AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Jeg skal studere til førskolelærer, men det store problemet er HVOR skal jeg studere dette. Har kommet inn både i Bergen (høgskolen) og i Trondheim ( dronning maud). Problemet er at jeg klarer ikke å velge hvor jeg skal vere, siden jeg vet jeg kommer til å trivest best i Bergen, og blir rådet (av andre førskolelærere ++) til å ta utdanningen i Trondheim, nettopp fordi utdanningen her tydeligvis?! skal vere en a landets beste på dette feltet. Har bodd begge plassene og kan trygt si at jeg ikke trivdes i Trondheim, men siden utdanningen der er så bra så må jo den veie opp en del? Skal en gå for valg at best ( om den er det da?) utdanning eller hvor en tror en kommer til å trives best? Er det noen som har erfaring med disse to skolene og kan gi et svar på hva som eventuelt er dårlig/bra ved skolene. Og om noen hvet hvilken skole som eventuelt, og faktisk er best av de to? Går det på ett ut hvor en tar utdanningen? vil jo at det skal se best mulig ut når en er ferdig og få gode papirer og karakterer på dette, siden jeg nå nærmer meg 25 og vil bli ferdig utdannet. Hva skal jeg gjøre? Jeg må snart bestemme meg siden skolestart begynner om få dager. sukk!!! Anonym poster: 2c23ee2c8e92906819570b1d63ff7d11
Gjest Cevita Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Jeg ville laget en liste med fordeler og ulemper med begge stedene, og tatt stedet som kom best ut. Satt med samme problemet selv for 5 år siden, da sto det riktignok imellom lærerutdanning i Bergen og Trondheim. Bergen hadde det beste tilbudet (lærerutdanning med musikk som jeg hadde kjempelyst til å gå på) og Trondheim var best sosialt sett (hadde tilbud om hybel, hadde masse venner fra fhs der osv). Jeg landa tilslutt på Trondheim og har ikke angra et sekund! (Fikk jo tatt musikk der også, bare på en litt annen måte). Jobb har jeg også fått, lærere og førskolelærere får jo stortsett alltid jobb når de har utdanning, særlig litt ute i distriktene.
odamarie Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Uansett hva du bestemmer deg for, så er det viktigst å flytte på en plass du vil trives. Trives man ikke i byen der man bor, så går det heller ikke så bra på skolen heller. Plassen betyr mye mer enn man tror :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå