Gå til innhold

Kaker!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert flere tråder om dette, men jeg gidder ikke å lete....

Hvor mange kaker er det vanlig å ha? Vi blir mellom 80-90 gjester. Min kommende kjære svigermor mener vi bør ha 10! kaker utenom brudekaka som da er tre kaker i en, 3 kransekaker og lefser og gome.....

Min egen mor mener det bør holde lenge med 5 forskjellige kaker utenom de som er nevnt over.

Argumentet til svigermor er at det må jo være nok kaker! Og folk må da ha litt å velge i, men erfaringen min tilsier at minst halvparten står igjen....

Skal jeg bare la svigermor styre dette slik at jeg ikke komme skeivt ut med henne, og heller si til de som tar med kaker at de kan få lov å ta dem med hjem igjen.

Eller skal jeg sette foten ned?

Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om kakene egentlig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er itillegg til det andre vil jeg også si rundt 5 kaker. Kan du ikke møtes på halvveien å si 7 kaker da? :P Og om det er svigermor som baker så må hun jo bare bake for mye tenker nå jeg. Så lenge hun ikke forvetner at du skal bake de ekstra

Skrevet (endret)

Jeg ville glatt valgt 10. Heller for mye enn for lite. Vi ble til sammen 36 gjester og hadde følgende kaker:

* Bryllupskaken (sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant)

* 2 rullekaker m/bringebærfyll

* Fyrstekake

* After Eight-kake

* Ambassadekake

* Oreo-kake

* Pinnsvinkake

* Suksessterte

Og det var ikke overveldende mye kake igjen, selv med 4 retters middag, chips og snacks ved dansegulvet og velkomstdrinker m/frukt. Vi hadde i tillegg fri bar og kaffe avec til kakene.

Så jeg ville aldri tatt sjansen på kun 5 kaker. Høres altfor lite ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Det vi har til nå er:

Bryllupskake:

1. Stor: Marsipankake med pasjonsfruktostemousse fyll

2. Mellom: "Rik" sjokoladekake, heter dark chocholate truffle cake dekket med marsipan

3. Red velvet kake dekket med marsipan

3,4,5. 3 store kransekaker

6. Lefser og gome

7. Suksesskake

8. Verdens beste

9. Marengskake med krem og masse bær

10. En til marsipankake med sjokolademoussefull og hvit sjokolade innenfor marsipanen

11. Bløtekake

12. Ostekake

13. Kirsebærkake med krem og marengs og valnøttbunn

14. Vanlig sjokoladekake

Jeg synes dette høres helt villt ut, og svigermor mener fremdeles vi trenger mer!!

Hun vil ikke at vi skal bake, hun vil at vi skal spørre hennes familie om mer :P

Skrevet

Vi var ca 65 gjester, hadde kanskje 10 kaker, og det var lite igjen! Jeg har alltid hørt at man bør beregne 8 mennesker på 1 kake, så i deres tilfelle ville jeg hatt 8-10 kaker i tillegg til bryllupskaka.

Skrevet (endret)

Vi var ca 65 gjester, hadde kanskje 10 kaker, og det var lite igjen! Jeg har alltid hørt at man bør beregne 8 mennesker på 1 kake, så i deres tilfelle ville jeg hatt 8-10 kaker i tillegg til bryllupskaka.

Jeg har hørt minst 10 personer på hver kake :P Og i min familie kan sikkert regne 15 personer på hver kake, men jeg forstår litt problemstillingen også, for i hans familie kan vi sikkert ikke regne mer enn 5 personer pr kake.

Var nettopp i et bryllup på 90 gjester som hadde 10 kaker inkl bryllupskake, pluss sviskekompott og 5! kransekaker, og de hadde hele 5 kaker igjen!!!

Jeg tror bare jeg melder meg ut av kakediskusjonen! Så får de styre som de vil! Jeg har mer enn nok annet å tenke på!

Endret av csj061
Skrevet

hvis du ikke kunne "brydd deg mindre" som du sier, kan ikke svigermor ta ansvaret for kakene da? organisere kakebaking, delegere hvem som baker hva osv ? så slipper du å tenke på det :)

• Liker 2
Skrevet

hvis du ikke kunne "brydd deg mindre" som du sier, kan ikke svigermor ta ansvaret for kakene da? organisere kakebaking, delegere hvem som baker hva osv ? så slipper du å tenke på det :)

Jo nettopp det jeg har tenkt å gjøre nå, mann og svigermor får fikse det, jeg har bidratt med de kakene jeg VIL ha fra min side, så den er grei. Men du sjønner det, at svigermor har ikke tid til å bake noe selv, den hun skal ha med blir en bestillt bløtkake :opplyser:

Gjest navnelapp
Skrevet

enig med Wednessay, viss svigermor vil organisere dette så la henne gjere det. Det gjer henne lykkeleg, det er eg heilt sikker på. Pass på å takke henne og skryte av kakefiksinga etterpå, så er du sikra eit samliv med ei blid og fornøgd svigermor. :-)

• Liker 2
Skrevet

enig med Wednessay, viss svigermor vil organisere dette så la henne gjere det. Det gjer henne lykkeleg, det er eg heilt sikker på. Pass på å takke henne og skryte av kakefiksinga etterpå, så er du sikra eit samliv med ei blid og fornøgd svigermor. :-)

Koden til langt og lykkelig ekteskap : La svigermor fikse kakene! :biggrin: LIKER DEN!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...