Gjest Tabby Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Jeg vurderer å søke meg jobb i barnehage her i nærheten. Jeg er ikke utdannet innen dette, men har 3 1/2 års med jobbing som skulle bety litt erfaring og praksis. En jeg kjenner sa til meg at hvis jeg får tilbud om jobb der vil minimannen ha førstepri på plass i en annen avdeling i samme barnehage. Stemmer dette? I så fall kan jeg jo bare begynne å søke snart
Chiquita Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Dette varierer jo. Noen barnehager har den praksis at barna ikke får gå i samme barnehage som en av foreldrene jobber, mens i andre barnehager er ikke dette noe problem. Så om ditt barn før "førteprioritet" er usikkert å si *klem*
huzky Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Det er nok litt forskjellig praksis på dette. Du får nok høre med den enkelte barnehagen. Jeg har selv vært deltidsansatt i barnehage. (hadde ingen erfaring med arbeid med barn fra før) Det var helt topp!! Lykke til
Gjest gotthard Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 håper du ikke bare søker for og få plass til ungen... det er et viss system det går etter , og i min komunne er det slik at ansattes barn har 4 prioritet , dvs kunn vanlig søkere står foran i køen
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 I en kommunal barnehage har ikke ansatte prioritet foran andre. I vår private barnehage er det bare førskolelærerne som har prioritet. Men det er ikke så lett å få jobb i barnehage nå, arbeidsledigheten er stor, og finnes mye ufaglært arbeidskraft å ta av..... Men lykke til!!!
Gjest Tabby Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Skidrow, selvfølgelig søker jeg ikke bare for å få plass i barnehage til minsten :o Jeg har en jobb nå hvor jeg passer barn mens foreldrene trener og kan ha med meg mine egne barn. Jobben i seg selv er grei, det er arbeidsforholdene som ikke er holdbare. Jeg har gitt og gir veldig mye av meg selv i en jobb og forventer da å bli satt pris på av sjefen men det blir jeg ikke. Jeg vet at jeg vil få et topp attest om jeg vil bytte jobb og jeg er mer interessert i å få meg jobb i en barnehage enn å bli der jeg er nå... Men jeg kan ikke ta en jobb og la en gutt på 2 år være uten tilsyn hele dagen. Derfor lurte jeg på dette.
Gjest gotthard Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 mente så klart at kunn vanlige søkere står bak i køen ikke foran. veit det er forkjelli i komunale og private , men nå har de private og komunale godt sammen og lavs samordna opptak her og da er lista blit lakt slik.
Gjest MrsL Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Hvis du kommer så langt som til intervju og tilbud om ansettelse kan du jo legge dette frem som et ønske i kontraktsforhandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå