Thought-Fox Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 (endret) Det dukker stadig vekk opp nye filmrelaterte tråder her, men så vidt jeg har fått med meg, finnes det ingen generell filmtråd. Har du lyst til å gjøre deg kjent med filmografien til Coen-brødrene, men lurer på hvor du skal begynne? Vil du diskutere den nyeste traileren til On the Road? Ønsker du å anbefale østeuropeisk science fiction fra 80-tallet? Her er det meste lov, så lenge det er relatert til film. Det er dog ønskelig at folk lager innlegg med litt innhold, og ikke bare skriver "Twilight suger!!!" o.l. Endret 9. august 2012 av Era_Vulgaris 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Filmkafe liker jeg Min favoritt av nyere filmer er Midnight in Paris. Har sett den mange ganger allerede, og oppdager noe nytt hele tiden. Samtidig som jeg fryder meg over de samme poengene hver gang. Og jeg hadde aldri trodd jeg skulle se Owen Wilson boltre seg i en film med virkelig god dialog. Han har jo spilt i en del crappy filmer, for å si det veldig mildt. Woody Allen-filmene kan være litt opp og ned, men jeg likte også den nye fra Roma, dog ikke helt på høyde med Midnight in Paris. Manhattan murder mystery er helt herlig Og så elsker jeg Hitchcock. Så et sted nylig at Vertigo var kåret til tidenes film, den er fantastisk. Men det er utrolig mange andre gode også fra mesterens hånd. Vindu mot bakgården, Dial M for murder, Repet, for å nevne noen. Anonym poster: f5cb889bfc76b7f64278ea291adfcded
Thought-Fox Skrevet 9. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2012 Min favoritt av nyere filmer er Midnight in Paris. Den har jeg ikke sett, men så har jeg heller ikke sett andre Allen-filmer enn Manhattan. Jeg så den for 4-5 år siden, og likte den ikke nevneverdig, så jeg har liksom aldri følt noe voldsomt behov for å gyve løs på de andre filmene hans, selv om jeg egentlig tror at jeg ville likt flere av dem nå. Og så elsker jeg Hitchcock. Så et sted nylig at Vertigo var kåret til tidenes film, den er fantastisk. Men det er utrolig mange andre gode også fra mesterens hånd. Vindu mot bakgården, Dial M for murder, Repet, for å nevne noen. Hitchcock er ikke blant mine favorittregissører han heller, men filmene hans er jo stort sett alltid bunnsolide. Jeg har likt Rear Window best av de filmene jeg har sett, men Vertigo og North by Northwest er også imponerende saker. Selv gleder jeg meg voldsomt til The Master. Paul Thomas Anderson imponerer meg alltid, og både trailerne og reaksjonene etter førpremieren lover svært godt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 North by northwest, ja, den er fantastisk. Da den kom på dvd så jeg den først en gang, så en gang til med kommentarsporet på. Det gjør jeg KUN med helt spesielle filmer. Gleder meg voldsomt til Les Miserables-filmen. Håper den kommer i julen som det er meningen. Det skjer irriterende ofte at filmer blir utsatt og utsatt. Noen ganger kommer de aldri på kino i Norge, eller blir satt opp lenge etter at man kan bestille filmen på dvd fra utlandet. Men akkurat denne er vel for stor til at det vil skje En film i den kategorien var Apollo 18, jeg ventet og ventet, men den forsvant stadig fra kommende filmer på Filmweb. Plutselig en dag lå den på billigsalg i DVD-hylla. Ganske ok film, faktisk. Andre filmer jeg ser frem til er Til ungdommen, og A Royal Affair. Anonym poster: f5cb889bfc76b7f64278ea291adfcded
Nattergalen Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Midnight in Paris likte jeg også, meget positivt overrasket over Owen som tidligere nevnt. Var virkelig magi over den filmen. Har sakte begynt å få litt sansen for Woody Allen, ikke sett så mange, men likte også Vicky Cristina Barcelona og Match Point. Tror Woody Allen er noe som må "vokse litt på deg"... Ellers er min store favoritt for tiden Crazy, Stupid, Love. En komedie som har det lille ekstra... Ser selv frem til Hobbiten og Les Miserables. Så at hobbiten nå skulle blir tre filmer, litt spent på hvordan det blir og hva som blir tatt med, stund siden jeg har lest boka, men den var jo ikke så lang og detaljert (iallefall ikke sammelignet med LOTR som også er tre filmer). Og så noe jeg kanskje ikke burde si, så nylig American Pie, Reunion, og det var en liten opptur. Nå har jeg ikke sett det som vel blir 4, 5 og 6, men følte denne hadde litt det samme som den første. Men man må jo like denne typen filmer og jeg må si at det ikke er ofte jeg ser sånne.
Thought-Fox Skrevet 10. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2012 Ser selv frem til Hobbiten og Les Miserables. Så at hobbiten nå skulle blir tre filmer, litt spent på hvordan det blir og hva som blir tatt med, stund siden jeg har lest boka, men den var jo ikke så lang og detaljert (iallefall ikke sammelignet med LOTR som også er tre filmer). The Hobbit ser jeg også frem til, selv om jeg nok gleder meg mer til Django Unchained og de kommende Malick-prosjektene. Lengden synes jeg er positiv. Deler av boka tror jeg godt man kan vie rimelig mye tid til uten at det blir for mye av det gode.
Nattergalen Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 The Hobbit ser jeg også frem til, selv om jeg nok gleder meg mer til Django Unchained og de kommende Malick-prosjektene. Lengden synes jeg er positiv. Deler av boka tror jeg godt man kan vie rimelig mye tid til uten at det blir for mye av det gode. Godt poeng, det er jo veldig mye jeg savnet i LOTR. Django Unchained og Malick-prosjektene har jeg ikke hørt, det må jeg inn å google. Liker filmtips og innspill.
Gjest RamaLama Skrevet 10. august 2012 #8 Skrevet 10. august 2012 Hadde hørt så mye bra om parfymen, før jeg så den i går kveld. Ekstremt rar, jeg skjønner ikke helt budskapet, og ble fysisk kvalm av å se på den. Noen som ønsker å forklare? Var det lovepotion han hadde laget?
Nattergalen Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Hehe, Django unchained er jo den nye Tarantinofilmen, den har jeg jo fått med meg at kommer, men tydeligvis ikke navnet. Parfymen ja, har bare sett litt av den, men lest boka. Merkelig, men samtidig litt fasinerende. Han lagde vel den ultimate parfymen, den ingen kan motstå.Kan man si at boken beskriver viktigheten av lukt? Hmm, aldri helt prøvd å tolke den, må nok tenke litt på denne.
Thought-Fox Skrevet 10. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2012 (endret) Django Unchained og Malick-prosjektene har jeg ikke hørt, det må jeg inn å google. Liker filmtips og innspill. Terrence Malick holder på med 3-4 prosjekter for tiden. Det første av dem, To the Wonder, skal vises på filmfestivalen i Venezia nå i høst. Malick er blant de regissørene jeg liker best, så jeg gleder meg veldig. Endret 10. august 2012 av Era_Vulgaris
Gjest Wanderlust Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Ble også veldig positivt overrasket av Midnight in Paris! Likevel skulle jeg veldig gjerne ønske at hovedrollene kunne blitt spilt av noen litt mindre kjente skuespillere. Jeg følte ikke helt at filmen ble så troverdig som den kunne ha vært på grunn av dette. Jeg benytter herved muligheten(hehe) til å advare alle her om å se Catch 44. Største filmskuffelsen hittil i år. Null handling, uhorvelig kjedelige karakterer... i tillegg er det første man får se hvordan hele filmen ender. Hold dere unna! Spennende tråd, forresten! Kommer til å følge med på denne
Batteri Skrevet 11. august 2012 #12 Skrevet 11. august 2012 (endret) Midnight in Paris er en av de kjedeligste filmene jeg har sett. Makan til klisjésuppe. Forutsigbar og gørr kjedelig. District 9, derimot! Oh my Lord for en film! Og Inglourious Basterds! O lykke! Endret 11. august 2012 av Batteri
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #13 Skrevet 11. august 2012 Midnight in Paris er en av de kjedeligste filmene jeg har sett. Makan til klisjésuppe. Forutsigbar og gørr kjedelig. District 9, derimot! Oh my Lord for en film! Og Inglourious Basterds! O lykke! Helt motsatt her. District 9 er den verste filmen jeg noen gang har sett. Ren kalkun. Jeg mener "you're fucked, you fucking fuck!"?? Seriøst? Grusomme greier, sjelden jeg vurderer å gå før filmen er slutt, men. Måtte jo holde ut og prøve å forstå hva kritikerne likte med denne. Men det lyktes jeg ikke med En film jeg virkelig liker er 12 monkeys. Så den igjen på tv nylig, men ble mektig irritert da de klarte å kutte deler av de viktigste scenene under reklamepauser. Blant annet der hun ser på tv at gutten virkelig gjemte seg i en låve. Greit at de fleste kanaler lever av reklame, men man kutter jo ikke vekk sekunder av filmen. De skal i det minste ha cred for at de skjønte hvilke scener som var viktige da, siden avbruddene kom akkurat da. Anonym poster: f5cb889bfc76b7f64278ea291adfcded
Thought-Fox Skrevet 11. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2012 District 9, derimot! Oh my Lord for en film! Og Inglourious Basterds! O lykke! Jeg liker også begge disse, selv om det kom mange langt bedre filmer i 2009. Både Inglourious Basterds og District 9 er ren moro, og det skal jo også til. District 9 er dog litt overtydelig, synes jeg. Allegorien kunne godt vært tonet litt ned. En film jeg virkelig liker er 12 monkeys. Så den igjen på tv nylig, men ble mektig irritert da de klarte å kutte deler av de viktigste scenene under reklamepauser. Blant annet der hun ser på tv at gutten virkelig gjemte seg i en låve. Greit at de fleste kanaler lever av reklame, men man kutter jo ikke vekk sekunder av filmen. De skal i det minste ha cred for at de skjønte hvilke scener som var viktige da, siden avbruddene kom akkurat da. 12 Monkeys er finfine greier, jeg setter den veldig høyt selv. Det må ha vært veldig lite gjennomtenkt av kanalen å faktisk fjerne deler av filmen. Som om reklameavbrudd ikke er irriterende nok i seg selv, liksom.
Gjest Nikee Skrevet 12. august 2012 #15 Skrevet 12. august 2012 For en bra tråd! Jeg ser virkelig frem til Hobbiten, Les Miserables og ikke minst den nyeste Bourne filmen; The Bourne Legacy er den filmen i nærmeste fremtid som jeg virkelig er for å se. Noen andre som ser frem til denne? Er forøvrig enig i at District 9 var en av de verste jeg har sett
Gjest Wanderlust Skrevet 12. august 2012 #16 Skrevet 12. august 2012 For en bra tråd! Jeg ser virkelig frem til Hobbiten, Les Miserables og ikke minst den nyeste Bourne filmen; The Bourne Legacy er den filmen i nærmeste fremtid som jeg virkelig er for å se. Noen andre som ser frem til denne? Jeg gleder meg utrolig til Hobbiten! Blir spennende å se hvordan den blir. Den nyeste Bourne-filmen har jeg også høye forventninger til, men jeg tror nok kanskje den kan skuffe litt...
Gjest Nikee Skrevet 12. august 2012 #17 Skrevet 12. august 2012 Jeg synes traileren er lovende, virker ganske spennende, jeg bare håper den leverer. Matt Damon var ganske bra som Jason Bourne, men jeg er spent på hva Jeremy Renner får til med Aaron Cross karakteren, og ikke minst hva historien går ut på
Thought-Fox Skrevet 13. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 13. august 2012 (endret) Noen har kanskje fått med seg Flavorwires "135 Shots That Will Restore Your Faith in Cinema"? En utrolig flott liste. Alle som er interessert i kinematografi anbefales å se filmen. For de som ønsker mer, kan "Faces: 105 of Cinema's Most Beautiful Close-Ups" også anbefales. Endret 13. august 2012 av Era_Vulgaris
sofie777 Skrevet 13. august 2012 #19 Skrevet 13. august 2012 Jeg gleder meg også veldig til "Hobitten" og "Les Miserables". Jeg liker filmer veldig godt, men er ikke så glad i de veldig "smale" filmene. Det går mest i blockbustere og sånn for meg. Jeg får info om filmer i blader som Empire, Total Film og SFX. Det siste abonnerer jeg på, for det er favorittbladet og innholdet er genialt på mange måter. Jeg har generelt sluttet å gå på kino for å se filmer, mest fordi det bare er "fjortiser" på de filmene jeg vil se og jeg er i midten av 30-årene. Har gått mye på kino alene og da ståre jeg for mye ut, føler jeg. Dessuten har det blitt (som nevnt i andre tråder) for mye bråk og for mye vifting med mobiler på forestillingene. Da jeg begynte for alvor å gå på kino i slutten av tenårene, var det knitring av en godtepose det verste man kunne høre og det var ok. Holdt nesten på å glemme en annen storfilm jeg gleder meg til og som jeg faktisk tror jeg skal få sett på kino. Den kommer 24. august og heter Kon Tiki.
Thought-Fox Skrevet 13. august 2012 Forfatter #20 Skrevet 13. august 2012 Enda flere grunner til å glede seg til The Master: http://www.youtube.com/watch?v=fJ1O1vb9AUU Dette kommer til å bli så bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå