AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Dere som har vært begge steder, hvilken by ville dere anbefalt? Jeg er interessert i historie, arkitektur og museer, men gjerne også utflukter til andre steder om det blir tid. Ut fra hva jeg har lest er det veldig bra museer og selvsagt mye historie i Berlin. Men München ser klart vakrest ut på bildene og har mye flott natur rundt. Erfaringer som kan hjelpe med avgjørelsen? Anonym poster: 98ddc1dfec6b9ab7086ddded72fb299a
gard Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Hei Jeg har kun erfaring med Berlin og kanskje du kan få et lite inntrykk av hva du kan forvente deg utfra dette reisebrevet som jeg har skrevet: http://www.gardkarlsen.com/Berlin_Germany_trip_report.htm . Lykke til med avgjørelsen ;-)
ztl Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Hei! Var i Berlin i fjor sommer, og har vært i München 3 ganger, senest i vår. Berlin er en herlig storby, med mange mange muligheter. Føler at Berlin er mer enn en storby også, det er noe spesielt med å være der, når du går rundt i gatene og tenker på all den historien, og alt som har skjedd der. Det er utrolig mange museer og interessante plasser, rett og slett veldig mye å oppleve :-) München er en veldig tysk by, i forhold til Berlin, som har blitt veldig "internasjonal". Du får oppleve mye mer av den tyske kulturen om du drar til München, med store ølhaller, herlige tyske gamle menn og flotte sør-tyske bygninger. Er enig med det du skriver, at det er veldig mye historie i Berlin, men at München er vakrest!
Glynis Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 München er kjempekoselig, men jeg føler Berlin er viktigere. Jeg bor i Berlin og drar derfor lett en tur til München, men hadde jeg ikke besøkt noen av stedene ville jeg blitt kjent med Berlin først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå