Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skjønner jeg virkelig ingenting, og er redd for at jeg har ødelagt alt denne mnd..

Jeg begynte å teste eggløsningen ca onsdag forrige uke. Da var teststreken litt svakere enn kontrollstreken. På lørdag var teststreken like sterk som kontrollstreken, og etter det ble den svakere igjen. I går tenkte jeg at jeg var "safe" og at eggløsningen hadde vært, så da smurte jeg på progesteronkrem på morgenen og kvelden. Jeg tok en test i går ettermiddag, og en i dag, og nå blir teststreken sterkere igjen?? I dag var teststreken omtrent like sterk som på lørdag, den blir ikke svakere.

Hva har skjedd? Har jeg nå klart å ødelegge eggløsningen min med å smøre på progesteronkrem for tidlig? Jeg smurte jo bare 1 dag, var det nok for å ødelegge? Eller kan det ha en annen årsak?

Jeg har googlet, og jeg vet at man ikke skal smøre på før etter eggløsning, men jeg trodde ærlig talt at eggløsningen hadde vært, pga testen på lørdag. :/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har IKKE ødelagt noe for eggløsningen ved å smøre på progesteronkrem bare 1 dag.

Det er vel Wild Yam krem kanskje? Denne utgjør så lite at den mest trolig ikke har effekt i det hele tatt ved å blir smurt på bare noen få dager mellom eggløsning og mens.

Spørs om det bare er kroppen din som ikke blir helt enig med seg selv når den skal slippe egget. Derfor får du stadig positive eggløsningstester.

Anonym poster: 781d42dafee290bff9cef34b828b184e

Skrevet

Ja, den heter "Woman`s care" og har wild yam i seg.

Så det kan hende at eggløsningen enda er på vei da?

Tusen takk for svar. Ble skikkelig fortvilt her når testen ble likedan igjen. :/ Har testet hver dag en uke nå uten noe klart svar hverken negativt eller positivt.

Skrevet

Eggløsningstestene er ikke helt sikre indikatorer på at eggløsning kommer. Jeg må ha sterkere teststrek enn kontrollstrek, like sterk er ikke positiv hos meg. Jeg har også opplevd hele 4 positive EL tester fordelt over 12 dager. Dette fordi kroppen forsøker å slippe egg, men ikke klarer det. Så det kan godt være EL fortsatt er på vei.

Følger du med på andre symptomer også? EL slim, smerter, PMS? Hos meg får jeg slim selv om det er falsk EL, men smertene kommer kun om det er ekte EL.

Du har ikke ødelagt noe som helst ved å bruke progesteromkrem, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Eggløsningstestene er ikke helt sikre indikatorer på at eggløsning kommer. Jeg må ha sterkere teststrek enn kontrollstrek, like sterk er ikke positiv hos meg. Jeg har også opplevd hele 4 positive EL tester fordelt over 12 dager. Dette fordi kroppen forsøker å slippe egg, men ikke klarer det. Så det kan godt være EL fortsatt er på vei.

Følger du med på andre symptomer også? EL slim, smerter, PMS? Hos meg får jeg slim selv om det er falsk EL, men smertene kommer kun om det er ekte EL.

Du har ikke ødelagt noe som helst ved å bruke progesteromkrem, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har hatt smerter/stikkinger og pms. Fikk så sterk strek på lørdag at jeg tok CB-test, og den var positiv. På søndag var enda billigtesten ganske sterk, men ikke like sterk som lørdag, og i dag var den klart negativ. Så da krysser jeg fingrene for at eggløsningen har vært og at egget har sluppet.

Håper uansett at jeg rakk eggløsningen, med tanke på at "kilden" var bortreist i helgen, og at vi da ikke fikk gjort noe på fredag og lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...