Gå til innhold

Hva ønsker du å gjøre, men som du alikevel ikke kommer til å gjøre?

Gjest Candy Pie

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Franzen

Jeg har lyst å reise til utlandet (utenfor Skandinavia) og oppleve sol, kultur og god mat og rett og slett bare slappe av før jeg blir mor og den slitsomme hverdagen kommer. Skulle egentlig gjøre det i september, men så har jeg blitt sykemeldt, og da kan jeg ikke reise utenom Norge tydeligvis. Ellers har jeg veldig lyst å bo noen år i Spania eller lignende, dykke i utlandet, dra på safari og være frivillig en eller annen plass. Fungerer dårlig med en samboer som syns at det knøttstedet vi bor nå er verdens navle og med en unge. Men går egentlig greit, man vet aldri. Plutselig får jeg han med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Candy Pie

Det gjør jeg. Har hverken tid eller så mye ork til strabasiøse langturer lenger, og jeg liker best å fiske. Men ja, både skog og fjell er hvor jeg trives best. :)

Ta deg en tur ut i helga da vel, så får du litt feeling. Jeg vet ikke hvor du bor, men oppsøk gjerne et litt nært men idyllisk sted. Ikke så langt at du ikke kan dra hjem om du har driti deg ut med oppakning osv, men ikke så nær at du hører lydene eller ser lyset fra byen. Dette med insekter er bare en tilvenningssak. Jeg er også ganske redd for store edderkopper..litt latterlig å se en 90kgs mann få panikk av en 5 grams edderkopp, men sånn er det. Likevel er de ikke så interessert i annet enn varme, og om du ligger ute og har bålet gående så blir de enten tiltrukket av den varmen fremfor deg, eller så blir de livredde. Jeg vet ikke, men erfaringsmessig blir man ikke plaget så mye av edderkopper når man sover ute ved et bål.

Husk nok vann(med mindre du camper ved et litt større vann/elv og kan koke opp. Husk det. Det er helt trygt. Egentlig holder det med et oppkok, men du kan godt ta 5 minutter for sikkerhets skyld) kart og kompass (bare les litt på nett og øv deg noen ganger. Det er veldig lett), fyrstikker, en lighter, godt liggeunderlag, varm genser, vantett jakke, ullsokker, stilongs ull, gode sko, hodelampe (lommelykt in worst case), noe å koke vann i, god mat, ei god bok, ei mygghatt/caps, en kniv evnt liten øks, enkelt førstehjelpsskrin + smertestillende i tilfelle skade (mye bedre å krabbe med brukket fot dersom man har tatt 10 paracet enn uten). Tja, det er vel ganske basic utrustning for en liten sommertur i nærmiljøet. Personlig drar jeg ikke noe sted uten fiskestenger, og da gjerne 3-4 av dem, men det er meg. Varme og vanntette klær er et must, selv på sommern. Skal ikke mye regn til før man blir våt, og 15-16 grader kjennes ikke akuratt behagelig ut da.

Synes du burde gjøre det. Kanskje bare en overnatting holder. Uansett, du vil sitte igjen med en skikkelig god mestringsfølelse. Det gjør man uansett når man tilbringer over ett døgn utendørs. Du trenger ikke 3mnd..For de aller aller fleste er en eller to kvelder alene nok. De fleste har ikke en gang gjort DET i løpet av et liv.

Det du trenger nå på seinsommern er egentlig ikke så mye.

Jeg bor i Telemark, men både Telemark og Vestfold burde gå. Skal prøve å sjekke ut på google om hvor jeg kan dra. Vil ikke møte på for mange mennesker i hvertfall.

Jeg vil være ute en måned. Folk tror sikkert ikke at jeg kommer til å gjøre det, men jeg har sagt hjemme, og til meg selv, at JO, dette er noe jeg skal.

1 - Jeg vil ha en pause fra ting

2 - Jeg har tenkt på dette før også, i perioder

3 - Jeg hadde hatt sykt godt av det

4 - Jeg skal bevise ovenfor meg selv og andre at jeg også får til ting.

Jeg skal så klart sette opp telt i hagen 100 ganger før jeg hadde dratt. Har telt og diverse utstyr etter pappa. Hva er det verste som kan skje? Jeg tenkte på dette i natt, og det jeg kom fram til var at jeg får panikk, blir ikke mer skummelt enn jeg klarer å få det til selv. Men jeg er husredd, jeg tror ikke jeg er redd ute, har aldri blitt det i allefall. Men så vandrer jeg ikke i skogen om natta, bare dag og kveld og det er en turløype hvor jeg møter på joggere nå og da.

Det beste ville vært å slått meg sammen med Lars Monsen på tur, men tror ikke han ville hatt med meg. Haha, dessuten er han i Afrika for alt jeg vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise til utlandet og bo der til jeg dør.

Anonym poster: f95e3d9f28b5a66ebdab304e322dd8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til psykolog og få bearbeidet angsten min. Eventuelt bli innlagt på et bra sted og få bearbeidet angsten min.

Men nettopp pga angsten så tør jeg ikke ringe eller ordne med noe slikt selv... En ond sirkel det der. :(

Anonym poster: e6b57245e1d8d4250b430b930a68e48a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord av og til, men jeg angrer meg alltid fordi jeg ikke tør. Er redd for å dø, men vil heller ikke leve.

Anonym poster: 0404e571991721fb53b341540ff9612c

Innlegget ryddet for metodebeskrivelser.

Lille-pus (mod)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på glødende kull en gang til. Vet ikke om jeg får muligheten igjen, og om, vet jeg hvor vondt det det kan gjøre etterpå, og det sannsynligvis ville blitt slik igjen. Det var heller ikke noe behagelig.

Klare Rubiks kube på under et halv minutt.

Få som hobby å spille bridge. Og gjerne en gang vist folkehøgskolelæreren jeg hadde i bridge valgfag i en eller annen bridgeturnering hvor flink jeg hadde blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sende melding til han jeg egentlig ønsker å snakke med. Har ikke tenkt å gjøre det. skal holde meg sterk (vel, nå er det jo lørdag og vin i morgen så spørs om jeg klarer la være å gjøre det)

Si til en venninne at jeg er sinnsykt lei av maset hennes. bare fjasemas. hun er som en innpåsliten fjortis.

flytte fra alt og ta en ferie

si til mora min at jeg vet hun hater meg, fra jeg var barn. og at hun er sjalu på faren min.

rette på alle statusoppdateringer jeg ser på facebook. når noen legger ut tusen hjerter på veggen til typen så vet vi jo alle at de nett har kranglet.

jeg vil trykke dataen nedover hodet på folk som har en offentlig diskusjon på facebook samtidig som de sitter i samme rom.

mest av alt så vil jeg ende alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studere i Storbritannia. Veldig lyst, men har studert for lenge til at det er realistisk, og ikke får jeg mer støtte fra Lånekassen heller etter neste år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si opp 50% av stillinga mi og starte kattepensjonat på hjemgården. En drøm som nok aldri går i oppfyllelse på grunn av økonomi og mangel på peiling på hvordan man starter opp med noe sånt.

Anonym poster: 10d585acf8753674cca5eea5eaf455b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Si opp 50% av stillinga mi og starte kattepensjonat på hjemgården. En drøm som nok aldri går i oppfyllelse på grunn av økonomi og mangel på peiling på hvordan man starter opp med noe sånt.

Anonym poster: 10d585acf8753674cca5eea5eaf455b2

Skulle gjerne hjulpet deg. Har du plass, har jeg kompetanse. Både på å starte og drive firma og å jobbe med dyr.

Men siden tråden ble dratt opp igjen. Jeg har veldig lyst til å reise til Uganda. Bo på en krydderfarm der (ikke en usansynelig drøm heldigvis) og å leve en stund på Madagaskar for å studere alle dyrene der. Spesielt lemurene. Digger lemurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye jeg ønsker å gjøre som jeg ikke gjør (bortsett fra sex med 3-4 damer samtidig, men HAR man egentlig lyst til det? I dont know)

Ja, en HAR lyst til det. Problemet er at det er så jævlig mas å få til uten at det blir bitching av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Ja, en HAR lyst til det. Problemet er at det er så jævlig mas å få til uten at det blir bitching av en annen verden.

"We`re not orgy guys!"

George Costanza

1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Selge alt jeg eier og flytte til utlandet for en periode.

Reise Karakoram Highway.

Backpacke i India i ett år, bo i ashram en periode, meditere og drive med yoga.

Fullføre en doktorgrad.

Jeg er dessverre altfor pysete, samt bedagelig anlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kvitt den sosiale angsten slik at jeg kan leve livet mitt.

Anonym poster: 9debe1f981c43f11347505f43b1e7b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta den siste resten av pengene jeg har på kontoen, kjøpe en flybillett et eller annet sted langt bort og drite i alt.

Ta utdanning til pilot.

Bli superflink på et instrument.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise helt alene til en eller annen europeisk storby og bli der et par måneder.

Bo på et billig hotell eller i en liten leilighet, og gå på oppdagelsesferd mens jeg er helt anonym, fullstendig i fred for alt mas.

Tror nok ikke det kommer til å skje med det første :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...