AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Hei! Jeg er ferdig utdannet med bachelor i jus og aministrasjon fra Høgskolen i Molde. Jeg søker stillinger som personalkonsulent både privat og offentlig, fordi dette virker spennende. Har tidligere kun jobbet i matbutikk. Hva kan jeg forvente/kreve av lønn? Og kan jeg i det hele tatt forvente å få stillinger som dette? Kan noen som er personalkonsulent eller lignende fortelle litt om jobbhverdagen. Takk :-) Anonym poster: e69c617794c17480b4d7ac069aec3989
Stinja Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Jeg jobber som personalrådgiver i en kommune. Hos oss ville du blitt avlønnet i det som heter GR3, som ligger mellom ca. 350.000-400.000kr (husker ikke helt eksakte beløp i hodet) alt ettersom hvilken ansiennitet du har. Hverdagen for våre konsulenter går med til saksbehandling, enkel klagebehandling, bistand ved tilsettinger, veiledning innen avtaleverk etc. Personalkonsulent er en hektisk og interessant jobb
rakianne Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Jeg jobber som personalrådgiver i en kommune. Jeg har 430 000 i årslønn. Vet ikke om det er godt eller dårlig lønnet i forhold til andre i denne type stilling i andre kommuner. Arbeidsdagen min er veldig variert. Jeg er den eneste i denne stillingen i min kommune. Oppfølging av sykemeldte, HMS-systemansvarlig, rådgivning/veileding i regelverk overfor ledere, saksbehandling til administrasjonsutvalget, kommunestyret og AMU, ansettelser fra A-Å, oppsigelser, behandle permisjonssøknader. I tillegg er jeg ansvarlig for at reglementene våre er oppdaterte og evalueres som permisjonsreglement, fleksitidsreglement, lønspolitisk plan, streikeplan, kompetanseplan etc. De fleste vil ha folk med erfaringer i slike stillinger. Men ikke la det hindre deg i å søke, det er spennede og allsidig.
Stinja Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Jeg startet som personalkonsulent og var nyutdannet når jeg fikk stillingen, så er ikke alle som krever erfaring. Gikk senere over til stilling som personalrådgiver.
karolinn Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Jeg startet som personalkonsulent og var nyutdannet når jeg fikk stillingen, så er ikke alle som krever erfaring. Gikk senere over til stilling som personalrådgiver. Hvilken utdanning hadde du da? :-)
Stinja Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Hvilken utdanning hadde du da? :-) Har en mastergrad innen økonomi og ledelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå