bilde, mens andre dagen var vi begge hjemme. Jeg vet jo at det er mye rart på dørene (pleier å avvise de, men her hadde jo mannen og han funnet "tonen"), tok ikke historien hans helt for god fisk, men tenkte ja ja, dere er sikkert en gjeng som lager dette for å selge det på dørene. Hadde jo ikke akkurat troen på å gjøre et kunstkupp og sa til mannen at kjøper vi dette er det for at vi har lyst på det. Falt for to bilder og jeg ble nok litt revet med. Fatter ikke at jeg ikke googlet det, men men. Bildene ble kjøpt etter litt pruting og mannen forsvant. Og da googler jeg... Hehe, har visst vært utpå tidligere sommere disse... Så vi har da betalt ca dobbelt pris for masseproduserte, trolig kinesiske verk. Men det er jo ikke pengene som irriterer meg, Black design og Skeidar selger tilsvarende masseproduksjon dyrere. Bildene er fine, i vår stil og de kommer til å pynte opp stua i en del år fremover. Det som gjør meg arg er hvordan han sto å løy til meg, han var pokker meg en fabelaktig skuespiller som virkelig levde seg inn i rollen... At han har fått følelsen av at han klarte å lure meg har ødelagt nattesøvnen min i natt. Enden på visa er at vi får to bilder med litt "historie" bak på veggene... Han gjorde dette sikkert for en grunn, så selv om han løy håper jeg pengene går til noen som trenger de. Og så ble jeg veldig inspirert til å ta en skikkelig rydderunde på stua... Så velger å se positivt på det, en lærepenge har jeg fått og de henger der for å minne meg på dette, men kommer vel litt bra ut av det og samtidig har jeg nå advart dere... Anonym poster: 1c9a649eba0339bdd71e6cc823231989
Wonders Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 kjenner ingen og vet ikke om noen, for ingen tar opp døra i Oslo. Normenn liker ikke å bli solgt til, men liker å handle, så de som kommer opp til meg på gaten, ringer på døra osv får bare en kald skulder. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 kjenner ingen og vet ikke om noen, for ingen tar opp døra i Oslo. Normenn liker ikke å bli solgt til, men liker å handle, så de som kommer opp til meg på gaten, ringer på døra osv får bare en kald skulder. TS her... Det der er sant, er egentlig sånn jeg også, men så kom jeg utenfor komfortsonen. Sukk, er så irritert på meg selv, men det går nok over. Anonym poster: 1c9a649eba0339bdd71e6cc823231989
Alice123 Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Kjøper aldri noe på døra eller på gata. Liker ikke å bli solgt til. Får alltid følelsen av å bli lurt. Kjenner ingen som har blir lurt heller, alle jeg kjenner er veldig skeptiske til slikt (og med rette)
TheHairyToothfairy Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 jeg kjøpte en gang en dør, når jeg fikk den levert så slo den feil vei i forhold til hva jeg hadde bestilt. det ble faktisk en case av det å få den returnert, siden selgeren mente jeg måtte betale frakten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Og det verste er at det er så forbanna flaut... Bare utrolig irritert på meg selv, så får ta ut frustrasjonen her, det hjelper faktisk litt for er ikke helt klar for å ta det for bekjente ennå. Anonym poster: 1c9a649eba0339bdd71e6cc823231989
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Før kjøpte jeg alltid noe av polske dørselgere, fordi jeg er polsk selv, jeg syntes synd i dem. I Polen leser vi veldig mye om slike turer til Norge, polakker, ofte polsk ungdom blir snappet opp og tilbudt selgerjobb i Norge. Det de ofte ikke blir fortalt et at de må jobbe inn penger til billett og livsopphold, hvis ikke, blir det gjeld på dem når de kommer tilbake til Polen. Derfor kommer de med triste historier om familie på sykehus og kreft og blabla, og de selger masseproduserte billig ting for en formue. De tegningene, figurene, bildene og alt de kommer med koster kanskje en 10 kr i Polen, her selges det for 150-200 kr. Om de får solgt nok til å dekke egne utgifter, hender det ofte at de ikke har noe igjen etter at de har betalt "sjefen" sin. Nå er t veldig sjeldent at de forviller seg ut på bygda her, men når jeg treffer dem, inviterer jeg på kaffe og kjeks om jeg har, de blir alltid så glade. <br /><br /> Anonym poster: 6ba9cbf70e67ae32ef5a318c76058d10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #8 Skrevet 10. august 2012 Før kjøpte jeg alltid noe av polske dørselgere, fordi jeg er polsk selv, jeg syntes synd i dem. I Polen leser vi veldig mye om slike turer til Norge, polakker, ofte polsk ungdom blir snappet opp og tilbudt selgerjobb i Norge. Det de ofte ikke blir fortalt et at de må jobbe inn penger til billett og livsopphold, hvis ikke, blir det gjeld på dem når de kommer tilbake til Polen. Derfor kommer de med triste historier om familie på sykehus og kreft og blabla, og de selger masseproduserte billig ting for en formue. De tegningene, figurene, bildene og alt de kommer med koster kanskje en 10 kr i Polen, her selges det for 150-200 kr. Om de får solgt nok til å dekke egne utgifter, hender det ofte at de ikke har noe igjen etter at de har betalt "sjefen" sin. Nå er t veldig sjeldent at de forviller seg ut på bygda her, men når jeg treffer dem, inviterer jeg på kaffe og kjeks om jeg har, de blir alltid så glade. <br /><br /> Anonym poster: 6ba9cbf70e67ae32ef5a318c76058d10 Interessant å høre det fra den siden også, det er jo gjerne en grunn til at de er her, kan umulig tro de synes det er gøy å gå rundt slik... Så jeg håper som sagt at en del av mine kroner går til noen som trenger det, vi klarer oss jo faktisk uten de... Men nå tror jeg at jeg skal gjøre meg ferdig med den saken her og nyte at det er helg. Anonym poster: 1c9a649eba0339bdd71e6cc823231989
Majott Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Hvis du og mannen er fornøyd med kjøpet, så velg å ha den følelsen! Dere liker bildene, og du sier dere kommer til å ha dem på veggen. Det betyr da ikke noe hvordan dere kjøpte dem. Og kanskje dere faktisk hjalp noen som hadde det vanskelig. Det i seg selv gjør det til et bedre kjøp enn om dere kjøpte bildene i en butikk.
Gjest GetOverIt Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 http://mobil.ta.no/nyheter/article6165038.ece
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Ja,det er ikke alle som har gode hensikter..<br /><br /> Anonym poster: 6ba9cbf70e67ae32ef5a318c76058d10
Gjest chariot Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 Har en venninne på Østlandet som åpnet døra for en selger....Utafor sto en ung mann med et skilt i hendene. Han var døv og kunstner og blabla. Venninna mi liker å være god mot folk, så da han dro fram "kunstverkene" kjøpte hun ett. Men da handelen var avsluttet og han var på vei mot neste leilighet (Med ryggen til) ropte venninnen min noe til han. Og da var han ikke så døv lenger................ Neste gang hu så han selgeren reke rundt i blokka, skjelte hun ham huden full
Helen Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 Jeg kjenner en mann som er veldig dement og han kjøpte en støvsuger av en dørselger til 18.000.- Denne mannen er såpass hardt rammet at det ikke går ann å føre en ordentlig samtale med han, så jeg fatter og begriper ikke hvordan selgeren ikke skjønte det. Datteren holder på å ordne opp i dette nå så jeg håper virklig at kjøpet blir annulert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå