Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fjerner dere hår nedentil?

Noen som klarer å barbere mot hårveksten her?

Vil helst ha det helt glatt, men voksing gir meg nupper, og barbering mot hårretningen er bare smertefullt og resulterer i småsår og røde nupper.

Noen som har noen tips?

Bruker sånn "unirens" for etterbarbering også.

Anonym poster: 36dacfd1367ab6a08a597afbeefd8154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg barberer mot og er glatt som en babyrumpe. Aldri vært noe problem. Gjør det hver dag. I begynnelsen var det ømt, men tror huden bare har herdet nå.

Gjest döderlein
Skrevet

Pass på at barberbladet er skarpt, kanskje det hjelper mot nuppene?

Skrevet

Ladyshave er gull verdt for oss som får sår hud og en uke med plager når vi barberer mothårs.

Med ladyshaven kan du kutte hårene så tett inntil huden at det kjennes silkemykt de første to dagene, før hårene begynner å vokse ut igjen.

Men jeg foretrekker frisert over glattbarbert, så jeg stusser en busk på midten og tar bort alt rundt.

Skrevet

Kan man bruke den ladyshaven på helt korte hår? (Altså akkurat når man begynner å kjenne at det kommer ut igjen?) :)

Skrevet

Kanskje det høres helt forferdelig ut men jeg fjerner håret tørt med en barberhøvel. Viktig at høvelen er skarp, men når jeg barberer i dusjen med vann og barberskum så får jeg bare røde prikker og irritert hud. Jeg barberer i litt forskjellige retninger. Jeg gjør det når jeg sitter på do, hehe

Skrevet

Det som hjelper hos meg er å barbere etter jeg er ferdig i dusjen, da er hårene myke og lettere å kutte. Bruk også barberskum, selv synes jeg den fra kondomeriet er kjempegod. Litt dyr, men veldig drøy i bruk.

En annen ting du kan prøve er å ta av håndtaket på barberhøvelen din, og holde bare i selve blad-hodet. Vet det høres fullstendig tullete ut, men jeg oppdaga det på slump en gang jeg glemte selve håndtaket på høvelen. Jeg hadde derimot husket å ta med et ekstra barberblad, så jeg brukte bare det og barberte meg. Vet ikke hva som gjør det, men fikk ingen nupper, sår eller noe som helst:)

Anonym poster: 8a2d91359ab143012be6f7bdf90c7c0c

Skrevet

Føler at uansett hva jeg prøver så blir sidekotelletene alltid nuppete og håret er tilbake innen en dag....

Anonym poster: 2c614455b8b58128216cdbf87008c169

Gjest Frk. Navy
Skrevet

Det funket for meg å vente med barberingen til jeg har dusjet i 5-10 min, slik at varmen fra dusjen har gjort at porene åpner seg. Utenom det er det alltid viktig å ha en skarp barberhøvel. Jeg bruker ikke barberskum eller liknende. Pleier ofte å barbere med hårene først, for deretter å barbere mot hårrettningen. Etter barbering har jeg av og til brukt en skrubb nedentil. Dette har hjulpet veldig for å unngå røde prikker, ettersom skrubben gjør at hårsekkene ikke tetter seg og jeg slipper inngrodde hår (som somoftest er skylden i de røde prikkene).

Skrevet

Jeg bruker Veet Warm Wax. Det er litt smertefult, men funker veldig bra. Barbering førte bare til kløe og ubehag. Men uansett hvilken metode du bruker så er det viktig å tilføre fuktighet etterpå. Jeg har prøvd mye forskjellig, men det desidert beste er olivenolje (matolje). Den tilfører huden mye fuktighet som gjør at man slipper irritert og tørr hud. Det beste er hvis du barberer/vokser deg på kvelden, smører på oljen og så går å legger deg. Da får oljen tid til reparere huden i løpet av natten. Alle de røde nuppene forsvinner gjerne ikke med en eneste gang, men det er betydelig bedre dagen etter. :)

Skrevet

Jeg står i dusjen til jeg har blitt god og varm, så barberer jeg mot hårene (hvis det ikke er veldig lenge siden, da barberer jeg med først). Som andre sier er det viktig å bruke en skarp høvel, men jeg syns barberskum er unødvendig - det gjør huden irritert bare.

Jeg pleier også å gjøre huden stram ved å dra den mens jeg barberer, slik at det blir heeelt glatt. Parfymefri babyolje kan funke :)

Skrevet (endret)

Kan man bruke den ladyshaven på helt korte hår? (Altså akkurat når man begynner å kjenne at det kommer ut igjen?) :)

Jepp. :D

Jeg kan se om jeg finner et bilde av den jeg bruker, men det er stusse"blader" på sidene, og oppå toppen i midten er det en slags rist som skjuler et sett med en form for epilatorlignende kutteblader, kjører du over de korteste hårene med den delen, så trekker den ut de korteste hårene også. Silkemyk hud hver gang :D

Her er den jeg har, min er lilla;

http://antwoordnu.nl...1/ladyshave.jpg

Den har to rister, en for legger og en i "gull" for intimsoner.

Endret av Minya
Skrevet

Jeg har nylig beynt å vokse. Jeg gjør det hver fjerde uke. Først etter tredje gang merket jeg skikkelig resultat på hårveksten. Jeg var helt glatt og nuppefri i nesten to uker! I motsetning til etter første gang da jeg ikke ble ordentlig glatt engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...