Gå til innhold

Barnehageansatte

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke meg jobb i barnehage her i nærheten. Jeg er ikke utdannet innen dette, men har 3 1/2 års med jobbing som skulle bety litt erfaring og praksis. En jeg kjenner sa til meg at hvis jeg får tilbud om jobb der vil minimannen ha førstepri på plass i en annen avdeling i samme barnehage. Stemmer dette? I så fall kan jeg jo bare begynne å søke snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette varierer jo.

Noen barnehager har den praksis at barna ikke får gå i samme barnehage som en av foreldrene jobber, mens i andre barnehager er ikke dette noe problem.

Så om ditt barn før "førteprioritet" er usikkert å si

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt forskjellig praksis på dette. Du får nok høre med den enkelte barnehagen.

Jeg har selv vært deltidsansatt i barnehage. (hadde ingen erfaring med arbeid med barn fra før) Det var helt topp!!

:kose: Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

håper du ikke bare søker for og få plass til ungen...

det er et viss system det går etter , og i min komunne er det slik at ansattes barn har 4 prioritet , dvs kunn vanlig søkere står foran i køen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en kommunal barnehage har ikke ansatte prioritet foran andre.

I vår private barnehage er det bare førskolelærerne som har prioritet.

Men det er ikke så lett å få jobb i barnehage nå, arbeidsledigheten er stor, og finnes mye ufaglært arbeidskraft å ta av.....

Men lykke til!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidrow, selvfølgelig søker jeg ikke bare for å få plass i barnehage til minsten :o Jeg har en jobb nå hvor jeg passer barn mens foreldrene trener og kan ha med meg mine egne barn. Jobben i seg selv er grei, det er arbeidsforholdene som ikke er holdbare. Jeg har gitt og gir veldig mye av meg selv i en jobb og forventer da å bli satt pris på av sjefen men det blir jeg ikke. Jeg vet at jeg vil få et topp attest om jeg vil bytte jobb og jeg er mer interessert i å få meg jobb i en barnehage enn å bli der jeg er nå... Men jeg kan ikke ta en jobb og la en gutt på 2 år være uten tilsyn hele dagen. Derfor lurte jeg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gotthard

mente så klart at kunn vanlige søkere står bak i køen ikke foran.

veit det er forkjelli i komunale og private , men nå har de private og komunale godt sammen og lavs samordna opptak her og da er lista blit lakt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer så langt som til intervju og tilbud om ansettelse kan du jo legge dette frem som et ønske i kontraktsforhandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...