Gå til innhold

Blitt sammen med en "tidligere" rundbrenner

Anbefalte innlegg

Gjest Forelska
Skrevet

Jeg er rimelig nyinnflyttet i den byen jeg bor nå i (liten by, hvor alle kjenner alle).

Jeg ble stormende forelsket i en kjempe snill og flott mann, og vi ble kjent i endu tilstand midt på lyse dagen via jobben.

Vi ble begge forelsket i hverandre og har i løpet av sommeren blitt kjærester. Vi stortrives i hverandres selskap. Han sier at han aldri har følt det på denne måten før. Han har presentert meg både for familen og for vennene hans, og de sier at de ikke har sett han slik før. Koselig og veldig fint å høre, men så kommer det lille problemet...

Han har tidligere (?) vært en rundbrenner, og har hatt seg med MAAAANGE av byens jenter. Dette har kommet frem uten at jeg har spurt. F.eks om han har hilst på noen på butikken, eller på gata og jeg har spurt hvem det var, så har han sagt: det er en venninne jeg har rotet med for en stund siden osv...når jeg kommentere at wow, det begynner å bli mange av dem nå, så svarer han med at han har mistet tellinga på alle damene han har hatt.

Jaja, uansett, vi er begge voksene med fortid bak oss, men hans fortid er mye mer vill og seksuell enn det min har vært.

Han er en likanes kar, smilende og bild med mange venner/venninner og jeg vil ikke la dette ødelegge for oss, men det ligger liksom og gnager i bakhodet, og nå trenger jeg å roes ned litt av dere.

Han har altså hatt så mange partnere før meg at han ikke har tellinga legre, og to av nabojentene mine er en av hans tidligere flørter osv.

Som sagt fortid er fortid, men jeg blir påminnet hans fortid hver dag nesten og det er litt slitsomt. Jeg liker han svært godt og vil ikke la min dumme sjalusi ødelegge noe, så hva gjør jeg for å få bort dumme tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er en liten by, der alle kjenner alle, la være å spørre da? Vær åpen om at du ikke er helt komfortabel med hvem han har vært på. Når temaet ikke kommer opp hver gang dere viser dere utenfor døra, tenker du nok mindre på det også?! :)

Skrevet

Katten sa så fint her i en annen tråd at tidligere flørter gjerne er veldig stabile når de først går inn i et forhold. Og jeg tror han har rett. Man har sett og gjort så mye at man vet at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Han har ingen grunn til å skulle gjenoppta sitt gamle liv når han først har funnet en han faktisk VIL være med.

• Liker 14
Gjest "gjest"
Skrevet

Katten sa så fint her i en annen tråd at tidligere flørter gjerne er veldig stabile når de først går inn i et forhold. Og jeg tror han har rett. Man har sett og gjort så mye at man vet at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Han har ingen grunn til å skulle gjenoppta sitt gamle liv når han først har funnet en han faktisk VIL være med.

Nemlig.

Gjest Catullus
Skrevet

Her tror jeg den såkalte "katten" tar feil - igjen. Typiske runbrennere er utstyrt med personlighetstrekk, som gjør det ekstremt vanskelig å være monogam - dette er ikke en egenskap som forsvinner fordi man, etter en del erfaring, innser at oppbrudd eller utroskap ikke er " fornuftig". Men det forekommer selvsagt at rastløsheten, og jakten på spenning og nye stimuli, blir litt mindre intens med alderen.
Skrevet

Kommer mye an på om dette er en vassekte rundbrenner eller en som bare har forlest seg på PUA-litteratur og tvunget seg til å være noe han egentlig ikke er.

Skrevet

Kommer mye an på om dette er en vassekte rundbrenner eller en som bare har forlest seg på PUA-litteratur og tvunget seg til å være noe han egentlig ikke er.

Absolutt - det kan selvsagt være andre grunner til at person har hatt mange forhold enn at vedkommende er en typisk runbrenner av natur.
Skrevet (endret)

Inntil videre må du la fortid være fortid, TS. Om du ikke har en grunn til å ikke stole på han, så kan du like gjerne stole på han. Han vet vitterlig godt at du vil være nådeløs hvis han driter seg ut i den forstand at han er utro eller blir litt for flørtete med andre.

Hva man sier og hva man faktisk mener er ofte to helt vidt forskjellige ting, dessverre. Du må følge magefølelsen din, og du må ikke minst klare å akseptere de fallgruver og risiki som følger med de eventuelle valgene du tar angående denne mannen.

At han har en svært liberal seksuell fortid er en liten varsko, dog velger jeg å tro at folk kan forandre seg til det bedre med årenes løp. Det finnes da relativt mange narkomane, alkoholikere og notoriske kriminelle mennesker som kommer tilbake til samfunnet som eksepsjonelle borgere. Man kan lære av sine feil. Dessuten vil jeg påstå at det er et godt tegn at du har blitt presentert for familie og venner som kjæreste. Det er i hvert fall et tegn på en viss seriøsitet.

Lykke til, men ikke la han ta deg for gitt. Du er ingen person han kan utnytte så lenge han gidder og så kaste. Slik er du ikke, og slik skal du heller aldri være.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Er så enig. Kjæresten min har også hatt sex med bøttevis av jenter. Han sluttet med det med en gang han traff meg, og er virkelig innstilt på familie og fremtid med ÈN kvinne. Du må nesten bare godta at han kommer med en slik bagasje.

Skrevet

Er så enig. Kjæresten min har også hatt sex med bøttevis av jenter. Han sluttet med det med en gang han traff meg, og er virkelig innstilt på familie og fremtid med ÈN kvinne. Du må nesten bare godta at han kommer med en slik bagasje.

Lykke til:)
Gjest Katten.
Skrevet

Her tror jeg den såkalte "katten" tar feil - igjen. Typiske runbrennere er utstyrt med personlighetstrekk, som gjør det ekstremt vanskelig å være monogam - dette er ikke en egenskap som forsvinner fordi man, etter en del erfaring, innser at oppbrudd eller utroskap ikke er " fornuftig". Men det forekommer selvsagt at rastløsheten, og jakten på spenning og nye stimuli, blir litt mindre intens med alderen.

Aha. Så fantastisk at du har fasiten for alt - kan jeg få se den?

Noen mennesker er notorisk utro, men min erfaring er at de som faktisk har levd et utsvevende liv, vet hva det er: hult.

Svært mange rundbrennere leter bare etter den 'ene'. Hun som gjør det verdt å slå seg til ro med, stifte familie og lage en framtid i lag med.

• Liker 5
Skrevet

Aha. Så fantastisk at du har fasiten for alt - kan jeg få se den?

Noen mennesker er notorisk utro, men min erfaring er at de som faktisk har levd et utsvevende liv, vet hva det er: hult.

Svært mange rundbrennere leter bare etter den 'ene'. Hun som gjør det verdt å slå seg til ro med, stifte familie og lage en framtid i lag med.

Nei, det er du som pleier å fremstå som om du har fasiten på alt. Og det blir litt latterlig når kunnskapsgrunnlaget og innsikten er så gjennomgående svak. Jeg tror forøvrig ikke " din erfaring" har noen særlig interesse som referansegrunnlag. En ting skal du dog ha: til å være en så utpreget lettvekter, er du flink til å vekke begeistring hos småjentene:))
Gjest Katten.
Skrevet

Nei, jeg vektlegger alltid at alle mennesker er individer, og det dermed er individuelle oppfatninger og meninger til enhver sak.

Så, du synes livet som rundbrenner er særdeles meningsfylt, kontra hult, ettersom min erfaring ikke har noe å si?

Skrevet

- råder deg til å slutte å spørre "hvem var hun der" for hver gang han hilser på ei jente :)

- når hans familie og venner sier de ikke har sett han slik før er jo det et kjempe godt tegn, kanskje har han funnet den rette nå :)

Gjest RamaLama
Skrevet

Kan være han bare er kresen, og man vet jo ikke hva man vil ha før man har prøvd det meste :)

Du kan ikke gjøre noe annet enn å le av det egentlig. Å glemme det blir tydeligvis vanskelig, så du må nok bare innfinne deg med at dette var slik det var tidligere, og nå har han funnet ut hva han vil ha. Å dvele ved det vil nok bare gjøre det vanskelig for deg, men det er jo ditt valg. Du kan styre dine egne tanker i de utroligste retninger. :)

Skrevet

Takk for svar.

Er fullt klar over at fortid er fortid, og at han er sammen med meg nå og det bør være alt som bertyr noe. Men likevel kommer de dumme tankene snikende, og jeg vil gjerne bli kvitt de, da de ødelegger for meg og den lykken jeg egentlig bør føle som nyforelsket.

Det plager meg at han har hatt andre damer rett før meg (ons noen dager før han traff meg etc). Men han prøver å overbevise meg om at det kun er meg han vil ha, og sier som sagt at han aldri har hatt det sånn før. Jeg vil gjerne tro på det for jeg liker han så godt.

Skrevet

Jeg ville vært svært bekymret. Dette hadde faktisk gjort at jeg ville vært engstelig for å gå inn i et forhold med mannen - jeg ville fryktet at når den største forelskelsen hadde lagt seg / spenningen var over, så ble jeg dumpet med en gang og stod igjen med tidenes kjærlighetssorg, mens han var på byen allerede neste kveld og suste over neste nabojente.

Ville ikke gjort meg selv så vondt. Hadde nok kunnet forutse en slik situasjon, så jeg synes du bør holde følelsene litt tilbake og se hva som skjer i månedene som kommer - ikke sats alle kort på mannen med det første.

Hadde forresten en slik gutt i hjembyen min også - han hadde prøvd alt med alle virket det som. Etterhvert fikk han en seriøst forhold med en litt eldre dame. Det virket i starten som at hun gjorde han godt, han ble mer moden og vokste på forholdet. MEN etter et år tids var det kjedelig, og han savnet det useriøse og spenningsfulle - så var det dumping av dama og rett på byen. Eneste som har forandret seg er at nå kan han ha (korte) kjærlighetsforhold, ikke bare ONS.

Men han ligger langt bak i forhold til å tenke på å binde seg til noen for livet..

Dette er virkelig ikke for å såre deg, bare for å si hvordan det kan gå også med en sånn type, ikke bare "åå dette går så bra så" som de andre svarer :)

Skrevet

Ts her. Vet ikke hva jeg skal føle og tro lengre.

Jeg VET jeg liker han kjempe godt, og føler meg heldig som har funnet en snill, sjarmerende, fin og morsom mann. Samtidig som jeg er livredd for å bli såret.

Men det er vel bare en sjanse å ta?

Jeg har datet lite de siste årene pga barn, han har ingen, men er kjempe flink med de jeg har :) Han ser for seg en fratid med oss og er ærlig om hva han ønsker.

Men er det da tåpelig av meg å reagere på at bare en uke før han traff meg, så hadde han seg med en annen dame (jeg vet at han ikke hadde truffet meg enda, så han var singel og fri til å gjør hva som helst).

Jeg skulle ønske jeg hadde bedre kontroll over tankene og følelsene mine, så de ikke ødelegger for alt det fine som skjer i livet mitt nå...

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Den som intet våger, intet vinner :smilorange:

Jeg hadde aldri latt en stor forelskelse vike fordi jeg var redd for hva som ville skje i fremtiden.

Giftet meg selv med byens store flørt og rundbrenner - og vi er fremdeles gifte idag - etter 26 år til tross for advarsler fra flere hold i starten.

For min del så ser jeg det som en fordel at vi begge hadde levd et "vilt" liv før vi fant hverandre og slo oss til ro sammen. Tror faktisk at vi kan takke fortiden vår for at vi har et så godt ekteskap idag. Ingen av oss har noensinne følt behov for å teste ut om gresset er grønnere på den andre siden ... for vi VET at det som regel ikke er slik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...