AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Jeg har ført kost og aktivitetsdagbok en god stund nå, og da har jeg brukt diett.no. I går tok jeg i bruk mylog.no, og overraskelsen ble stor da jeg oppdaget at samme måltid ble notert med nesten 350 kcal mer på mylog, enn de nøyaktig samme matvarene fikk på diett.no. Ut i fra diett.nos sider trodde jeg at jeg spiste rundt 1600 kcal om dagen, mens jeg i følge mylog spiste over 1900 kcal. (kanskje ikke så rart at jeg ikke gikk ned så mye som jeg forventet å gjøre?) Jeg skriver ikke dette for å sverte noen av sidene, men for å gjøre andre oppmerksomme på forskjellen, siden jeg vet at begge sidene har flere brukere her inne. Anonym poster: 3e1aa94d8761f78a96a0b507ddcf8017
Cherie Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Du får sjekke det du spiser opp mot matvareguiden for å sjekke hvilken av sidene som har rett da vet du
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Jeg har tidligere reagert på at mange her har en naiv tro på at kaloritabellene stemmer og at man faktiskt kan telle kalorier nøyaktig. Kaloritabeller må betraktes som retningsgivende informasjon, ikke som nøyaktig faktum. Kaloriinnhold for naturlige ubehandlede matvarer varierer med sesong osv. Et eple har m.a.o. ikke nøyaktig samme energi om unasett om det er høstet tidlig eller sent, eplesort, osv. Fisk har også varierende næringsinnhold avhengig av sesong. Bruk kaloritabeller med fornuft. Bruk dem som retningslinjer for å vurdere energi kontra andre næringsverdier, som vitamin-, mineral-, protein- og fettinnhold. Anonym poster: 65691b04a40d19ce2674ed5a3135404d
Anglofil Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Det er jo også fordi mange brukere av mylog legger inn produktene der selv. F.eks søker du på "poteter" på mylog.no vil du få veldig mange forskjellige resultater. Ergo sjekker jeg alltid med pakningen og det som står på og legger inn i henhold til det som står der. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Det er sant som Yvonne sier, både på diett og mylog så kan du legge inn matvarer selv, og det er ikke alle som er like nøyaktige med både vekt og makro, så derfor bruker jeg selv å legge inn "mine" matvarer som jeg bruker ofte inn under favoritter og er nøye med at makronene er presis som det står bak på den aktuelle matvaren. Kanskje noe for deg også? Anonym poster: 5f248eba505d4055ab8b926e37a1125b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå