Gjest Starya Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Jeg har bestemt meg for å klaske en ny harddisk inn i PC-en min. Nå er jeg lei av usle 20 GB. Det skal gjøres billig, og jeg har spekulert på en Seagate Barracuda 80 GB. Noen som har erfaringer med den?
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Har ikke noe erfaring med Seagate men disse skal visstnok vere veldig stillegaaende saa vist det betyr noe saa er nok disse en godt valg. :-) SElv har jeg to stk 80GB Western Digital disker av typen JB. Disse braaker noe *@&#Q&^% for og si det mildt. Men WD har og PB disker. Disse skal visstnok vere helt stille.. Jeg ser du har valgt en disk med bare 2mb cache. Dette har litt og si for hvor rask diskene er. Selfoelgelig kommer det litt ann paa resten av maskinen din og hva operativ system du har men selv ville jeg gaatt for en 8mb cache disk. Feks denne . Du sparer og penger pr GB du faar ved og kjoepe denne disk stoerrelsen.. Men husk det er ikke alle Operativ system som har stoette for saa store disker.. (Har du 2000/XP saa skal det gaa glatt)
Gjest Starya Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Jeg har ME, men kjøper Xp sammen med disken. Maskinen forøvrig er en snart tre år gammel "elkjøp deluxe", så jeg vet ikke helt om det er så mye å hente på hastigheten.. Planen er å bygge ny maskin om et år eller så, for så å la tiåringen arve denne.
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 I fjor kjøpte jeg en Seagate Barracuda 160 GB harddisk med 8MB cache, og den er jeg veldig fornøyd med. Bruker forøvrig Windows XP Professional, og maskinen min er 3 år gammel. Som CC påpeker så er den harddisken svært stillegående. Og samboeren min (som jobber med IT) sier at han har hatt utelukkende positive erfaringer med Seagate Barracuda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå