Gjest Frk. Navy Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 (endret) Jeg gikk ut av et 3års langt forhold for omtrent 9mnd siden. Det var vell og merke jeg som avsluttet dette fordi jeg hadde mistet følelsene for fyren jeg var sammen med den gang. Etter dette har jeg hatt noen få andre som jeg har hatt noe på gang med, men som av forskjellige grunner ikke har fungert. Nå er jeg lei av hele greien med å møte en herlig fyr, bli betatt, men også å måtte kjenne på den usikkerheten med å begi seg inn i noe nytt, og innse at det ikke fungerer. Det ender med at en av partene blir såret hver gang.. Derfor har jeg lyst til å klare å venne meg til å være singel og nyte singellivet. Dessverre er jeg ikke særlig flink til dette. Alle de nærmeste venninene mine har kjærester og samboere, noe som gjør at jeg savner ekstra mye det å ha noen å dele livet mitt med. Noen tips til hvordan jeg kan lære meg å like singellivet? Endret 9. august 2012 av Frk. Navy
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Et kort og enkelt innlegg, men jeg anbefaler deg å lese denne boken, hvis du kan engelsk. Den er til veldig god støtte og hjelp som singel! Anonym poster: cb3150ba825d84419ae23c1b83603419
Gjest Frk. Navy Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Et kort og enkelt innlegg, men jeg anbefaler deg å lese denne boken, hvis du kan engelsk. Den er til veldig god støtte og hjelp som singel! Anonym poster: cb3150ba825d84419ae23c1b83603419 Takk for tips! Skal sjekke den ut
Rotekoppen Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Skriv ned alle de negative tingene med å være i et forhold :-) Ikke fokuser på hva du "går glipp av" men på hva du får, så dine samboende venninner ikke får
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Gjør masse gøy :-) Gjør noe nytt!
PrimoFanten Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Det er en lang prosess tror jeg ...når man har levd selvstendig over lengre tid så lærer man seg selv veldig å kjenne. Kan utforske flere sider av en selv...involvere seg i det ene og andre. Det er en fase jeg tror alle mennesker har godt av å gå gjennom. Det er en side jeg kan se tilbake på som veldig positiv i min egenutvikling ihvertfall. Klart at det har vært perioder hvor jeg skulle ønske noen ville satse på meg om omvendt men slik ble det ikke. Det går seg til og før man vet ordet av det så lever man livet slik man altids har søkt etter å leve det. Man lærer å like seg som singel desto mer man finner seg selv.... for å svare mer konkret på selve problemstillingen. 1
Gjest Frk. Navy Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Skriv ned alle de negative tingene med å være i et forhold :-) Ikke fokuser på hva du "går glipp av" men på hva du får, så dine samboende venninner ikke får Det skal jeg prøve å gjøre!
Gjest Frk. Navy Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Det er en lang prosess tror jeg ...når man har levd selvstendig over lengre tid så lærer man seg selv veldig å kjenne. Kan utforske flere sider av en selv...involvere seg i det ene og andre. Det er en fase jeg tror alle mennesker har godt av å gå gjennom. Det er en side jeg kan se tilbake på som veldig positiv i min egenutvikling ihvertfall. Klart at det har vært perioder hvor jeg skulle ønske noen ville satse på meg om omvendt men slik ble det ikke. Det går seg til og før man vet ordet av det så lever man livet slik man altids har søkt etter å leve det. Man lærer å like seg som singel desto mer man finner seg selv.... for å svare mer konkret på selve problemstillingen. Takk for kloke ord. Det høres veldig fornuftig ut det du skriver! Antar jeg må prøve å smøre meg med tolvmodighet og ta tiden til hjelp, samtidig som jeg får prøve å utforske litt nye ting.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Jeg har vært singel et drøyt halvår, etter å ha hatt kjæreste i ni år. Og jeg må med hånden på hjertet innrømme at jeg har det bedre som singel enn jeg kanskje noen gang hadde det i det forholdet, selv om sannheten kanskje heller er at NOEN ting er enklere, bedre og mer tilfredsstillende med kjæreste, andre var mer kompliserte og frustrerende, gjorde meg ustabil osv. Noe av det jeg trives best med nå er at jeg kan følge min egen rytme, kjenne mer på hva JEG vil, uavhengig av hans mening - og at jeg må ta ansvar for alt ved mitt eget liv (noe en selvsagt bør i et forhold også, men en går vel lett inn i visse roller). Jeg har datet litt, for tiden har jeg kontakt med en jeg har truffet et par ganger, og det har vært ok. Kjenner jo også litt på ønsket om å være i et godt forhold... men synes ikke det er trist eller vanskelig å være singel. Nå er jeg nok ganske sær og en "loner" uten store sosiale behov, så kanskje jeg trives bedre enn gjennomsnittet alene. Skal jeg gi noe råd så er det kanskje å ta en pause fra dating, hvis du blir oppgitt og sliten av det. Selv har jeg landet på at jeg synes det er helt greit å bli betatt uten at det blir noe forhold, jeg ser på det som erfaringer rundt hva jeg tiltrekkes av og hva jeg egentlig ser etter hos en mann. Men jeg har ikke vært noe særlig involvert i noen etter at jeg ble singel, har vel bare vært snakk om noen få uker med litt kribling i magen av og til... er annerledes hvis du fort får sterke følelser... Anonym poster: 913802254b9ef100af20f8873dd9944a 2
Gjest Frk. Navy Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Jeg har vært singel et drøyt halvår, etter å ha hatt kjæreste i ni år. Og jeg må med hånden på hjertet innrømme at jeg har det bedre som singel enn jeg kanskje noen gang hadde det i det forholdet, selv om sannheten kanskje heller er at NOEN ting er enklere, bedre og mer tilfredsstillende med kjæreste, andre var mer kompliserte og frustrerende, gjorde meg ustabil osv. Noe av det jeg trives best med nå er at jeg kan følge min egen rytme, kjenne mer på hva JEG vil, uavhengig av hans mening - og at jeg må ta ansvar for alt ved mitt eget liv (noe en selvsagt bør i et forhold også, men en går vel lett inn i visse roller). Jeg har datet litt, for tiden har jeg kontakt med en jeg har truffet et par ganger, og det har vært ok. Kjenner jo også litt på ønsket om å være i et godt forhold... men synes ikke det er trist eller vanskelig å være singel. Nå er jeg nok ganske sær og en "loner" uten store sosiale behov, så kanskje jeg trives bedre enn gjennomsnittet alene. Skal jeg gi noe råd så er det kanskje å ta en pause fra dating, hvis du blir oppgitt og sliten av det. Selv har jeg landet på at jeg synes det er helt greit å bli betatt uten at det blir noe forhold, jeg ser på det som erfaringer rundt hva jeg tiltrekkes av og hva jeg egentlig ser etter hos en mann. Men jeg har ikke vært noe særlig involvert i noen etter at jeg ble singel, har vel bare vært snakk om noen få uker med litt kribling i magen av og til... er annerledes hvis du fort får sterke følelser... Anonym poster: 913802254b9ef100af20f8873dd9944a Er flott har du har det så fint nå, etter forholdet. Inspirerende! Tror rådet ditt om at jeg rett og slett får prøve å holde meg litt unna dating kan være lurt. Takk for deling av erfaringer og råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå