Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Veldig snart er det karneval i barnehagen, og jeg lurer rett og slett på hva ettåringen (gutt) skal ha på seg. Noen som har noen ideer? Har sett litt i butikkene her på hjemstedet, men det virker ikke som om det er noe særlig utvalg i kostymer for barn under 3 år. Jeg er ikke særlig flink til å sy, og - hm - det skal visst skje førstkommende onsdag. Litt seint ute :oops: Jeg blir kjempeglad for ideer!
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Han kan jo være katt, sort genser og sort strømpe bukser, lag en hale ved og flette eller surre sammen feks tau som du kan farge sort eller så kan katten ha hvit hale :-) Mal føle horn og snute i ansiktet
Gjest Estrela Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Dette er ikke jeg som har skrevet, men det kunne vært det. Er i akkurat samme situasjon! (Har ingen tips dessverre, sliter selv med å finne på noe... alle idèer blir forkastet..)
Catlin Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Var på karneval med min eldstemann (snart to år). Jeg kjøpte supermann-pysj på H&M + rød truse til å ha uten på - også sydde jeg rød kappe som jeg sydde fast på ryggen. Fant ut etterpå at supermann har røde sko - så man kan jo bruke røde sokker. Pysj trengte han uansett, så kostymet ble ikke så dyrt. Han var litt forvirret over kappa som hang bak, men den ble raskt glemt (med 10 to-åringer løpende rundt....)
Birgitte Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Jeg er heller ikke av de mest kreative, men jeg synes de ungene som er "hjemmelagede" er vanvittig mye søtere enn de ferdigkjøpte. Så jeg prøver å finne på noe. Pirat er jo en relativ enkel ting. Har du et par bukser du kan klippe rufsete i kantene, så har du jo alltid et skjerf å knyte rundt hodet. Hva med ei gammel kone? Et skjerf knyttet under haka og et kjøkkenhåndkle som forkle? Jeg har en gang kjøpt en meter fuskepels som er klippet opp i biter. En bit som hale, to biter som kan bindes rudnt håndleddene, to som kan bindes rundt ankelene og en bit er blitt pannebånd. Og med litt maling i ansiktet blir det en tiger. Nisse er forresten også et alternativ. En fjøsnisse stiller jo ikke så strenge krav. Grønt og brunt og rødt og hjemmestrikka, det pleier å gjøre susen hvis du bare har ei nisselue. Uansett - lykke til!
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Rosa joggedress, hårbøyle som du trer to eggekartongbunnspisser på til ører så har du en nydelig gris. En sliten olabukse, klipp litt i den og sett på en lapp, ta en gammel collegegenser og gjør det samme. Mal noen fregner, flett en hale som du syr fast i buksen og vips har du et troll. Prinsesser lager du av en tyllbit som skjørt med belte i livet, litt glitter rundt halsen og en tiara av litt ståltråd, piperensere eller sugerør pluss litt aluminiumsfolie. Litt ansikstmaling er ofte alt som trengs på de aller minste, mange av dem blir fort litt skremte. Det aller lureste er hvis man har tid til å pynte dem i barnehagen, slik at de ser de andre barna først....
Gjest gotthard Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 når jentungen skulle i sit første karneval i bhg (2år) så tokk jeg på henne ei strømmpebukse (svart) ola shortsen min som jeg klippte lit i , ei sjorte med masse rart på , en ola vest med kjettinger(egentlig kulelenke til vasken) . hu blei sminka som en punker , fikk låne naglebelter og slikt og masse krem i håret som var farga rødt og grønnt.. kuleste pønkeren jeg har sett noen gang. og som krona på hverket gikk hu med kassetspilleren sin (rød og vit med mikrofon og greier)og så virkelig farlig ut hu var helt rock&roll
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Så mange gode ideer! Jeg har ikke bestemt meg enda, men jeg har i alle fall fått inspirasjon. Tusen takk! Fra meg som skrev hovedinnlegget
Gjest Joette Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Var på karneval med min eldstemann (snart to år). Jeg kjøpte supermann-pysj på H&M + rød truse til å ha uten på - også sydde jeg rød kappe som jeg sydde fast på ryggen. Fant ut etterpå at supermann har røde sko - så man kan jo bruke røde sokker. Pysj trengte han uansett' date=' så kostymet ble ikke så dyrt. Han var litt forvirret over kappa som hang bak, men den ble raskt glemt (med 10 to-åringer løpende rundt....)[/quote'] Hehe, en "Supermann" med bleie i buksa så søtt da *hihi*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå