AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Hei! Jeg og kjæresten min er ca like høye, jeg holder på å gå ned i vekt, og prøver å holde meg til 1500 kcal om dagen. Han er veldig tynn, er ikke et gram fett på kroppen hans, og jeg legger merke til at jeg faktisk spiser mer enn han, selv om jeg holder på gå ned i vekt. Han blir veldig fort mett, og kan bli stappmett og kvalm om vi spiser det samme, og jeg bare føler meg helt passe. Han har komplekser med at han er for tynn, og har sagt at han gjerne vil opp i vekt, og han har også snakka om å begynne å trene slik at han får muskler og blir større. Han er rundt 170 cm høy, mens jeg er 166. Jeg vil tippe jeg veier omtrent 10-20 kg mer enn han, vet ikke hvor mye han veier, men jeg veier hvertfall 72 for øyeblikket. Han elsker usunn mat som mcDonalds og brus, og det er vel det eneste som får han til å ikke gå ned i vekt, han holder stabil vekt, men han er nokså innskrapet, og det går utover selvtilliten hans mye. Jeg elsker han for den han er, og det vet han, men han ønsker å bli litt større, noe ikke jeg heller hadde hatt noe i mot.. Dette har jeg ikke sagt til han, men har sagt vi kan begynne å trene sammen. (Jeg trener heller ikke) Han prata om noen shaker som han kunne gå opp i vekt av, men han visste ikke om han turde, for han hadde ikke kontroll over hvor mye han legger på seg, og er redd for å bli for tykk.. Har prøvd å forklare han at en kilo er 7000 kcal, og at han ikke blir overvektig over natta, men det tror han ikke på.. Vi er 18 år gamle. Noen som har tips til hva vi/han kan gjøre? Og hvordan jeg kan motivere han på en bra måte? Anonym poster: 18052b7ad9bb5020edc29fd2cc171ccb
Gjest *Maja* Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Har dere sett super size vs superskinny? Nesten alle de tynne slet med høyt kolesterol selv om de var tynne, fordi det lille de spiste var hovedsakelig junk food. Han burde begynne å tvinge seg selv til å spise 5 små måltider om dagen for å sette igang systemet. Grove kornprodukter, egg, kylling, karbonadedeig, grønnsaker, frukt, nøtter etc. Skal love deg at han fort vil få igang appetitten igjen, få mer overskudd og legge på seg på en sunn måte. Kombinert med trening så kommer han til å oppnå flotte resultater. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Redd for å bli tykk? Høres ut som han er spiseforstyrret, gitt. Finnes det noen som helst grunn for at han skal være redd for det, når han er undervektig? Har han vært tykk før? Hvis ikke høres det ut som han bør ta seg en tur til legen for å få litt generell kostholdsveiledning. Eventuelt burde han besøke en ernæringsfysiolog. Det er faktisk ikke vanlig å bli kvalm av å spise normale mengder mat. At han kan presse i seg McDonalds-mat, som jo er mektigere og fetere enn normalt sunn hjemmelaget mat, tyder på at dette er psykologisk. De fleste friske mennesker uten spiserørsproblematikk o.l. klarer fysisk å spise mer, det kreves riktig innstilling og trening. Anonym poster: 6737f238b33f40f4ec0f66432aebf1a1 3
kills Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Spiser han nok mat så vil han eventuelt legge på seg. Du skriver jo at han gjerne spiser usunt, men mengden spiller faktisk en veldig stor rolle. Uansett, jeg har ei venninne som har en kjæreste som slet/sliter med det samme og han drikker de shakesene og har lagt på seg av det. Han spiser sunt ellers og trener styrke.
karella Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Mange menn er veldig tynne i den alderen, og de fleste legger naturlig på seg litt når de nærmer seg midten av 20årene. Styrketrening og mye god mat vil hjelpe å bygge muskler og gjøre at han rett og slett kommer i bedre form. Han kan gjerne drikke proteinpulver i tillegg, men jeg tror ikke det er noe han egentlig må ha så lenge han spiser variert. Øk antall kalorier + styrketrening så er han godt på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå