Gå til innhold

Butt Bible - 6 Ukers program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men det er bare ekstra fjas som tar tid. Ønsker du å forme rompa, så vi du få mye mer ut av knebøy og lounges samt kardio enn disse videoene du linker til. At jenter liker å trene i sosiale lag og derfor velger mindre effektiv trening som zumba og aerobics er et annet tema...

Men er det ikke bedre at man gjør den treningen man setter mest pris på og liker? Tror nok det er en ganske stor motivasjonsfaktor.

Du har nok rett i at zumba/aerobics kanskje ikke er like effektivt som en lang joggetur, men jeg tenker man må se på helheten. Kan ta meg selv som et eksempel; jeg er ikke særlig glad i å jogge. Så istedenfor at jeg går og gruer meg til de to/tre joggeturene jeg har i uken, velger jeg heller å gjøre trening som jeg synes er gøy og gir alt der. En heftig aerobic time der man gir det man har blir man fort sliten av. :-) Og som jeg gjerne gjør mange ganger i uken!

Men jeg skjønner poenget ditt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Meningsløst! Ta utfall og knebøy to ganger i uka.

Doh. Du har så definitivt IKKE sett videoene. ;)

Slapp av, jeg sa AKKURAT det samme for 2 mnd siden.

Så måtte jeg ty til videoene i ferien fordi jeg var uten tilgang til senter. Uke 1 og 2 droppet jeg, altfor lett. Uke 3 og 4 - jaaa, ok, nå begynner det å duge. Uke 5 og 6 - oh my god! Her er det ettbeins-knebøy, attbeinsmark-løft, utfall, bulgarske utfall og you name it. Instruktøren gjør det SVÆRT tydelig at du SKAL ØKE belastningen når det blir for lett, dvs legge vektskiver på vektstanga og øke vekten på manualene. Jeg trente selv med manualer på 8 kg, mer enn nok når du trener med ett bein (edit: og ikke er i toppform, altså).

Synes du fortsatt at det er for dårlig? I så fall har du ikke peiling. ;)

Dette er glimrende for å komme i gang med styrketrening, og en flott alternativ til å trene på senter. Jeg kan takke videoen for at jeg ikke må begynne helt, helt på scratch til høsten, når jeg begynner på Stronglift 5x5. ;)

Meeen - jeg vil anbefale dere å google noen av øvelsene, for det er viktig å gjøre utfall, markløft, knebøy etc riktig, særlig når man øker belastningen. Instruktøren sier svært lite om teknikk.

Endret av alille
  • Liker 2
Skrevet

Doh. Du har så definitivt IKKE sett videoene. ;)

Slapp av, jeg sa AKKURAT det samme for 2 mnd siden.

Så måtte jeg ty til videoene i ferien fordi jeg var uten tilgang til senter. Uke 1 og 2 droppet jeg, altfor lett. Uke 3 og 4 - jaaa, ok, nå begynner det å duge. Uke 5 og 6 - oh my god! Her er det ettbeins-knebøy, attbeinsmark-løft, utfall, bulgarske utfall og you name it. Instruktøren gjør det SVÆRT tydelig at du SKAL ØKE belastningen når det blir for lett, dvs legge vektskiver på vektstanga og øke vekten på manualene. Jeg trente selv med manualer på 8 kg, mer enn nok når du trener med ett bein (edit: og ikke er i toppform, altså).

Synes du fortsatt at det er for dårlig? I så fall har du ikke peiling. ;)

Dette er glimrende for å komme i gang med styrketrening, og en flott alternativ til å trene på senter. Jeg kan takke videoen for at jeg ikke må begynne helt, helt på scratch til høsten, når jeg begynner på Stronglift 5x5. ;)

Meeen - jeg vil anbefale dere å google noen av øvelsene, for det er viktig å gjøre utfall, markløft, knebøy etc riktig, særlig når man øker belastningen. Instruktøren sier svært lite om teknikk.

Jeg har bare så vidt sett noe av øvelsene og er ikke i tvil om at Kim tar grundig feil.

Dessuten er det uvurdelig å gjøre flere forskjellige typer øvelser, fordi ikke alle får samme effekt av like øvelser. Knebøy ar f.eks. aldri gjort noe for mine baksidemuskler, til tross for at utøvelsen flere ganger har blitt kontrollert av fysioterapeuter og instruktører.

Vi er konstruert forskjellig og derfor er det viktig å bruke/prøve flere forskjellige øvelser enn bare "utfall og knebøy", "utfall og knebøy".

Anonym poster: d1f4f17451c092473f58140a821ca13f

• Liker 1
Skrevet

Uke 2-bilder!

post-55206-0-98650700-1344898275_thumb.j

post-55206-0-05027900-1344898284_thumb.j

• Liker 2
Skrevet

Synes jeg ser en liten forskjell =) Så bare fortsett og stå på! Jeg vil begynne neste mandag og følge skjemaet. :)

Anonym poster: b27f7062fe855ebf3ad0bb0c8f323145

• Liker 1
Skrevet

Synes jeg ser en liten forskjell =) Så bare fortsett og stå på! Jeg vil begynne neste mandag og følge skjemaet. :)

Anonym poster: b27f7062fe855ebf3ad0bb0c8f323145

Jeg ser en pitteliten forskjell selv. Er liiitt mer bounce, men jeg merker en del forskjell. Har i tillegg gådd en del hver dag, så det spiller nok inn også:)

Skrevet

Hehe jeg merker også litt forskjell.. ikke når jeg ser på den (mr Butt) men når jeg kjenner på den! Men jeg lurte på om det er for mye å ta en økt hver dag? Eller kan jeg bare kjøre på? Jogger og trener overkroppen også et par ggr i uken..

Skrevet

Hehe jeg merker også litt forskjell.. ikke når jeg ser på den (mr Butt) men når jeg kjenner på den! Men jeg lurte på om det er for mye å ta en økt hver dag? Eller kan jeg bare kjøre på? Jogger og trener overkroppen også et par ggr i uken..

Jeg følger programmet, og der har man hviledager, har også hørt før at det er lurt med hviledager innimellom.

Skrevet

Oki.. annenhver dag da kanskje? Får så lyst til å gjøre det hver dag, får jo ikke så lang tid og er enkelt å bare begynne når jeg har litt tid til overs.. men jeg har hørt hun har snakket om lower level, upper body- trener dere den også eller bare lower body?

Skrevet

Oki.. annenhver dag da kanskje? Får så lyst til å gjøre det hver dag, får jo ikke så lang tid og er enkelt å bare begynne når jeg har litt tid til overs.. men jeg har hørt hun har snakket om lower level, upper body- trener dere den også eller bare lower body?

Jeg følger hele programmet, som også innebærer upper og lower-levels.

Skrevet

øvelsene i videoen utføres ikke riktig engang. søppel

Anonym poster: 8b9d064dbe0e87ca268a3c66372518dc

Skrevet

øvelsene i videoen utføres ikke riktig engang. søppel

Anonym poster: 8b9d064dbe0e87ca268a3c66372518dc

Når,, hvor og hvorfor?

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

• Liker 4
Skrevet

Denne uka har jeg ligget litt på latsida, merker jeg.

Må ta dobbelt opp IDAG, siden jeg ikke har karret meg til å gjøre torsdagen og fredagen, og heller har danset. Jaja.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Ah, endelig flere som er hekta! :D

Jeg er på uke 2-3 nå. Er ikke sikker. Men det jeg er sikker på er at jeg har blitt sterkere i både mage, armer, lår og rumpe. Denne videoen er virkelig avhengighetsskapende. Hva skal jeg gjøre når level 3 blir for enkel......? Har ikke tilgang til treningsstudio, ikke gidder jeg bruke penger på det heller.

Jeg er på lever 3 både upper og lover body. Kunne sikker tatt det litt piano, men jeg liker når det svir....! ;)

Lykke til dere alle. Skal følge med på denne tråden :)

Skrevet

Det vil jo ta tid før level 3 er for enkel hvis du gjør det riktig: øker vektene når det blir enkelt. Du kan kutte ned på antall øvelser også, og fokusere mer på noen få med tyngre vekter. Når du er lei hele opplegget googler du på kroppsvektprogrammer og fortsetter å trene styrke hjemme med tunge manualer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde lower level 1 i dag, synes det var kjekk trening. Jeg skal prøve å følge den planen og være ferdig innen 1.oktober! :) Håper å ha en mye strammere rumpe til da :smilorange:

Skrevet

Jeg var aaaltfor sløv forrige uke. Lol.

Så, min tredje uke ble gjort om til en ny andre uke;)

Skrevet (endret)

Trente upper level 1 i går, synes det var litt for tungt og ikke så gøye øvelser. Men skal holde ut, for jeg skal være ferdig med hele programmet 30.september :trene:

ps, her er litt inspirasjon: http://assmatazz.tumblr.com :mrgreen:

Endret av Punch
  • Liker 1
Skrevet

Wuuuh, I love tumblr :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...