Azura Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Hei! Jeg håper dette er riktig sted å spørre Jeg leter etter en stasjonær pc, så billig som mulig, men den må kunne spille Sims 3. Jeg har sett på Komplett sin Gamer i05, men synes den er litt i dyreste laget og vil helst, så sant det er mulig, ikke overstige 6000. Jeg vil kunne spille på så høy setting som mulig uten at det lagger. Akkurat nå har jeg en bærbar med 4gb ram og 2.10 GHz prosessor, og den kjørte Sims 3 helt greit da jeg først kjøpte den, ca. 2 år siden. Nå, med flere utvidelsespakker, stæsjpakker, CC og mods, går det langt tregere, til den grad at jeg ikke spiller lenger fordi det er så frustrerende. Noen som er så snille at de kan hjelpe lille meg?
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10554 Hva med den da? kan forresten nevne at jeg kjører alle sims 3 pakkene på min Acer Aspire laptop uten problemer.
Gjest asanti Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Slenger meg med på Azura sitt innlegg. Jeg er selv på utkikk etter ny spillemaskin. Men jeg ønsker helst imac. Noen her inne som har erfaring med den og Sims?
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Slenger meg med på Azura sitt innlegg. Jeg er selv på utkikk etter ny spillemaskin. Men jeg ønsker helst imac. Noen her inne som har erfaring med den og Sims? Søstrene mine kjører Sims 3 kjempefint på sine Macbook Pro maskiner
Gjest asanti Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Vet du hvilken de har? Nå har jeg en macbook, men den klarer ikke alle spillene. Jeg håper at den rimeligste imacen holder. For de blir fort ganske så dyre.
Azura Skrevet 9. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2012 http://www.komplett.....aspx?sku=10554 Hva med den da? kan forresten nevne at jeg kjører alle sims 3 pakkene på min Acer Aspire laptop uten problemer. I følge folk på Sims 3 forumet blir 4 GB ram for lite, da Sims 3 noen ganger bruker opp imot 5. Og så er jeg ikke sikker på om skjermkort og sånt er kraftig nok :/
Gjest asanti Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Se hva det vil koste å oppgrader til 6GB elns da? Hvor mange GHz anbefaler de?
Azura Skrevet 9. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2012 Det går jo forsåvidt Trenger minst 2.4GHz. Ser en ekstra pengersluker. Prisene på Komplett er uten skjerm, og det trenger jeg jo å, med mindre lillebror vil ofre sin. Hvis noen vet om noe ideelt utenfor Komplett, ikke vær sjenert - del med oss andre
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Det går jo forsåvidt Trenger minst 2.4GHz. Ser en ekstra pengersluker. Prisene på Komplett er uten skjerm, og det trenger jeg jo å, med mindre lillebror vil ofre sin. Hvis noen vet om noe ideelt utenfor Komplett, ikke vær sjenert - del med oss andre Kan du fortelle meg hvem som sier at sims 3 krever 5 gb RAM? På spillet mitt står det 1.5 gb ram for Windows Vista og 1 gb for Windows XP.
Azura Skrevet 9. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2012 Kan du fortelle meg hvem som sier at sims 3 krever 5 gb RAM? På spillet mitt står det 1.5 gb ram for Windows Vista og 1 gb for Windows XP. http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/416262.page#5955475 1.5 gb er absolutt minstekrav, hvis man vil spille med mer grafikkdetaljer og sånt vil man trenge en del mer. Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Hvis du har masse utvidelsespakker og mods på en laptop, så kan den gå treigt pga lite diskplass. Jeg har bare 4 gb RAM å kjører sims 3 kjempebra.
Azura Skrevet 9. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2012 (endret) Hvis du har masse utvidelsespakker og mods på en laptop, så kan den gå treigt pga lite diskplass. Jeg har bare 4 gb RAM å kjører sims 3 kjempebra. Jeg har 265 GB ledig diskplass, så er nok ikke det det skorter på. Derimot har jeg, som sagt og nevnt av deg, masser av utvidelsespakker og noen ganske krevende mods. Mer RAM kan aldri skade hvertfall, og en sterkere prosessor er ikke å forakte. Det er derimot prisen det kommer opp i, hvertfall på Komplett :/ Endret 9. august 2012 av Bond
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #13 Skrevet 9. august 2012 Jeg har 265 GB ledig diskplass, så er nok ikke det det skorter på. Derimot har jeg, som sagt og nevnt av deg, masser av utvidelsespakker og noen ganske krevende mods. Mer RAM kan aldri skade hvertfall, og en sterkere prosessor er ikke å forakte. Det er derimot prisen det kommer opp i, hvertfall på Komplett :/ http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASDTSJLEQ001/acer-aspire-x3990-stasjonar-pc
Azura Skrevet 9. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2012 http://www.elkjop.no...90-stasjonar-pc Sweet! Den settes herved opp på Sterkt Vurdert-lista. Takk! :D
Mermaid Blues Skrevet 9. august 2012 #15 Skrevet 9. august 2012 Hvis du har masse utvidelsespakker og mods på en laptop, så kan den gå treigt pga lite diskplass. Jeg har bare 4 gb RAM å kjører sims 3 kjempebra. Diskplass i seg selv har lite betydning for om maskinen går treigt eller ikke, så fremt det ikke er snakk om 3GB eller mindre ledig plass, og da isåfall på C-partisjonen hvor systemfilene ligger. Husk at det ofte er milevis mellom hva som er minimumskrav for å kjøre et spill og anbefalte spesifikasjoner. Jeg merket en helt kollossal forskjell mellom 4GB og 8GB RAM med Sims 3 (alle pakker). Ikke bare glir det bedre, men hovedandelen av bugs forsvant også.
Gjest Blubberella Skrevet 9. august 2012 #16 Skrevet 9. august 2012 Hei! Jeg håper dette er riktig sted å spørre Jeg leter etter en stasjonær pc, så billig som mulig, men den må kunne spille Sims 3. Jeg har sett på Komplett sin Gamer i05, men synes den er litt i dyreste laget og vil helst, så sant det er mulig, ikke overstige 6000. Jeg vil kunne spille på så høy setting som mulig uten at det lagger. Akkurat nå har jeg en bærbar med 4gb ram og 2.10 GHz prosessor, og den kjørte Sims 3 helt greit da jeg først kjøpte den, ca. 2 år siden. Nå, med flere utvidelsespakker, stæsjpakker, CC og mods, går det langt tregere, til den grad at jeg ikke spiller lenger fordi det er så frustrerende. Noen som er så snille at de kan hjelpe lille meg? http://www.komplett.....aspx?sku=10554 Hva med den da? kan forresten nevne at jeg kjører alle sims 3 pakkene på min Acer Aspire laptop uten problemer. Jeg har den EryMax linker til her og den kjører Sims 3 så det suser. Nå skal det sies at jeg valgte et hakk bedre skjermkort enn det som var satt som standard og kjøpte 4 Gb ram ekstra, men det kostet meg vel bare et par hundre kroner ekstra og var vel verdt pengene. Gleder meg som en unge til overnaturlig og årstider!
Minttu Skrevet 9. august 2012 #19 Skrevet 9. august 2012 http://www.elkjop.no...90-stasjonar-pc Den der er nok ikke dum! Mye GB og bra GHz, også så billig a gitt. Så klart er 4000 en del, men det er ikke så ille for en pc. Jeg har en HP Pavilion dv6 bærbar, med 6GB ram og 2.50 GHz, her kan det lagge litt men tror det gjorde det verre en stund pga spillet i seg selv og ikke pc'n. Jeg spiller ikke med alle innstillingene på det meste, og pc'n drar det ganske så bra altså. Så en pc på nivå med den som ble linka til skal jammen være bra nok Hvert fall i sammenligning av de andre i samme prisklasse. Ellers virker den som ble linka til litt lenger oppe, den fra komplett, bra!
TheHairyToothfairy Skrevet 9. august 2012 #20 Skrevet 9. august 2012 mac er INGEN spillemaskin. monterer du selv koster det rett under 5000 kroner for en god spillemaskin som kan leve lenge, og som kommer til å takle alle utvidelser sims3 måtte klekke ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå