Gjest Tristessa Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Ser at de selger Fudge på lookfantastic til en grei pris. Har noen av dere prøvd dette merket? Hvordan er fargegjengivelsen? Mye lysere/mørkere? Sliter den mye på håret? Og trommelommespørsmålet: er det trygt å bruke deres avfargingsmiddel for så å følge opp med farge for å få tilbake mitt gode gamle hår igjen? Vet at dette ikke er slikt jeg skal finne på å gjøre hjemme, tenkte å konsultere kjærestes eks-frisørmamma for å høre hva hun sier om det. Det er bare slik at jeg tror det blir fryktelig dyrt å gjøre dette hos frisør, og hvis det ikke står på så mye annet enn å få et jevnt resultat kan jeg alltids få sviger til å gjøre det for meg? Nå skal det sies at jeg elsker håret mitt (dog ikke fargen lenger, alt for mørk :evil: ) og at jeg er skrekkelig engstelig for at det skal skje noe med det. Så hvis det er en stor risiko for at det går galt, ligger jeg heller unna.
Ylajali Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Jeg bruker av og til Fudge - Whiter shade of pale for å slippe gultoner i håret en liten stund etter at jeg har vært å stripa det. Er fornøyd med den i alle fall
Saga Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Ser at de selger Fudge på lookfantastic til en grei pris. Har noen av dere prøvd dette merket? Hvordan er fargegjengivelsen? Mye lysere/mørkere? Sliter den mye på håret? Jeg har prøvd og fikk beskjed om å bleke håret først, ellers ville det ikke ha noen effekt. Fargen ble veldig lys og knall, men allerede etter 3. vask begynte fargen å avta og etter 12 vask var jeg nødt til å re-applicere. Mistet mye hår i den perioden og det ble veldig tørt. Og trommelommespørsmålet: er det trygt å bruke deres avfargingsmiddel for så å følge opp med farge for å få tilbake mitt gode gamle hår igjen? Vet at dette ikke er slikt jeg skal finne på å gjøre hjemme, tenkte å konsultere kjærestes eks-frisørmamma for å høre hva hun sier om det. Det er bare slik at jeg tror det blir fryktelig dyrt å gjøre dette hos frisør, og hvis det ikke står på så mye annet enn å få et jevnt resultat kan jeg alltids få sviger til å gjøre det for meg? Er det trygt å gjøre noe slikt alene? Men du snakker om en profesjonell så hun vet nok hva man skal gjøre. Tror jeg betalte 1000 NOK for min frisørtime. :-? Nå skal det sies at jeg elsker håret mitt (dog ikke fargen lenger, alt for mørk :evil: ) og at jeg er skrekkelig engstelig for at det skal skje noe med det. Så hvis det er en stor risiko for at det går galt, ligger jeg heller unna. Det kommer til å ta laaang tid før håret ditt blir stabilisert igjen, iallfall om du skal bleke det først
Gjest Tristessa Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Årgh, dette kan bli min undergang - nesten. Hva i all verden tenkte jeg på når jeg farget håret så mørkt? Er det noe som helst jeg kan gjøre (utenom å vente på at det vokser ut, det vil nemlig ta veldig, veldig lang tid) for å få det til å bli lysere som ikke inkluderer noe som er farlig? :-?
Gjest Ethereal Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Oh dear, om jeg har... det var tider. (1) Du MÅ bleke håret først, ellers vil ikke fargen ta (2) Fargen vaskes ut igjen sinnssykt raskt, noe du vil merke på håndklærne dine. Du må gjenta OFTE, sikkert hver uke. (3) Du kan risikere at selv om du ikke gjentar, blir noe av fargen sittende igjen. Jeg har hatt striper med Fudge (rødt, grønt mot svart bakgrunn), og jeg har også helbleket et allerede svartfarget hår, for så å farge det knall lilla med Fudge. Anbefales IKKE! (jeg gjorde det hos frisør), hodebunnen min var helt fucked up etterpå, og jeg måtte farge det inn med normal farge etter ca tre uker.
Gjest Ethereal Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Og for å fikse på den alt for mørke fargen bør du nok dessverre gå til frisør, ellers kan resultatet bli at du vil gå konstant med lue...
Saga Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Og for å fikse på den alt for mørke fargen bør du nok dessverre gå til frisør, ellers kan resultatet bli at du vil gå konstant med lue... Jepp, etter at jeg var ferdig med både blekinga og fargingen så hadde jeg betalt 2000
Gjest Tristessa Skrevet 16. februar 2004 #8 Skrevet 16. februar 2004 Her kommer skrekkhistorene på løpende bånd, ser jeg. Egentlig vil jeg bare ha lysere hår (mellombrunt til lysebrunt) slik at det ikke blir så mye mas med ettervekst og slikt. Fudge var vel bare et innfall, dersom det er noen som har bedre anbefalinger - værsågod, the scene is yours. Kanskje jeg skal omformulere spørsmålet litt: hvordan i all verden får jeg lysere hår som ikke er oransje? Jeg drømmer fremdeles om en pille en kan ta som får håret til å bli nøyaktig den fargen jeg vil ha det på et blunk, og so får håret til å vokse ut i den fargen, helt til jeg vil ha en annen. Kjapt, enkelt og null ettervekst...
Gjest Ethereal Skrevet 16. februar 2004 #9 Skrevet 16. februar 2004 Fudge kan ikke gjøre håret lysere, det er nesten som en glansvask som bare fester seg på bleket hår. Tror du må gå til frisøren for å få håret lysere uten å ødelegge det, tipper det vil koste deg rundt 800.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Det stemmer at man bør bleke håret før man bruker Paintbox, men det trenger man ikke gjøre med Paint. Jeg kjøpte en gang dark copper mahogny blond. Den var mye mer knallfarga en jeg trodde, ikke lik fargen på bildet i det hele tatt. Fargen er jo bare semipermanent så den vil gå ut etter en stund. Denne fargen slet ikke så mye på mitt hår. Vet ikke hvordan blekingen er, men den fungerer sikkert like greit eller bedre enn de du kjøper i parfymerier. Har lest at olje gjør at hårfargen går ut lettere. Kanskje du kan prøve en olivenoljekur og se om det hjelper...
Suzy Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Her kommer skrekkhistorene på løpende bånd, ser jeg. Egentlig vil jeg bare ha lysere hår (mellombrunt til lysebrunt) slik at det ikke blir så mye mas med ettervekst og slikt. Fudge var vel bare et innfall, dersom det er noen som har bedre anbefalinger - værsågod, the scene is yours. Kanskje jeg skal omformulere spørsmålet litt: hvordan i all verden får jeg lysere hår som ikke er oransje? Jeg drømmer fremdeles om en pille en kan ta som får håret til å bli nøyaktig den fargen jeg vil ha det på et blunk, og so får håret til å vokse ut i den fargen, helt til jeg vil ha en annen. Kjapt, enkelt og null ettervekst... Vel - her om dagen kjøpte jeg Country Colors toning i fargen Camargue(tror den het det...ivertfall var den nyanse nummer 20) Den bleker 2 til 3 nyanser og er skånsom. Jeg fikk betraktelig lysere hår etter et kvarters bruk, men jeg har ikke noe farge i håret altså... Kan dette være noe... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå