Gjest Quake Skrevet 9. august 2012 #21 Skrevet 9. august 2012 Syns det var søtt jeg. Men støtter at det ikke burde gjøres med pappplate og sprittusj.
Daria Skrevet 9. august 2012 #22 Skrevet 9. august 2012 Mulig, om man er redneck. Heldigvis for meg så liker jeg lite stive måter å gjøre ting på og denne var fin. Selv ville jeg ikke valgt plakater, men bilder i ramme stående på gaveborde om jeg skulle gjort noe lignende. Hadde jeg sett innrammede bilder satt fram i en sånn anledning, ville jeg umiddelbart trodd det var for å minnes noen som var nylig avdød og som skulle vært der. Plakat/bilder høres ut som en merkelig idé uansett hvordan det blir gjort. Takk dem i talen og gjør gjerne litt stas på dem ved en annen, mer privat anledning. For gjestene er det egentlig ganske uinteressant hvem som har sponset bryllupet deres, å gjøre det til et fokus på den måten synes jeg er sært. 3
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. august 2012 #23 Skrevet 9. august 2012 Ååh mamma hadde stått meg i hue med en pinne om jeg gjorde noe sånt, hun hadde ikke blitt blid! Jeg hadde også syntes det hadde vært innmari kleint om det var meg som ble hengt opp på veggen som sponsor. Men det er ditt bryllup og du vet best om foreldrene dine og svigers er av den typen som liker å bli vist frem. Ellers ville jeg nok bare takket dem i talen. 1
Gjest RamaLama Skrevet 9. august 2012 #24 Skrevet 9. august 2012 Personlig liker jeg folk som viser sin takknemlighet, dere er flotte mennesker På en annen side så hadde jeg ikke følt at det var nødvendig å få en så stor "profilering" som sponsor, det å kunne hjelpe, eventuelt fått en stor takk i ettertid hadde vært nok for meg. Dagen handler om dere, og ingen kommer til å tenke noe over det om plakaten IKKE står der Hva med å lage en finere middag til dere + sponsorene i ettertid istedet, til ære for dem?
Gjest Marmot Skrevet 9. august 2012 #25 Skrevet 9. august 2012 Hadde jeg sett innrammede bilder satt fram i en sånn anledning, ville jeg umiddelbart trodd det var for å minnes noen som var nylig avdød og som skulle vært der. Det samme tenkte jeg.
Papilio Skrevet 9. august 2012 #26 Skrevet 9. august 2012 Ååh mamma hadde stått meg i hue med en pinne om jeg gjorde noe sånt, hun hadde ikke blitt blid! Jeg hadde også syntes det hadde vært innmari kleint om det var meg som ble hengt opp på veggen som sponsor. Men det er ditt bryllup og du vet best om foreldrene dine og svigers er av den typen som liker å bli vist frem. Ellers ville jeg nok bare takket dem i talen. Slik jeg opplever det er det veldig vanlig at folk i Norge generelt synes det er kleint når det blir gjort oppmerksomhet rundt pengegaver (bare se på alle trådene hvor folk er negative til det å ønske seg penger i gave). Med andre ord trur jeg det kan oppleves som merkelig både fra gjester og deres foreldres side dersom de blir presentert som "sponsorer" med bilde og plakat på gavebordet. Jeg vet ikke hvordan din familie er, men i min ville det ha ført til en masse snakk (oioi, de har råd til å betale for et bryllup de...). Som Uanonymbruker nevner kan det også oppleves ubehagelig å bli vist frem på den måten, og jeg må også påpeke at også min mor hadde hata det, sterkt! Jeg sier ikke at ideen din er dårlig, men at du skal være nøye i måten du fremstiller takken. Jeg ville ha takka de for støtte og hjelp og ikke nevnt penger. Jeg ville også heller ha gjort det i talen og gitt de en blomsterbukett slik noen nevnte tidligere. Dette er også fordi jeg synes det virker som en større og mer ordentlig takk enn å ha en plakat på gavebordet. 1
Portvinpiken Skrevet 9. august 2012 #27 Skrevet 9. august 2012 Jeg tror dessuten familien din/deres har hjulpet dere for de de har lyst og helpe dere. Forhåpentligvis ikke for å fremstå som en sponsor... 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. august 2012 #28 Skrevet 9. august 2012 Jeg synes det fineste du kan gjøre er å heller sette av litt penger til å skjemme bort dem så fort muligheten byr seg! Når dere har litt ekstra penger å rutte med, kanskje du kan påspandere en finere middag på deg+mannen og svigerforeldre på begge sider? Eller sende svigersene på et hotell i en storby for en natt eller to. DET hadde jeg satt pris på. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #29 Skrevet 10. august 2012 Vi kjøpte en gigantisk rosebukett til mamma. Den overrakte mannen under middagen etter å ha takket for alt hun hadde gjort. Dette ble veldig godt mottatt. MEN; i vårt tilfelle var det jo snakk om bare en person, og det var snakk om den praktiske hjelpen vel så mye som økonomisk. Litt usikker på hva jeg hadde tenkt om den plakatløsningen, altså... Da ville jeg heller takket de aktuelle i talen. "Takk til XXX og X som gjorde dette bryllupet mulig" Anonym poster: b8abfc71caf930d5be3272fefb086229 1
ablaze Skrevet 10. august 2012 #30 Skrevet 10. august 2012 Jeg synes du bør unngå ordet Sponsor - det hørtes veldig dumt ut synes jeg personlig.. Men ja - det er selvfølgelig normalt og folkeskikk å takke foreldrene for at de har gjort dagen mulig.. Nomalt sett i talen da..
org Skrevet 10. august 2012 #31 Skrevet 10. august 2012 Takk meg til en takk og en god middag i etterkant. Hadde sunket i jorda, om jeg hadde blitt fremstilt som en sponsor i et bryllup... 2
C-Pow Skrevet 11. august 2012 #32 Skrevet 11. august 2012 Jeg synes det høres veldig fint ut, og tror de du takker ville synes det og. Synes ikke det er noe tacky ved dette i det hele tatt. Gjør det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå