Gå til innhold

Grense på bankkortet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 17 år gammel jente her. :)

Det har seg slik at kjæresten min som er bortreist, har bestilt noen pakker i posten. Den ene er på 8000,- og den andre er på 4000,-. Han har overført penger til meg og jeg skal hente dem. De er i postoppkrav, og jeg venter selv på en pakke på 500,-.

Problemet er at jeg lurer på om jeg har en slags grense på kortet? At jeg bare kan bruke for eksempel 10000,- i månen? Dette overstiger jo 10000,-, så er redd for at jeg kanskje ikke får betalt!

Så det jeg lurer på, er om jeg må i banken og få opphevet grensen og om mamma må være med (hun jobber mye og har kanskje ikke tid), eventuelt tatt ut penger? Jeg har ikke hørt noe om en slik grense før, men i minibank kan jeg for eksempel bare ta ut 2500,- i månen. Er litt usikker på hvordan jeg skal få betalt alt da. Setter stor pris på svar. :)

Anonym poster: e35dfd9fa9edf53261e07bb9b46bf3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GetOverIt

Det er grense for uttak i minibank, men ikke når du betaler med kortet

Det spørs hvilket kort man har og hvilke "grenser" som er lagt inn. Vet at min lillesøster ikke kan kjøpe noe over 1000,- med sitt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grense for uttak i minibank, men ikke når du betaler med kortet

Kommer ann på om det er visa electron eller vanlig visa....! :) Som regel får ikke de under 18 visa-kort, men electron. Og da er det grense, ofte satt i samarbeid med foreldrene ved bestilling av kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...