Lucid Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Det er mulig at det allerede finnes en tråd om dette, da beklager jeg det, men jeg fant ingen. Søskenbarnet til kjæresten skal gifte seg i september, og jeg fikk først nå vite at jeg er invitert. Har aldri vært i bryllup før, så jeg aner ikke hvordan ting foregår (regner med at normale bryllup ikke foregår full slik som på film) - Jeg har fått med meg at man ikke burde gå i rødt, da dette skal bety at man har hatt sexuell omgang med brudgommen, aner ikke om det stemmer.. hehe. Jeg kjøpte tidligere i vår to hvite kjoler til dåp/konfirmasjon, men man skal ikke konkurrere med bruden, så hvite kjoler føles i allefall feil.. Pluss at en del av kjolene jeg eier har helt plutselig blitt veldig trang over brystet.. Og dét tar seg i allefall ikke ut i et bryllup. Hjelp?
Tinker8ell Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Jeg ville gått for en flatterende farge - ikke for knall og ikke for nærme hvit. Selv har jeg brukt gammelrosa og aprikos i de to bryllupene jeg har vært i. Kjolen bør, etter min mening, ikke være sexy, men flott (ikke finere enn bruden!). Mine har vært knelange. Husk å ha noe over skuldrene om du skal i kirken
Everywhere I go Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Jeg har hørt at man ikke kan bruke sort heller. Aner ikke om det stemmer
Sunshower Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Her er en ABC for bryllupsgjesten: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/article477661.ece Enkle kjoler som ikke er for voldsomme i fargen, for utringet eller for korte er det jeg vil si. Du kan jo høre med andre som skal i bryllupet å høre hva de skal ha på seg. 3
Amens Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Jeg vile anbefale en kjole i en fin farge som du kler som dekker knærene. Også kan du ha en bolero eller sjal til å dekke skuldrene om dere skal i kirken. Det er uansett greit å ha om det blir litt kjølig. Det der med at man ikke kan bruke sort eller rødt synes jeg er litt tett. Når jeg gifter meg i morgen, så kommer min svigerinne i en flott sort kjole, og samboeren til svogeren min kommer i en hvit kjole med ett flott rødt mønster på. Ser og ut til at det blir mer og mer moderne med brudekjoler som er i andre farger enn hvitt, så jeg tror at hvitt kommer til å bli en akseptert farge på gjestene om noen år og at man heller holder seg unna den farge bruden har valgt til kjolen sin. 2
Wonders Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 (endret) Jeg håper alle tar på det fineste de har, helst bunad. Hvorfor skal alle ha det så fordømt vanlige/casual hele tiden??? Bryllup er parets største dag, og pynt deg så fin som mulig. Farger bør ikke være hvit, sort eller rød. Tenk så mye de har brukt på bryllupet, så kommer det gjester i nesten vanlige klær.... De som gjør det kan dra hjem etter kirka å skifte! Sett opp håret, det gjør alltid susen. Aldri aldri bukser eller noe som går til lårene. Endret 10. august 2012 av Wonders 6
Gjest Frk.Franzen Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Syns denne er veldig pen. Skal ha den på i dåp nå i september, syns den passer i bryllup også. Men så har ikke jeg vært i bryllup siden jeg var ca 10-12 så min mening teller vel ikke så mye 1
Huldr@ Skrevet 10. august 2012 #8 Skrevet 10. august 2012 Mye kommer jo an på kleskoden i bryllupet, og hvor formelt det skal være. Noen bryr seg om farger, andre ikke. Noen vil ha lang kjole, andre foretrekker kort. Uansett bør man være anstendig, ikke ha for voldsom utringning, og ikke for kort kjole. Let etter en kjole du synes er fin, og som du føler deg komfortabel i, med farger du synes kler deg. 2
Myosotis Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Syns denne er veldig pen. Skal ha den på i dåp nå i september, syns den passer i bryllup også. Men så har ikke jeg vært i bryllup siden jeg var ca 10-12 så min mening teller vel ikke så mye Nydelig
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #10 Skrevet 10. august 2012 Ikke hvitt, ikke rødt og ikke svart. Ikke noe prangende utringing og kjolen skal være minst knelang. Tekkelig og pent. Anonym poster: dec96bdbeecc28e4c9806fed322ff7b1 1
Gjest Pheel Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Kjolen skal ikke være veldig kort eller utringet - det er viktigere enn farge! Så ikke en ekstremt spranglende farge som rødt, ikke hvit om brudekjolen er det, og heller ikke sort på en slik dag.
Lucid Skrevet 10. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 10. august 2012 Det eneste alternativet jeg har som passer kriteriene er denne.. brukte den i konfirmasjonen min for 6 - 7 år siden, og brystene har nok vokst en smule siden da, som du kanskje legger merke til (har litt mer rundt magen og, men lat som om du ikke ser det er du grei) .. Blir det for mye kløft? Bare skuldre er ikke noe problem, da jeg har en kort svart strikkejakke jeg kan ha over.
Huldr@ Skrevet 10. august 2012 #13 Skrevet 10. august 2012 Det eneste alternativet jeg har som passer kriteriene er denne.. brukte den i konfirmasjonen min for 6 - 7 år siden, og brystene har nok vokst en smule siden da, som du kanskje legger merke til (har litt mer rundt magen og, men lat som om du ikke ser det er du grei) .. Blir det for mye kløft? Bare skuldre er ikke noe problem, da jeg har en kort svart strikkejakke jeg kan ha over. Jeg synes ikke den er fin nok for bryllup, og den er for utringet,men det er nå meg. 2
Lucid Skrevet 10. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 10. august 2012 Jeg synes ikke den er fin nok for bryllup, og den er for utringet,men det er nå meg. Det er bra at du er ærlig om det. Jeg har jo ikke peiling, men det der er den eneste kjolen jeg eier som kanskje møter kriteriene.. Kom gjerne med forslag til hva som kan være greit.
sol87 Skrevet 10. august 2012 #16 Skrevet 10. august 2012 Disse fargereglene er litt utdatert tror jeg, men hvitt bør man absolutt unngå. Hvis det er et kirkebryllup bør man ha noe til å dekke eventuelle bare skuldrer med i kirken. Ellers kommer det an på om invitasjonen har kleskode. Men en pen og ikke vulgær kjole er vel akseptert og fint på de fleste. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #17 Skrevet 10. august 2012 Jeg er ikke så nøye på om det er pyntet nok eller ikke, folk har forskjellig stil. Men det skal være pent og tekkelig (som jeg skrev i et annet innlegg her oppe). Kjolen er fin, men den har for mye kløft. Vil det være aktuelt for deg å ha på et sånt under, eller blir det bare teit? Ville gått for en pen blazer istedetfor en strikkajakke, og noen fine smykker Modesty panel på ebay Anonym poster: dec96bdbeecc28e4c9806fed322ff7b1
Irja Skrevet 11. august 2012 #18 Skrevet 11. august 2012 http://shop.mango.com/NO/p/mango/clothing/dresses/maxi-dress/?id=63423154_58 hva med noe sånt? Så kan du ha et sjal over f.eks i kirken 1
Lucid Skrevet 7. september 2012 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2012 (endret) Hva med denne? Med en svart dressjakke/blazer over i kirka. Bruden har selv sagt "pynt dere slik dere selv vil", så jeg er ikke redd for å være overpyntet eller underpyntet, jeg er mer usikker på om det er.. Åh, jeg kommer ikke på riktig ord. Men greit nok til bryllup? Eller, jeg kan spørre på en annen måte; Hadde du mislikt om noen hadde kommet i en slik kjole i ditt bryllup? Endret 7. september 2012 av Lucid
Gjest lisha Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 (endret) Jeg har en nydelig Floyd kjole til salgs, som passer veldig godt til bryllup Turkis og knelang, halterneck og diamantpynt på halternecken og som et belte under brystene. Er i str 10 (M/L), og med strikk bak.. Har bare brukt den en gang, og syns det er så synd jeg ikke får bruke den flere ganger.. Altfor fin kjole til å henge i skapet! Selges halv pris Endret 8. september 2012 av lisha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå