Gå til innhold

Regntøy str 134/140 til skolen

Gjest Anne

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å lese på nettsidene til Bergans om impringering, å der står det at det ikke trengs for klærne er såkalt vedlikeholdsfrie. Jau jau torskehau

Jeg fikk med et flytende vaskemiddel jeg skal bruke når jeg vasker den i vaskemaskinen. Minstejenta sin jakke kan være brun av søle av og til (den er egentlig lilla..), og da må den i maskina. Er det bare en flekk så tørker jeg av.

Min likedan har jeg ofte fått fiskeslo på, og da er det greit å få vaske den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg kjøpte skallbukse, så sa dem at klærne var vedlikeholdsfrie og at vann vil prelle av. Vannet preller av, men bare om det er yr og ikke ordentlig regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte skallbukse, så sa dem at klærne var vedlikeholdsfrie og at vann vil prelle av. Vannet preller av, men bare om det er yr og ikke ordentlig regn.

Det er ikke skallbukse og jakke jeg mener, men goretexklær, de holder både bøtteregn og vind unna:-) Voksenklærne er ganske dyre, men de holder i evigheter, har som sagt hatt mine i en 7-8 år nå, og kan ha de i flere år til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skallbukse er i Dermizax og den sier de skal være både vann og vindtett. Å Bergans lager ikke klær i Gore Tex nå, de lager dem i Dermizax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å lese på nettsidene til Bergans om impringering, å der står det at det ikke trengs for klærne er såkalt vedlikeholdsfrie. Jau jau torskehau

Argumentasjonen din er likt som når noen anbefaler Reima som vinterdress. Noen her inne blir jo gale når noen trekker frem klær som andre syns er for dyre. Da er det om å rakke ned så mye som mulig på dem, samtidig som en fremhever de billige variantene. Da er det ikke måte på hvor mange de kjenner med disse klærne som er misfornøyde. De blir våte, kalde og det som verre er. Mens derimot klær fra coop og lignende kjeder er gull verdt, og helt fantastiske.

At barn vokser er sant men jeg er jammen sikker på at de klærne et barn har i 2 år er brukt en del mer enn en voksen person sin bergans jakke over 7 år. Såfremt barna er ute vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentasjonen din er likt som når noen anbefaler Reima som vinterdress. Noen her inne blir jo gale når noen trekker frem klær som andre syns er for dyre. Da er det om å rakke ned så mye som mulig på dem, samtidig som en fremhever de billige variantene. Da er det ikke måte på hvor mange de kjenner med disse klærne som er misfornøyde. De blir våte, kalde og det som verre er. Mens derimot klær fra coop og lignende kjeder er gull verdt, og helt fantastiske.

At barn vokser er sant men jeg er jammen sikker på at de klærne et barn har i 2 år er brukt en del mer enn en voksen person sin bergans jakke over 7 år. Såfremt barna er ute vel og merke.

Hei jeg hadde faktisk en Reima vinterdess, den var varm og god samt uslitelig. Det var før alt skulle være både vann og vindtett. Å hvordan forklarer du at flere billig dresser har kommet bedre ut i tester enn de dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skallbukse er i Dermizax og den sier de skal være både vann og vindtett. Å Bergans lager ikke klær i Gore Tex nå, de lager dem i Dermizax

Kjære deg! Uansett hvor mye du googler kan du ikke påstå at andre sine barn ikke holder seg tørre i klærne de nevner.

Vi bruker også bergans. God knall! Samme bruker jeg- og tro det eller ei; jeg er også med i speideren. Samme er mine barnog mine venners barn. En god allværsjakke fra bergans, skogstad o.l er ikke dumt å ha. Kan brukes hele året og sånn sett er ikke prisen drøy.

Hadde aldri sendt barna mine på fjellturer o.l i regnhyr!

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spurte om regnbukse som sønnen kunne leke ute i skolegården med, ikke hva han skulle bruke når han går på Mount Everest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stoffet bergans bruker har lignende egenskap som goretex, så derfor jeg skrev det, da jeg ikke orket å google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg hadde faktisk en Reima vinterdess, den var varm og god samt uslitelig. Det var før alt skulle være både vann og vindtett. Å hvordan forklarer du at flere billig dresser har kommet bedre ut i tester enn de dyre?

Fordi prisen veldig ofte er tatt mer hensyn til enn f.eks bevegelighet. Kan love deg at en coopdress våt av sne ikke akkurat er lett. Hvorfor går du bare etter pris og ikke funksjonalitet?

TS var ute etter råd og det fikk hun. Vi var flere som anbefalte bergans og der startet du jammen rene undersøkelsen. Googler og styrer som om liv sto på spill. Nå skal jeg kose meg med god mat med familien mens vi slapper av foran tv. I morgen er det ut på fjelltur i regnet, MED bergans jakker.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at folk skal sende ungene sine på tur i regnhyr, er du på rett stasjon? Ha bare Bergans du, så kan vi som ikke driter penger ha Skogstad og Helly Hansen

Jeg anbefalte jo helly hansen. Men det så du kanskje ikke siden du hadde bergans brillene på¨?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har iallefall veldig god erfaring med bergans og skogstad, er på andre året nå med minstejenta sine, og hun har ikke blitt våt igjennom enda. Og da har jeg ei skikkelig friskusjente som er ute i all slags vær:-) De kronene jeg har lagt i godt yttertøy til henne er gull verdt! Eldstejenta på 15 har ei hagløfjakke og bukse med samme egenskapene, og hun har heller ikke blitt våt, selv om hun sykler 30min til og fra skolen vær dag i all slags vær.

Det er skikkelige slitesterke klær også, så jeg regner med at minstejenta arver størstejenta sitt når den dag kommer.

En annen ting er at plaggene kan brukes året rundt, så lenge en putter ull innerst når det er kaldt. Her har det regnet mye i sommer, og vi har brukt bergansjakker jevnt og trutt. Samme jakkene brukte vi på Kvitfjell i vinter...

Endret av maya76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke Bergans briller uansett, jeg har ei bukse og ei nuppete fleecejakke derifra. Du anbefalte kanskje HH, men du var da ganske så opptatt av hvor fantastisk Bergans er. Hva med Norrøna?

Jeg skrev like mye om bergans jakken som helly buksa. DU hengte deg kun opp i jakken. Skrev at barna aldri ble våte i DE klærne. Norrøna har jeg ingen erfaring med så om du har det er det vel rett at du anbefaler og ikke jeg?? Eller skulle jeg anbefale klær jeg ikke har kjennskap til?

Våt blir jeg ikke i morgen så blir nok ikke syk. Verre med deg som virker være uhelbredelig. Ønsker deg likevel god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, fint å bli kalt syk fordi jeg synes Bergans er overpriset å kjøpe til barn som enda vokser. Jeg vokste ganske mye i 10 års alderen.

Er det bedre å si du håper folk blir syk?

Leste nedover tråden her og du tar jo helt av.

Bruker ikke bergans noe særlig selv heller men det er jo ikke farlig å forstå at det er prisen du henger deg opp i;) Og om bergans er SÅ ille at ALLE barna blir våte i det bølr du jo informere foreldrene og si de må kjøpe nye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...