Peluche Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen som skal ha mer enn én kjole på den store dagen? Jeg tenkte å ha en til vielsen og en til selskapet. Da får jeg både den flotte "obligatoriske" brudekjolen og jeg får en mer praktisk en til festen, gjerne en bukse"kreasjon" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 Her i gården blir det bare en *men piler ut herfra for det var ikke det du spurte om* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 16. februar 2004 #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg skal bare ha èn, synes det tar glansen fra hverandre ved å ha flere antrekk. Dessuten er det jo et spørsmål om kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg skal også bruke bare en. Hadde jeg hatt massevis av penger å bruke på det kunne jeg fint hatt en festbrudekjole også. Det er veldig vanlig andre steder i verden, som fex Asia. Men der har de jo litt andre priser på sånt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg skal bare ha èn, synes det tar glansen fra hverandre ved å ha flere antrekk. Dessuten er det jo et spørsmål om kostnad. Er uenig i det jeg. "Wow"et er jo bare i kirken uansett, og på bildene. Når man er ferdig i kirken og alle har fått sett på og tatt på og man har vært et stort hvitt midtpunkt en stund synes jeg det er greit å trekke i noe mer behagelig, resten av selskapet er like mye en anledning for alle å møtes en sjelden gang som for at jeg skal trippe rundt i kjole :-) Er liksom ikke noe kjolemenneske til vanlig heller jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #6 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg vurderte faktisk å trekke i bunad etter middag. Mulig jeg gjør det, men er det en varm dag tror jeg jeg dropper det. Kanskje tar jeg den på på lunsjen dagen etter? Jeg får håndsydd kjole som er laget etter mine mål og ønsker, helt gratis i presang, så jeg føler også at jeg vil ha den på meg så lenge som mulig som en gest til hun som gir meg den. Hvis man skal ha en enklere, mer behagelig kjole som annenkjolen, så er det ok å ha to kjoler, synes jeg. Men å ha to kjempebrudete kjoler, det blir litt vel mye for min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 16. februar 2004 #7 Del Skrevet 16. februar 2004 Brudekjolen min koster jo en del, og er "drømmekjolen". Vil ha på den så lenge jeg kan jeg altså Ikke søren om jeg skal skifte "underveis" nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 16. februar 2004 Neineinei, jeg skal for all del ikke ha to kjempebrudekjoler! Det er for å gå minst mulig i kjempebrudekjole jeg vil ha to Skjønner godt at du vil gå i din hele dagen hvis det er en gave. Jeg slipper å tenke på det, "heldigvis". Hva slags type kjole er det du har da Popelka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #9 Del Skrevet 16. februar 2004 Da skjønner jeg deg godt, Peluche! Go for it, sier jeg da - men jeg ville ikke investert så altfor mye i kjole nummer to (se f. eks http://www.snart-gift.no for rimelige sleskaps/brudekjoler), sånn i tilfelle du ombestemmer deg og vil ha på deg den "brudete" brudekjolen hele kvelden! `Men det er jo helt og holdent ditt valg, så du trenger ikke høre på meg eller noen andre her. Kjolen min er i ganske tykt stoff - silkebrokade. Fargen er gråhvit/egegskall og sølv. Fasongen er svakt a-linjet i skjørtet - ganske smal. Den ser todelt ut, men er sydd sammen. Livet er "basque", dvs. går ned i en spiss foran. Den er stroppeløs, med hjertfasong i utringningen. Prøvde den i dag, og den er kjempefin synes jeg! Gleder meg til å legge inn bilde i albumet her når den er enda mer ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 16. februar 2004 Kunne tenkt meg denne som kjole nr. 2. Skjørtet kan tas av, da blir det en helt enkel buksedrakt, og så kanskje et sjal til for å gjøre den litt mer brudete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #11 Del Skrevet 16. februar 2004 Oi, så morsom den var - min sydame laget faktisk en veldig lik den i skjørtet (dvs. med bukser under) for ca. 25 år siden! Da brudens mormor så den nektet hun å komme i bryllupet Men det var som sagt for 25 år siden 8og hun dukket opp til slutt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. februar 2004 #12 Del Skrevet 16. februar 2004 Den var jo skikkelig stilig da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 17. februar 2004 #13 Del Skrevet 17. februar 2004 Kunne tenkt meg denne som kjole nr. 2. Skjørtet kan tas av' date= da blir det en helt enkel buksedrakt, og så kanskje et sjal til for å gjøre den litt mer brudete. Som kjole nr. 2 syntes jeg den var tøff. Men som kjole nr. 1 helt uaktuell. Lurt å kjøpe noe som man kan bruke også senere hvertfall. Ville du brukt nr. 2 igjen i annet selskap? Husk at man ikke bruker hvitt i andres bryllup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 17. februar 2004 Nei den er uaktuell til vielsen, da skal jeg ha noe mer "once in a lifetime" ja. Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe den andre kjolen, men om jeg gjør den til min så blir det nok i ivory, som jeg kan bruke (ihvertfall som buksedrakt med evt. jakke til) ved senere anledninger. Den er lett å "de-brude" ved å bruke f.eks. svart jakke og svarte sko til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå