Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovet litt i timen, og tenkte ikke på at jeg måtte søke lån til høyere utdanning før i går. Av en eller annen grunn trodde jeg det gikk av seg selv når jeg begynner på andreåret i en bachelor.

Jeg fikk svar om at søknaden min vil bli behandlet 12.09, dvs. en hel måned til. Hvordan i alle dager skal jeg få råd til bøker og husleie i mellomtiden? Skolestart er jo allerede den 20.august :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger fra sommerjobb? Låne, enten privat, forbrukslån eller kontokreditt? Sparepenger?

Gjest Armule
Skrevet

Man må søke lån hvert år! Evt. hvert semester, om man ikke søker for et helt år.

Og behandlingstiden er egentlig ganske bra, til tross for at du er sent ute! Mot studiestart pleier det å være 8 ukers ventetid (de tidligere årene, når jeg har gått). Du får nesten lete etter jobb, eller ta opp et lite lån.

Skrevet

Får vel krype til kors hjemme hos mor.. er jo tross alt selvforskylt det her :-)

Skrevet

Det er ikke sikkert det tar så lang tid. Jeg fikk beskjed om at det ville ta ihvertfall en måned til fra nå (måtte søke på nytt fordi jeg ombestemte meg mtp studievalg). Men nå er alt i boks ;)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, da var jeg ganske heldig med behandlingstid på bare 1 dag. Men jeg var litt tidlig ute, ja.

Anonym poster: a038ae420226f0a94308b1d31784ec32

Skrevet

Rart at det er så stor forskjell på behandlingstiden. Jeg sendte inn søknad forrige uke en gang. Logget på dagen etter og da var søknaden behandlet. Nå venter jeg bare på på å få tilsendt papirene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...