Gå til innhold

Derfor forsvinner de smale midjene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet har en artikkel jeg syntes var veldig spennende.

Den sier derimot veldig lite om hvordan man forhindrer dette. Noen som vet?

Anonym poster: 651bc060a06f217487af4ea62f7cfc25

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Sier den ikke at man forhindrer det ved å spise sunt (helst 500 kcal i underskudd) og trene (helst variere mellom styrke og utholdenhet)? Det var det jeg leste ut av den.

Forresten litt gøy at de påstår at man ikke får resultater av å bare trene og at kostholdet MÅ være med for å se resultater. Jeg har trent meg til 4 cm smalere lår, nesten 3cm smalere overarmer, 2 cm smalere rumpe og nesten 2 cm smalere mage, og det helt uten å regulere kostholdet eller gå i kaloriunderskudd! :) I sommer har jeg faktisk spist direkte usunt og likevel sett fremgang både på kroppsfasong og kondis. Jeg er ikke på noen måte stolt av å ha spist usunt, men jeg vil bare påpeke at trening kan ha mye mer å si enn mange påstår.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er en av de aktuelle kandidatene, er utrolig smal over hele kroppen, men har oppblåst mage.

Dette kan ha en million årsaker, mange blir jo oppblåste av visse mattyper som melk og gluten. Andre blir oppblåste av sukker eller stress. Diabaetes, insulinresistens, en livsstil med mye sittestillende aktivitet, for mye tarmgass osv kan være grunner.

Synes artikkelen var veldig generell, det finnes nok like mange grunner til dette problemet som mennesker på jorda. Men jeg tror vi kan gjøre mye ved å endre kosthold. Nei til sukker i hverdagene er en fin måte å starte på.

Skrevet

Jeg er en av de aktuelle kandidatene, er utrolig smal over hele kroppen, men har oppblåst mage.

Dette kan ha en million årsaker, mange blir jo oppblåste av visse mattyper som melk og gluten. Andre blir oppblåste av sukker eller stress. Diabaetes, insulinresistens, en livsstil med mye sittestillende aktivitet, for mye tarmgass osv kan være grunner.

Synes artikkelen var veldig generell, det finnes nok like mange grunner til dette problemet som mennesker på jorda. Men jeg tror vi kan gjøre mye ved å endre kosthold. Nei til sukker i hverdagene er en fin måte å starte på.

Oppblåst mage er noe helt annet enn midjefett som artiklen omhandler, da!

Anonym poster: c444cfc4981c16e69027a39148e4f634

• Liker 1
Skrevet

Forresten litt gøy at de påstår at man ikke får resultater av å bare trene og at kostholdet MÅ være med for å se resultater. Jeg har trent meg til 4 cm smalere lår, nesten 3cm smalere overarmer, 2 cm smalere rumpe og nesten 2 cm smalere mage, og det helt uten å regulere kostholdet eller gå i kaloriunderskudd! :)

JEG OG! Har tidligere gått ned en del kg kun ved å regulerer kostholdet og gå en del mer enn vanlig, men nå er jeg så lei av det kaloritellemaset at jeg bare bestemte meg for å legge inn et høygir på å jogge og trene litt styrke.

Tre uker, og vips så passer noen klær og målebåndet viser minus 2.

Skal virkelig fortsette i dette sporet.

Anonym poster: 13332fe2f519fc0ecdd1d2bc94dbb0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...