Gjest Anne Skrevet 8. august 2012 #1 Del Skrevet 8. august 2012 Dere som har store barn, hva slags regntøy bruker de? Trenger noe som passer uteleken til min 10 åring er solig og vanntett, for de leker ganske mye ute fortsatt helst ei skikkelig gummibukse med seler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. august 2012 #2 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Har ei jente på 9 som er ekstremt aktiv i utelek, og vann har ei magnetisk tiltrekning.. (hun er lang, så bruker 146 i klær, eller str 10 år). Kjøpte ifjor ei bergansjakke til henne, den er helt genial, hun blir ikke våt, og en rister jakka tørr. Bukse har vi kjøpt ei fra stormberg med seler, den er litt tykkere enn jakken, og veldig slitesterk. Skoleåret på 3de trinn kom hun ikke hjem våt en eneste dag. Det som er greit er at disse plaggene har vi og brukt i vinter når det var skikkelig kaldt, da hadde hun ullunderskjorte og ullstilings, samt fleecejakke, så vi hadde ikke behov for ekstra vinterjakke og bukse. Endret 8. august 2012 av maya76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2012 #3 Del Skrevet 8. august 2012 Craft regntøy, føles ikke som regntøy og er meget holdbart. Ikke gummibukse da, denne er mye lettere å ha på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne Skrevet 8. august 2012 #4 Del Skrevet 8. august 2012 Har ei jente på 9 som er ekstremt aktiv i utelek, og vann har ei magnetisk tiltrekning.. (hun er lang, så bruker 146 i klær, eller str 10 år). Kjøpte ifjor ei bergansjakke til henne, den er helt genial, hun blir ikke våt, og en rister jakka tørr. Bukse har vi kjøpt ei fra stormberg med seler, den er litt tykkere enn jakken, og veldig slitesterk. Skoleåret på 3de trinn kom hun ikke hjem våt en eneste dag. Det som er greit er at disse plaggene har vi og brukt i vinter når det var skikkelig kaldt, da hadde hun ullunderskjorte og ullstilings, samt fleecejakke, så vi hadde ikke behov for ekstra vinterjakke og bukse. Gummibukse da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. august 2012 #5 Del Skrevet 8. august 2012 Gummibukse da? Har ikke gummibukse, hun bruker bare den fra stormberg (kjøpte den på G-sport), den holder vannet ute, pluss er og vindtett. Og tykkere enn jakka fra bergans, så den er veldig slitesterk. Kjøpte den på seinhøsten ifjor, og den holder denne høsten/vinteren og. Likedan med jakka, andre sesongen vi bruker den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest læraren Skrevet 8. august 2012 #6 Del Skrevet 8. august 2012 Hei Opp til og med 4. klasse bør ungene ha både regnjakke og regnbukse på skolen. Samt solide gummistøvler. I 1-2 klasse er det veldig lurt å ha regnbukser m. seler samt strikk til å tre under skoene. De har de fleste her hos oss. Hilsen 1-klasse lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne Skrevet 8. august 2012 #7 Del Skrevet 8. august 2012 Hei Opp til og med 4. klasse bør ungene ha både regnjakke og regnbukse på skolen. Samt solide gummistøvler. I 1-2 klasse er det veldig lurt å ha regnbukser m. seler samt strikk til å tre under skoene. De har de fleste her hos oss. Hilsen 1-klasse lærer Sån ønsker jeg til 10 åringa me seler o strikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ann Skrevet 9. august 2012 #8 Del Skrevet 9. august 2012 Dere som har store barn, hva slags regntøy bruker de? Trenger noe som passer uteleken til min 10 åring er solig og vanntett, for de leker ganske mye ute fortsatt helst ei skikkelig gummibukse med seler Noen mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 9. august 2012 #9 Del Skrevet 9. august 2012 10-åringen her bruker ikke regntøy på skolen. Derimot bruker han ei allværsbukse fra skogstad og jakke fra gaupa. Til 12-åringen har vi norheim regntøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 9. august 2012 #10 Del Skrevet 9. august 2012 Har du sett på denne? http://www.flust.no/klaer-og-sko/dame/regntoey/vadere-sort/ Ja jeg vet det er ei vadebukse, men den kan han omtrent svømme i søla med uten å bli våt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #11 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg er voksen, men har regntøy i størrelse 140 fra spar kjøp. Det er i sånn kamuflasjegreier, så ser ut som militærregntøy. Hehe. Heter Varde eller noe. Supervanntett. Har badet med det ;P Anonym poster: a24639bc5d9f041ef4a9ade4bb5cac42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. august 2012 #12 Del Skrevet 10. august 2012 Craft regntøy, føles ikke som regntøy og er meget holdbart. Ikke gummibukse da, denne er mye lettere å ha på. Jeg hadde sånt lett regntøy når jeg var like gammel som sønnen til TS, å jeg ble klissbløt bare av å gå ut. Det som jeg holdte meg mest tørr i var godt gammeldags oljehyre. Helly Hansen laget sånne i blått til barn for noen år siden. Nå virker det som om at alt av regntøy skal være tynt og uten sæler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ida Skrevet 10. august 2012 #13 Del Skrevet 10. august 2012 Dere som har store barn, hva slags regntøy bruker de? Trenger noe som passer uteleken til min 10 åring er solig og vanntett, for de leker ganske mye ute fortsatt helst ei skikkelig gummibukse med seler Her er det bergans jakke og helly hansen tec bukse som brukes av både 5- og 9 åringen. Er ingen fan av gummitøy men det jeg har best erfaring med er skogstad. En trenger jo en allværsjakke som regel uansett så sånn sett er bergans jakkene et bra alternativ. Koster litt men kan brukes til mangt, og de er helt vanntette. Minste er MYE i vann:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. august 2012 #14 Del Skrevet 10. august 2012 Her er det bergans jakke og helly hansen tec bukse som brukes av både 5- og 9 åringen. Er ingen fan av gummitøy men det jeg har best erfaring med er skogstad. En trenger jo en allværsjakke som regel uansett så sånn sett er bergans jakkene et bra alternativ. Koster litt men kan brukes til mangt, og de er helt vanntette. Minste er MYE i vann:) Her jeg bor så regner det gjerne alle veier, å mange jeg kjenner med dyre bergans klær blir våte. Å de som har skikkelig gummitøy kan ligge å rulle i søla å være tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ida Skrevet 10. august 2012 #15 Del Skrevet 10. august 2012 Her jeg bor så regner det gjerne alle veier, å mange jeg kjenner med dyre bergans klær blir våte. Å de som har skikkelig gummitøy kan ligge å rulle i søla å være tørr. Her jeg bor regner det også veldig mye(kan bo på samme sted for alt du vet) og bare tull at en blir våt i bergans jakker. Da kan det være at de ikke er vedlikeholdt slik de skal. 5-åringen har hatt sin tid med rulling i søle og aldri vært våt. Han går også i utebhg og bruker ikke gummitøy. Bhg er også fornøyd. Merkelig du kan påstå at alle bergans(dyre vel og merke ifølge deg) jakker blir en våte i. Hadde du ment dette om de var billige også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. august 2012 #16 Del Skrevet 10. august 2012 Her jeg bor regner det også veldig mye(kan bo på samme sted for alt du vet) og bare tull at en blir våt i bergans jakker. Da kan det være at de ikke er vedlikeholdt slik de skal. 5-åringen har hatt sin tid med rulling i søle og aldri vært våt. Han går også i utebhg og bruker ikke gummitøy. Bhg er også fornøyd. Merkelig du kan påstå at alle bergans(dyre vel og merke ifølge deg) jakker blir en våte i. Hadde du ment dette om de var billige også? Hvorfor skulle jeg kalle Bergans billig? alle jakkene deres koster jo bare over 3000 kr om du ikke er et barn. Sjekket nettopp en skalljakke i str 152 å den kostet 1400 kr, hvis du synes det er billig å betale for ei jakke som ungen vokser ut av så kjøp bare du, å buksene koster jo bare 900 kr. Det må da gå an å holde seg tørr uten å betale en hel formue. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ida Skrevet 10. august 2012 #17 Del Skrevet 10. august 2012 Hvorfor skulle jeg kalle Bergans billig? alle jakkene deres koster jo bare over 3000 kr om du ikke er et barn. Sjekket nettopp en skalljakke i str 152 å den kostet 1400 kr, hvis du synes det er billig å betale for ei jakke som ungen vokser ut av så kjøp bare du, å buksene koster jo bare 900 kr. Det må da gå an å holde seg tørr uten å betale en hel formue. Vel, allværsjakke må tivi ha da det som sagt regner mye her. En billigere variant er ikke like vanntett og dermed må en ha regnjakke også. Blir ikke så himla mye billigere såfremt en ikke lar kvalitet vike for pris. Og bergans bukse har jeg ikke anbefalt heller. Anbefalte Helly hansen og den kjøpte jeg på for 299 til minste og 399,- for eldste. Kanskje for dyrt det også? JA, yttertøy er dyrt men visse ting bør en kjøpe kvalitet av. Fins masse bra billige klær, men på noen områder er det slik at jo dyrere jo bedre. Jobber selv en del ute i perioder og det er ikke særlig herlig å gå en hel dag i regnklær. Dessuten er det nok stor sjanse for at en 10-åring kan bruke en slik jakke i lengre tid enn ett år. Vi har brukt vår til tider i vinter, i høst, i vår og stort sett hele den "fantastiske"sommeren;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. august 2012 #18 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg kjøpte bergansjakke til jenta vår på 9 for et år siden, betalte ca 1500 for den og kjøpte den i str 10 år, så hun kan bruke den i år også. Hun er mye ute, både på skolen og i fritiden, hun går i speideren, pluss at vi er mye ute selv til fjells og til sjøs. Har aldri blitt våt (og tro meg, her på vestlandet regner det MYE!!), og jakken ser nesten ikke brukt ut. Vi har skogstadbukse (skrev feil tidligere da jeg skrev stormberg), den er tykkere enn bergansjakka, har brukt den i et år, og regner med å bruke den et år til. Ikke blitt våt i den heller, selv om hun sitter på kne i søledammen. Tror vi betalte 799 for den. Har og bergansklær selv, både bukse og jakke, bruker de til alt. Til skiturer, fisketurer, regnværsturer, fjellturer............har vel hatt de klærne i 7-8 år nå, og like gode enda. Det viktige er å vaske de med et spesialmiddel, da holder de på vannavstøtningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. august 2012 #19 Del Skrevet 10. august 2012 Å jeg er speiderleder, å har sett mange våte barn i Bergans allværsjakker og bukser. Det er ikke noe moro å være ute når man er våt. Du kan jo selv få prøve å gå tur med 5 sure våte unger. Bergans lager ikke dykkerdrakter vet du, å bor man på et sted der vinden ofte gjør at regnet kommer alle veier så må man ha veldig gode klær. Skogstad for eksempel er noe rimeligere enn Bergans og har også gode klær. Jeg tror nå at veldig mye av pengene man betaler for Bergans er bare for å kjøpe noe med navnet Bergans på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. august 2012 #20 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg kjøpte bergansjakke til jenta vår på 9 for et år siden, betalte ca 1500 for den og kjøpte den i str 10 år, så hun kan bruke den i år også. Hun er mye ute, både på skolen og i fritiden, hun går i speideren, pluss at vi er mye ute selv til fjells og til sjøs. Har aldri blitt våt (og tro meg, her på vestlandet regner det MYE!!), og jakken ser nesten ikke brukt ut. Vi har skogstadbukse (skrev feil tidligere da jeg skrev stormberg), den er tykkere enn bergansjakka, har brukt den i et år, og regner med å bruke den et år til. Ikke blitt våt i den heller, selv om hun sitter på kne i søledammen. Tror vi betalte 799 for den. Har og bergansklær selv, både bukse og jakke, bruker de til alt. Til skiturer, fisketurer, regnværsturer, fjellturer............har vel hatt de klærne i 7-8 år nå, og like gode enda. Det viktige er å vaske de med et spesialmiddel, da holder de på vannavstøtningen. Jeg prøvde å lese på nettsidene til Bergans om impringering, å der står det at det ikke trengs for klærne er såkalt vedlikeholdsfrie. Jau jau torskehau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå