Gjest Candy Pie Skrevet 9. august 2012 #1 Del Skrevet 9. august 2012 Er det noe du ønsker å gjøre, men som alikevel kommer til å forbli en drøm og et ønske? Jeg har lyst til å ta med meg hunden, "drite i alt" å stikke av en stund ( familie skulle så klart blitt informert!!) men blitt et pr måneder i skogen, i telt. Jeg vil ha en pause fra alt, selvom jeg ikke har mye. Men vil kanskje ha en pause i fra meg selv og problemer. Hva hindrer meg i å gjøre dette? Meg selv. Hvorfor ikke hoppe i det? Men så får jeg sånne dumme tanker som at " skal jeg drite i buskene? Skal jeg pakke min egen dritt i hundepose?" Og hvor skal jeg vaske meg, hvor mye skift skal ha med, hva om noe skulle skjedd? Hunden min er 9 år, ikke spesielt godt trent. Retningssansen min er nærmest ikke-eksisterende og jeg er livredd insekter, mørkeredd kan jeg også bli, men det er mest inne. Men uansett, så er dette et ønske jeg har hatt lyst til siden jeg var 13 år, nå er jeg 19. Jeg har lyst til å hoppe i fallskjerm og hoppe i strikk. Fallskjermhopp er litt for dyrt nå, men strikkhopp er ikke så galt. Hvorfor ikke bare hoppe i det også? Hva ønsker du å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 9. august 2012 #2 Del Skrevet 9. august 2012 Hoppe i fallskjerm og bli riik! skaffe meg hus i syden, og leve der i mine lykkelige eldre år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #3 Del Skrevet 9. august 2012 Er det noe du ønsker å gjøre, men som alikevel kommer til å forbli en drøm og et ønske? Jeg har lyst til å ta med meg hunden, "drite i alt" å stikke av en stund ( familie skulle så klart blitt informert!!) men blitt et pr måneder i skogen, i telt. Jeg vil ha en pause fra alt, selvom jeg ikke har mye. Men vil kanskje ha en pause i fra meg selv og problemer. Hva hindrer meg i å gjøre dette? Meg selv. Hvorfor ikke hoppe i det? Men så får jeg sånne dumme tanker som at " skal jeg drite i buskene? Skal jeg pakke min egen dritt i hundepose?" Og hvor skal jeg vaske meg, hvor mye skift skal ha med, hva om noe skulle skjedd? Hunden min er 9 år, ikke spesielt godt trent. Retningssansen min er nærmest ikke-eksisterende og jeg er livredd insekter, mørkeredd kan jeg også bli, men det er mest inne. Men uansett, så er dette et ønske jeg har hatt lyst til siden jeg var 13 år, nå er jeg 19. Jeg har lyst til å hoppe i fallskjerm og hoppe i strikk. Fallskjermhopp er litt for dyrt nå, men strikkhopp er ikke så galt. Hvorfor ikke bare hoppe i det også? Hva ønsker du å gjøre? Jeg har ikke så mye jeg ønsker å gjøre som jeg ikke gjør (bortsett fra sex med 3-4 damer samtidig, men HAR man egentlig lyst til det? I dont know) Men jeg kan svare deg på noen spørsmål rent praktisk, siden jeg tross alt er Skogmann. Jeg ser du er veldig opptatt av dritt. Og dritt er ikke noe stort problem i skauen. Du trenger heldigvis ikke drite i buksa. Med mindre du er veldig redd for å drite i buksa hvis du møter på elg eller bjørn, og da bruker bleie, så behøver du strengt tatt ikke det. Drite kan du i praksis gjøre HVOR SOM HELST. Men ofte velger man å drite litt vekk fra der man camper og spiser og sover. En annen gladnyhet er at du ikke TRENGER tørke opp dritten til bikkja. Dritt er som du kanskje vet biologisk, og nedbrytbart. Etter ett par uker så er det borte av seg selv. Utrolig! Dersom bikkja mot all formodning skulle drite i campen, så gjelder samme regler som dersom hunden skulle drite i huset. Du trøkker trynet dens ned i dritten og..nei, vent. Ikke det. Du vasker deg i bekker, elver og sjøer. De er som regel meget reine. Vær forsiktig med å ikke drikke fra stillestående vann, og jeg ville strengt tatt kanskje droppet å drikke rett fra elver og bekker i nordmarka/østmarka. Kok vannet først. Du tar ikke med så mye skift. Du kan vaske i den samme elva/bekken/vannet du vasker deg selv i. Men viktig med variert garderobe. Varme klær, og klær som tåler vann. Som accessori til retningssans ville jeg ha anbefalt et kompass og kart. Personlig stoler jeg aldri på retningssansen, da jeg alltid tror nord er sør og omvendt. Du nevner du er mørkredd, men mest inne. Flott, du er utendørs i naturen! Sånn. Da som vi har løst disse praktiske problemene så er det bare å begi seg ut på eventyr! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #4 Del Skrevet 9. august 2012 Gjøre slutt på alt......................................................... Anonym poster: 47c3ed7817b99a70a86bc4f96687e616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #5 Del Skrevet 9. august 2012 Gjøre slutt på alt......................................................... Anonym poster: 47c3ed7817b99a70a86bc4f96687e616 Hoppe i fallskjerm og bli riik! skaffe meg hus i syden, og leve der i mine lykkelige eldre år Du har fått med deg at "syden" har blitt et høl hvor folk har begynt å bli agressive mot hverandre, spesielt de med penger? Du blir for øvrig ikke rik av å hoppe i fallskjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 9. august 2012 #6 Del Skrevet 9. august 2012 Gjennomføre 'stalker'-konkurranse! Man velger seg rett og slett et tilfeldig menneske, og så er det om og gjøre å finne ut mest mulig om dem i løpet av et gitt tidsrom. (Uten at personen legger merke til det såklart) Noen som er med? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #7 Del Skrevet 9. august 2012 Var ikke meningen å sitere deg anonymbruker som vil gjøre slutt på alt. Don´t do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #8 Del Skrevet 9. august 2012 Gjennomføre 'stalker'-konkurranse! Man velger seg rett og slett et tilfeldig menneske, og så er det om og gjøre å finne ut mest mulig om dem i løpet av et gitt tidsrom. (Uten at personen legger merke til det såklart) Noen som er med? :gjeiper: Psyko-alert! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 9. august 2012 #9 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hoppe i fallskjerm og i strikk, men har ikke guts til det. Har hatt muligheten til førstnevnte tusen ganger da pappa er svært aktiv fallskjermhopper, men aldri turt.. Altfor redd høyder, begynte nesten å grine sist jeg var oppe i en berg-og-dal-bane Endret 9. august 2012 av Fnisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 9. august 2012 #10 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Du har fått med deg at "syden" har blitt et høl hvor folk har begynt å bli agressive mot hverandre, spesielt de med penger? Du blir for øvrig ikke rik av å hoppe i fallskjerm. i know, men med rik og hoppe i fallskjerm har ingen sammenheng.. jeg har bare veldig lyst til å hoppe i fallskjerm også kjøre helikopter Og med hus i syden er bare fordi jeg elsker varme og sol Endret 9. august 2012 av Fågel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss strawberry Skrevet 9. august 2012 #11 Del Skrevet 9. august 2012 Lære meg å spille el gitar og bli rockestjerne ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #12 Del Skrevet 9. august 2012 i know, men med rik og hoppe i fallskjerm har ingen sammenheng.. jeg har bare veldig lyst til å hoppe i fallskjerm også kjøre helikopter Blir man rik av det da? Neida..jeg SKJØNTE at rik og å hoppe i fallskjerm ikke har noen sammenheng. Mulig ironien ikke kom tydelig nok frem, noe jeg tar selvkritikk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #13 Del Skrevet 9. august 2012 Beklager at jeg blunket to ganger. Det var ikke min hensikt å virke flørtende. Vet ikke hvor det kom fra. Jeg er bare veldig flørtete. Knis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 9. august 2012 #14 Del Skrevet 9. august 2012 Blir man rik av det da? Neida..jeg SKJØNTE at rik og å hoppe i fallskjerm ikke har noen sammenheng. Mulig ironien ikke kom tydelig nok frem, noe jeg tar selvkritikk for. klart man blir rik! ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candy Pie Skrevet 9. august 2012 #15 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg har ikke så mye jeg ønsker å gjøre som jeg ikke gjør (bortsett fra sex med 3-4 damer samtidig, men HAR man egentlig lyst til det? I dont know) Men jeg kan svare deg på noen spørsmål rent praktisk, siden jeg tross alt er Skogmann. Jeg ser du er veldig opptatt av dritt. Og dritt er ikke noe stort problem i skauen. Du trenger heldigvis ikke drite i buksa. Med mindre du er veldig redd for å drite i buksa hvis du møter på elg eller bjørn, og da bruker bleie, så behøver du strengt tatt ikke det. Drite kan du i praksis gjøre HVOR SOM HELST. Men ofte velger man å drite litt vekk fra der man camper og spiser og sover. En annen gladnyhet er at du ikke TRENGER tørke opp dritten til bikkja. Dritt er som du kanskje vet biologisk, og nedbrytbart. Etter ett par uker så er det borte av seg selv. Utrolig! Dersom bikkja mot all formodning skulle drite i campen, så gjelder samme regler som dersom hunden skulle drite i huset. Du trøkker trynet dens ned i dritten og..nei, vent. Ikke det. Du vasker deg i bekker, elver og sjøer. De er som regel meget reine. Vær forsiktig med å ikke drikke fra stillestående vann, og jeg ville strengt tatt kanskje droppet å drikke rett fra elver og bekker i nordmarka/østmarka. Kok vannet først. Du tar ikke med så mye skift. Du kan vaske i den samme elva/bekken/vannet du vasker deg selv i. Men viktig med variert garderobe. Varme klær, og klær som tåler vann. Som accessori til retningssans ville jeg ha anbefalt et kompass og kart. Personlig stoler jeg aldri på retningssansen, da jeg alltid tror nord er sør og omvendt. Du nevner du er mørkredd, men mest inne. Flott, du er utendørs i naturen! Sånn. Da som vi har løst disse praktiske problemene så er det bare å begi seg ut på eventyr! Hehe, det er sant! Jeg tenkte egentlig å gå hele tiden, eller skal så klart sove, men vil finne en rute som jeg skal gå. Kan gjøre som Lars Monsen å gå Canada på tvers, høhø. Neida, vil holde meg i Norge hvor jeg kommer levende tilbake. Men jeg holdt på å si, jeg får øve meg på å sette opp telt, så får jeg ta det som det kommer når det kommer til å drite...kan kanskje ta med avføringspiller om jeg får problemer med fordøyelsen, som jeg pleier å få andre steder ( takk for den infoen liksom!) Paracett og Ibux er vel noe av det viktigste, det og bandasje? Jeg kan ikke lese kart eller kompass, men kan sikkert lære meg det. Hårspray til å beskytte meg mot insekter er viktig? Men ikke gått et sted hvor jeg kan møte på bjørn. Jeg har verken pistol eller noe annet til å beskytte meg med. Men det hadde seriøst hvert utrulig deilig. Enten eller tenker jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #16 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hehe, det er sant! Jeg tenkte egentlig å gå hele tiden, eller skal så klart sove, men vil finne en rute som jeg skal gå. Kan gjøre som Lars Monsen å gå Canada på tvers, høhø. Neida, vil holde meg i Norge hvor jeg kommer levende tilbake. Men jeg holdt på å si, jeg får øve meg på å sette opp telt, så får jeg ta det som det kommer når det kommer til å drite...kan kanskje ta med avføringspiller om jeg får problemer med fordøyelsen, som jeg pleier å få andre steder ( takk for den infoen liksom!) Paracett og Ibux er vel noe av det viktigste, det og bandasje? Jeg kan ikke lese kart eller kompass, men kan sikkert lære meg det. Hårspray til å beskytte meg mot insekter er viktig? Men ikke gått et sted hvor jeg kan møte på bjørn. Jeg har verken pistol eller noe annet til å beskytte meg med. Men det hadde seriøst hvert utrulig deilig. Enten eller tenker jeg:P Hehe. Det mangler ikke på entusiasmen i hvert fall. Det er mange som drømmer om noe lignende, de fleste gjør det aldri, og de fleste som prøver gir seg etter en uke eller to. Spesielt å være alene så lenge. Eksemplet ditt med hårspray er nok et argument for å anbefale deg å lese litteratur, se litt mer Lars Monsen og øve selv på helgeturer. Man pakker ikke med spray til insekter når man skal på lange turer. Om du velger å leve litt som en hobo på ETT sted, hvor det er mulig å få forsyninger, så ja, kanskje, men jeg forstod det som at du ville gå ei rute. Da tar du heller med mygghatt. Insekter, mygg, knott, døgnfluer, maur o.l, de finnes i så store mengder enkelte steder i fjellet, at du kunne slengt deg selv på bålet og fortsatt blitt spist opp av mygg. Det er håpløst. Det eneste som funker er mygghatt, og selv da vil du være mer eller mindre konstant oppspist av mygg på hender, ankler og hver gang du tar av deg hatten. Men det venner du deg til! Det er bare å lese og trene og finne ut hva som funker og ikke funker. Lykke til! Altså..det er dødfødt å prøve på noe sånt uten mye mye trening. Det vil bare ikke fungere. De færreste av de som er ivrige tur og fjell-gåere hadde ikke klart 2 uker alene i skauen/fjellet. Endret 9. august 2012 av Skogmann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candy Pie Skrevet 9. august 2012 #17 Del Skrevet 9. august 2012 Hehe. Det mangler ikke på entusiasmen i hvert fall. Det er mange som drømmer om noe lignende, de fleste gjør det aldri, og de fleste som prøver gir seg etter en uke eller to. Spesielt å være alene så lenge. Eksemplet ditt med hårspray er nok et argument for å anbefale deg å lese litteratur, se litt mer Lars Monsen og øve selv på helgeturer. Man pakker ikke med spray til insekter når man skal på lange turer. Om du velger å leve litt som en hobo på ETT sted, hvor det er mulig å få forsyninger, så ja, kanskje, men jeg forstod det som at du ville gå ei rute. Da tar du heller med mygghatt. Insekter, mygg, knott, døgnfluer, maur o.l, de finnes i så store mengder enkelte steder i fjellet, at du kunne slengt deg selv på bålet og fortsatt blitt spist opp av mygg. Det er håpløst. Det eneste som funker er mygghatt, og selv da vil du være mer eller mindre konstant oppspist av mygg på hender, ankler og hver gang du tar av deg hatten. Men det venner du deg til! Det er bare å lese og trene og finne ut hva som funker og ikke funker. Lykke til! Altså..det er dødfødt å prøve på noe sånt uten mye mye trening. Det vil bare ikke fungere. De færreste av de som er ivrige tur og fjell-gåere hadde ikke klart 2 uker alene i skauen/fjellet. Det er nok sant:) Jeg overlever mygg, tror ikke de er så glad i meg? Men edderkopper og langbein er jeg livredd...men den hatten hørtes uansett smart ut! En helgetur et eller annet sted er nok en fin start, så får jeg sett om jeg er redd for mørket også. Har aldri sovet alene ute i skogen før, så hvem vet. Våtservietter er vel også kjekt å ha med. Og kanskje noe mat, for jeg er en elendig fisker, ikke liker jeg fisk heller. Jeg får vel snart jobb jeg også, så egentlig burde jeg gjort dette snart. Kanskje alt neste helg? Bare Fredag-Søndag? Jeg er alt for dårlig til å hoppe i ting, og mister fort "gnisten" skal det skje noe skal det skje NÅ. Men herregud, jeg hadde hatt godt av noen dager i skogen, det hadde hunden min også. Bare han ikke stikker i fra meg, han burde i grunn vært jakthund, springer etter alt han ser av dyr. Er kjipt å gå i sin egen verden i et boligområdet når han plutselig ser en katt, eller en frosk i skogen. Han er så stor og sterk, og jeg er vel det motsatte:P Trives du i skogen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 10. august 2012 #18 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Det er nok sant:) Jeg overlever mygg, tror ikke de er så glad i meg? Men edderkopper og langbein er jeg livredd...men den hatten hørtes uansett smart ut! En helgetur et eller annet sted er nok en fin start, så får jeg sett om jeg er redd for mørket også. Har aldri sovet alene ute i skogen før, så hvem vet. Våtservietter er vel også kjekt å ha med. Og kanskje noe mat, for jeg er en elendig fisker, ikke liker jeg fisk heller. Jeg får vel snart jobb jeg også, så egentlig burde jeg gjort dette snart. Kanskje alt neste helg? Bare Fredag-Søndag? Jeg er alt for dårlig til å hoppe i ting, og mister fort "gnisten" skal det skje noe skal det skje NÅ. Men herregud, jeg hadde hatt godt av noen dager i skogen, det hadde hunden min også. Bare han ikke stikker i fra meg, han burde i grunn vært jakthund, springer etter alt han ser av dyr. Er kjipt å gå i sin egen verden i et boligområdet når han plutselig ser en katt, eller en frosk i skogen. Han er så stor og sterk, og jeg er vel det motsatte:P Trives du i skogen? Det gjør jeg. Har hverken tid eller så mye ork til strabasiøse langturer lenger, og jeg liker best å fiske. Men ja, både skog og fjell er hvor jeg trives best. Ta deg en tur ut i helga da vel, så får du litt feeling. Jeg vet ikke hvor du bor, men oppsøk gjerne et litt nært men idyllisk sted. Ikke så langt at du ikke kan dra hjem om du har driti deg ut med oppakning osv, men ikke så nær at du hører lydene eller ser lyset fra byen. Dette med insekter er bare en tilvenningssak. Jeg er også ganske redd for store edderkopper..litt latterlig å se en 90kgs mann få panikk av en 5 grams edderkopp, men sånn er det. Likevel er de ikke så interessert i annet enn varme, og om du ligger ute og har bålet gående så blir de enten tiltrukket av den varmen fremfor deg, eller så blir de livredde. Jeg vet ikke, men erfaringsmessig blir man ikke plaget så mye av edderkopper når man sover ute ved et bål. Husk nok vann(med mindre du camper ved et litt større vann/elv og kan koke opp. Husk det. Det er helt trygt. Egentlig holder det med et oppkok, men du kan godt ta 5 minutter for sikkerhets skyld) kart og kompass (bare les litt på nett og øv deg noen ganger. Det er veldig lett), fyrstikker, en lighter, godt liggeunderlag, varm genser, vantett jakke, ullsokker, stilongs ull, gode sko, hodelampe (lommelykt in worst case), noe å koke vann i, god mat, ei god bok, ei mygghatt/caps, en kniv evnt liten øks, enkelt førstehjelpsskrin + smertestillende i tilfelle skade (mye bedre å krabbe med brukket fot dersom man har tatt 10 paracet enn uten). Tja, det er vel ganske basic utrustning for en liten sommertur i nærmiljøet. Personlig drar jeg ikke noe sted uten fiskestenger, og da gjerne 3-4 av dem, men det er meg. Varme og vanntette klær er et must, selv på sommern. Skal ikke mye regn til før man blir våt, og 15-16 grader kjennes ikke akuratt behagelig ut da. Synes du burde gjøre det. Kanskje bare en overnatting holder. Uansett, du vil sitte igjen med en skikkelig god mestringsfølelse. Det gjør man uansett når man tilbringer over ett døgn utendørs. Du trenger ikke 3mnd..For de aller aller fleste er en eller to kvelder alene nok. De fleste har ikke en gang gjort DET i løpet av et liv. Det du trenger nå på seinsommern er egentlig ikke så mye. Endret 10. august 2012 av Skogmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. august 2012 #19 Del Skrevet 10. august 2012 Candy Pie - stikk til skogs med hunden. Beste som finnes. Jeg gjorde det selv men ble bare en helg (og noen enkeltnetter dann og vann). Jaja bedre en ingen ting. Jeg har en drøm om å klatre Mount Everest. Men det skjer nok aldri. Jeg får dybdesyke når jeg dykker lengre ned en 10 meter... og ant så får jeg vel høydesyke på alt over 1800 meter. Jeg tror jeg takler høydeforskjeller ganske dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 10. august 2012 #20 Del Skrevet 10. august 2012 Være med på en lang fysisk utfordring - type ekspedisjon i Grønland eller lignende. Hadde vært helt supert å få gjort noe slikt, men tviler sterkt på at det noen sinne blir virkelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå